V těchto dnech instaluje Správa a údržba silnic Ústeckého kraje na oba nájezdy dopravní signalizaci. V loňských letních měsících nechal Ústecký kraj instalovat ve spodní části mostu ocelové sítě, které mají zabránit případnému opadávání betonové konstrukce a ochránit tak nejen vozidla na silnici I/30 i cyklostezku na protějším břehu. Veškerá dopravní opatření vyplývají z diagnostiky mostu, semafory budou řídit městskou hromadnou dopravu až do samotné rekonstrukce.
Osobní doprava bude i v době fungování semaforů nadále neomezena, pouze při nájezdu na most od Hlavního nádraží a od Střekova budou mít vozidla MHD přednostní průjezd. Dopravními úpravami na mostě může dojít ke zvýšenému provozu v ulici U Nádraží. Zde bude tedy vyznačena odlehčovací objízdná trasa ve směru z ulic U Trati a Střelecká na Krásné Březno a Střekov po ulici Přístavní.
Světelná signalizace na mostě bude doplněna i kamerovým systémem, který rozpozná prostředky hromadné dopravy. Bude tak zabráněno vjezdu cizímu dopravci či jiným mechanizmům, který nebude uložen v databázi povolených dopravních prostředků.
Pohyb chodců na mostě Dr. Edvarda Beneše také zůstane nezměněn. Pouze na straně z centra Ústí nad Labem bude posunut přechod pro chodce a následně upraven chodník. Zastávka hromadné dopravy „Krajský soud“ směrem do centra města zůstane na stejném místě, zastávka v opačném směru tedy na Střekov bude posunuta o několik metrů do parkovacího zálivu za křižovatkou s ulicí Kramoly.
Celková uzavírka mostu čeká řidiče v krajském městě až právě při kompletní rozsáhlé rekonstrukci. K té by mělo dojít nejdříve v roce 2020. Ústecký kraj již zadal vypracování projektové dokumentace.