Na úplném začátku podnikání Miloše Kratochvíla byla výroba pískoviště pro synovce, potom došlo na první herní sestavu. Ta se prodala dříve, než byla hotová, a tak to šlo dále. Zakoupil nový pozemek, na které chce postavit dům, výrobnu, sklad, provozovnu a showroom. „Protože stále vymýšlím nové sestavy a rozšiřuji sortiment, schází mi na takovou výrobu prostory. Ale i přesto zatím vše stíhám a snažím se dodávat včas a v co největší kvalitě,“ říká Miloš Kratochvíl.
Všechny sestavy jsou si podobné, ale i přesto od zákazníků slýchává, že ty jeho jsou hezčí než od konkurence. Sestavy vždy kotví do země na betonové patky, čímž zajišťuje stabilitu hřiště a jeho delší životnost. Všechno dřevo je impregnované před dřevokazným hmyzem, plísněmi a houbami. Sestavy lze na přání pozměnit a upravit. Svou prací dělá radost dětem a z toho plyne i spokojenost rodičů. „Jeho živnost mě ze všech příběhů zaujala nejvíce. Vyrábí věci pro koncové zákazníky a dělá zároveň radost těm nejmenším,“ okomentovala vítěze porotkyně Lenka Husáková z MONETA Money Bank.
Druhé místo získal Ladislav Bittner věnující se natáčení emotivních rodinných a svatebních videí. Třetí příčku obsadila Michaela Weikertová, která pomáhá firmám s prezentací.
Vítězná společnost KOVOSREAL byla založena v roce 1997. Jejím hlavním výrobním programem je výroba kovových polotovarů pro další zpracování, dále výroba kovového nábytku, práškové lakování a nástrojářská zakázková výroba. Je rodinnou, ryze českou firmou, která má aktuálně 90 zaměstnanců. „Vnímáme firmu jako svoji rodinu, několik celých rodin zaměstnáváme, a tak k nim také přistupujeme,“ říká manažerka marketingu a dcera zakladatele Kamila Hejduková.
Největší výhodou rodinné firmy je přímé řízení a možnost se okamžitě rozhodovat. Nákupem nových strojů a vytvořením nových pracovních míst zefektivnila v poslední době svou výrobu. Zákazníky jsou české pobočky předních evropských výrobců zejména z chladírenského průmyslu. Z těch zahraničních se jedná například o největšího výrobce ručního nářadí, německou firmu Festool, s níž spolupracuje více než patnáct let. „V Ústeckém kraji má strojní průmysl, potažmo kovovýroba dlouhou tradici, a tak je namístě, že vyhrála firma, která bude v této tradici pokračovat,“ zhodnotil volbu Petr Vopat z IBM Česká republika.
Druhé místo v hodnocení odborné poroty získala firma Samohyb, tvůrce softwarových řešení. Bronzovou příčku obsadila společnost HEZKÉ DOMY poskytující odlehčovací pobyty pro osoby s tělesným nebo duševním onemocněním.
V doprovodné kategorii MONETA Živnostník roku Srdcař, která oceňuje živnostníky, kteří dokázali v podnikání překonal nejrůznější nástrahy osudu, a přeci to nevzdali a pracují dál, zvítězil a toto ocenění v Ústí nad Labem získal Miloš Kratochvíl.
Vyhlášení výsledků krajského kola proběhlo pod záštitou hejtmana Ústeckého kraje
Manažerka marketingu vítězné firmy KOVOSREAL Kamila Hejduková
Vítězný živnostník roku Ústeckého kraje Miloš Kratochvíl
Přítomné v úvodu pozdravil krajský radní Michal Kučera
Vítězové obou hlavních kategorií pohromadě