Zvedání konstrukce bude probíhat v postupných krocích.
V každém jednotlivém kroku by mělo dojít ke zvednutí konstrukce o
přibližně 100 mm. Pokud půjde vše podle plánu, během jedné noční výluky může
proběhnout až několik těchto zdvihů za sebou. Práce zahrnují demontáž
konstrukcí okrajových částí mostních polí 1 a 2 (nad železniční tratí), přípravu
na zdvih, samotné zvedání a následné ukotvení a zabezpečení přechodových částí.
Zvolený technologický postup s tzv. „principem krokování“ zajistí maximální
bezpečnost a kontrolu při manipulaci s konstrukcí.
„Jedná se o jednu z nejcitlivějších a technicky
nejsložitějších fází celé rekonstrukce mostu. Vzhledem k tomu, že práce je
možné provádět pouze za úplné výluky železniční dopravy, byly naplánovány
výhradně na noční hodiny, aby dopad na provoz byl co nejmenší. Noční omezení je
zároveň nejšetrnějším řešením také vůči místním obyvatelům. Most v Roudnici nad
Labem představuje klíčovou dopravní spojku nejen pro místní obyvatele, ale i
pro tranzitní dopravu. Investujeme do něj s důrazem na dlouhodobou udržitelnost
a především bezpečnost,“ uvedl radní Ústeckého kraje pro oblast investic Jiří
Fedoriška.
Uzavírka bude platit každou noc od 12. do 18. října, vždy od
21:00 do 6:00 následujícího dne. Po zbytek dne bude provoz koridoru obnoven.
Žádáme občany o ohleduplnost a včasné plánování cest v
souvislosti s dočasnou uzavírkou koridoru. Zároveň vyzýváme k důslednému
respektování všech dočasných omezení, která jsou nezbytná pro zajištění
bezpečnosti a plynulého průběhu prací.