Odpověď pro Lucii Bartoš, Homér, (luciebartos@volny.cz) ze dne 15.6.2008
Dotaz (v původním znění):
Dobrý den,
prosím Vás, v návaznosti na dnešní TK bych Vás chtěla poprosit, zda by šlo dohledat a dovysvětlit, proč se u chystaného projektu mobilní prezentace ROADSHOW mluví o "Abecedě Ústeckého kraje".
A případně pokud by bylo možné nějak zdůvodnit, proč toto kraj zorganizuje právě s uvedenými partnery. Stačí mi to do konce týdne. Moc děkuji.
S pozdravem Lucie Bartoš
Odpověď
Celá akce „Mobilní prezentace Ústeckého kraje“ spadá do koncepce propagace Ústeckého kraje, která je v tomto případě určena pro trochu jinou cílovou skupinu (sportovce), než je obvyklé např. na veletrzích cestovního ruchu (široká veřejnost).
Během marketingových šetření bylo pracovníky příslušného odboru zjištěno, že s rostoucí vzdáleností od Ústí, směrem na východ republiky, klesá informovanost o Ústeckém kraji a ve spojitosti s ním si lidé stále nechali inspirovat příkladem ze zahraničí, kde se uskutečňují tzv. mobilní prezentace určité lokality a ve spojení s jinými aktivitami propagují.
„Název Abeceda – v současné době spíše pracovní název – jsme projekt“, jak říká Zuzana Kadlecová, vedoucí odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu Ústeckého kraje“ nechtěli nazývat jako „Roadshow“. Ale vzhledem k tomu, že půjde o předávání základních informací o Ústeckém kraji a propagaci možností sportovního vyžití v regionu pro lidi, kteří – ač občané ČR třeba v Ústeckém kraji nikdy nebyli a na základě informací, které mají, by tam ani nikdy nejeli. Je pravděpodobné, že než se akce spustí, bude mít jiný název.“
Cíl projektu:
-Propagace Ústeckého kraje
-Nová platforma komunikace s veřejností, spojená s atraktivní formou představení zúčastněných partnerů
-Impulsem pro vznik tohoto projektu byla pozitivní zkušenost s podobnou akcí s jiným partnerem
Celý projekt by měl trvat od července 2008 do června 2009, budou navštívena všechna krajská města, rekreační oblasti s velkou koncentrací zástupců cílové skupiny (Adršpach,Špindlerův Mlýn, Český Ráj, Bedřichov – vždy víkend, 2 dny)
Veletrhy: Sportlife , S1
Filmové festivaly outdoorových a cestovatelských filmů,extrémní outdoorové závody, Jizerská 50, Krkonošská 70
Na dodavatele projektu bylo krajem vypsáno výběrové řízení – byla oslovena Regionální rozvojová agentura, reklamní agentura Shop and advertising,s.r.o. a Hudysport,a.s. Ta právě nabídla k využití kamion.
Akce se, kromě Ústeckého kraje, účastní ještě město Děčín a Národní park České Švýcarsko. Tito partneři si budou hradit svůj podíl na prezentaci. Krajský úřad pak zajistí prezentaci dalších lokalit v regionu, které jsou významné pro sportovní vyžití (autodrom, hippodrom, Nechranická přehrada –rybaření, cyklostezky apod.)
s použitím podkladů odboru RR KÜ ÚK
připravila: Naďa Kocábková, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 741, 737415959
kocabkova.n@kr-ustecky.cz