Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Doprava Ústeckého kraje

 

Moderní motorové jednotky vyrážejí na Šluknovsko

 
regiotakt
Dopravce České dráhy na základě 10.leté smlouvy s Ústeckým krajem pokračuje v modernizaci vozového parku na železničních linkách RegioTakt Ústecký kraj. Kvalitatitvní zvýšení úrovně cestování od dubna letošního roku připravuje na linkách U8 a U28 v Šluknovském výběžku.
 

 
 

Desiro v Krásné Lípě

Součástí smlouvy uzavřené v prosinci roku 2009 mezi ČD a Ústeckým krajem je také povinnost provozovat od dubna roku 2012 celkem 4 nízkopodlažní motorové jednotky schopné obsluhovat železniční linky přesahující do sousedního Saska - konkrétně oblasti německého dopravního svazu VVO (Drážďany a okolní okresy). Důvodem je dosud nerealizované železniční spojení mezi městy Sebnitz a Dolní Poustevna, které lze realizovat jen s vozidly schválenými k provozu jak na české tak na německé železniční síti, a zároveň splňují kvalitativní požadavky obvyklé ve veřejné dopravě v Německu. Cestující využívající linku U23 Děčín - Dolní Žleb - Bad Schandau tyto motorové jednotky již dobře znají, stejně tak jako cestujícící využívající vlaky Trilex společnosti Vogtlandbahn z Rybniště a Varnsdorfu do Liberce.

Modernizace vozového parku však není přímo vázána na prozatím nedokončené přeshraniční spojení, a tak moderní bezbariérové klimatizované jednotky Siemens Desiro VT642 začnou od dubna letošního roku pravidelně obsluhovat i vybrané spoje linek U8 Děčín - Rumburk a U28 Rumburk - Šluknov - Mikulášovice - Dolní Poustevna, kde částečně nahradí Regionovy.  

Tímto však modernizace nekončí, neboť 4 motorové vlaky Desiro mají ČD prozatím zapůjčené od německých drah a postupně budou v následujících letech nahrazovány zcela novými motorovými vlaky výrobce Pesa s obdobnými jízdními vlastnostmi a kvalitativními prvky. Nové jednotky jsou již ve výrobě a to v počtu 7 kusů pro Ústecký kraj. Jejich využití je plánováno právě na tratích 081, 083  do Šluknovského výběžku a na trati 098 do Bad Schandau (a později dále do výběžku přes Sebnitz), které jsou považovány za perspektivní a důležité pro dopravní obslužnost regionu.

Pro mnohé cestující překvapivé setkání s "novým" vlakem nastalo již v pondělí 19.3.2012, kdy na linkách U8 a U28 na pravidelných spojích zavítalo Desiro z Děčína až do Dolní Poustevny. První jízda jízda s cestujícími proběhla bez závad ke spokojenosti cestujících, ale i zaměstnanců ČD. Jízdní vlastnosti na sklonově pestrých tratích 081 a 083 totiž Desiro zvládlo na výbornou a cestující pro změnu vítají plynulejší a hlavně tichou jízdu. 

První pravidelný vlak s motorovou jednotkou Desiro VT642 vyjede z Děčína směrem do Šluknovského výběžku v sobotu 31.března v 18:15. 

  • Moderní nízkopodlažní jednotka na Šluknovsku
  • Nízkopodlažnost umožňuje snadný pohyb cestujících s omezeným pohybem
  • Interiér vozidla Siemens Desiro VT642
  • Moderní vozidla jsou připravena zlepšit dopravní obslužnost výběžku přes prozatím nepropojenou trať v Sebnitz
  • Nájezd motorovéjednotky Desiro na most přes Vilémovské údolí

Další fotografie moderních nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro VT642 na linkách v Ústeckém kraji naleznete ve fotogalerii zde!

Níže ke stažení orientační jízdní řád linek U8 a U28 s vyznačenými spoji na kterých jsou vypravovány Desira.

 

Odkazy

 
Zodpovídá: Jan Maxa
Vytvořeno / změněno: 21.3.2012 / 22.3.2012

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém