V únoru letošního roku rozhodlo Zastupitelstvo Ústeckého kraje o pořízení aktualizace
Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje (dále jen ZÚR ÚK), jejímž předmětem je vymezení koridoru pro vedení VRT. O pořízení aktualizace bylo rozhodnuto na základě návrhu
Správy železnic, přičemž obsahem návrhu byly tři varianty vedení trasy VRT a požadavek na vypuštění původního koridoru územní rezervy ze ZÚR ÚK.
Ústeckému kraji byla následně poskytnuta alternativní trasa VRT Roudnice nad Labem – Ústí nad Labem, tzv. Varianta H. Tuto variantu nezpracovala a nepředložila
Správa železnic a ani jako navrhovatel aktualizace ZÚR ÚK neuvažuje o rozšíření svého návrhu o další variantu a to zejména s odkazem na studii proveditelnosti. Nicméně zaznívají názory, že s Variantou H by měl Ústecký kraj pracovat z vlastní iniciativy jako s další návrhovou variantou a to paralelně se třemi variantami předloženými
Správou železnic.
Z uvedeného důvodu bylo svoláno 6. jednání pracovní skupiny VRT, na které byli mimo členů pracovní skupiny přizváni také zástupci obcí dotčených Variantou H a rovněž zpracovatel této alternativní varianty. Na jednání bylo představeno trasování Varianty H, konstatována její pozitiva i negativa. K předložené variantě se vyjádřil zástupce Ministerstva dopravy a
Správy železnic a byl poskytnut i prostor pro vyjádření zúčastněných osob. Mimo jiné byl diskutován vliv na území s ohledem na konkrétní místní podmínky a rovněž objasněny možné postupy dle stavebního zákona. Na základě nesouhlasu zástupce města Litoměřice s vedením nové trati na „horní“ nádraží byla zpracovatelem přislíbena změna trasování spočívající v napojení pouze „dolního“ nádraží v Litoměřicích. Jednání ukončil hejtman
Jan Schiller s tím, že variantní trasa VRT, tj. Varianta H, bude předložena Zastupitelstvu Ústeckého kraje.

6. jednání pracovní skupiny k VRT proběhlo na krajském úřadě


Pracovní skupinu k VRT vede hejtman Jan Schiller