„Cílem
nasazení nového prvku je zefektivnit a zjednodušit komunikaci úřadu a
veřejnosti a ulehčit orientaci na krajském webu,“ řekl hejtman Jan Schiller.
ÚK Bot pracuje
s informacemi uvedenými na webových stránkách kraje. Pomůže s rychlou
orientací, poradí, na koho se obrátit v dané problematice, usnadní hledání
informací o událostech a službách, které kraj a krajský úřad nabízí, a doporučí
kompetentní kontaktní osoby dle položeného dotazu. Chatbot poradí ve čtyřech
jazykových mutacích – češtině, angličtině, němčině a ukrajinštině. Preferovaný
jazyk si návštěvník stránek zvolí při spuštění chatbota. Každý uživatel bude
mít k dispozici 20 dotazů denně. Cílem je omezit zahlcení a nekorektnosti
dotazů. Pokud se dotaz nebude týkat Ústeckého kraje a krajského úřadu, chatbot na
to upozorní.
ÚK Bot se
postupně učil dotazy uživatelů, testování probíhalo ve dvou fázích. Z celkového
počtu asi 2 500 dotazů během testování bylo cca 9 % odpovědí špatných. ÚK Bot
zatím pracuje v pilotním provozu. Počítá se s tím, že návštěvníci
stránek jej budou svými dotazy dále učit a zdokonalovat.
Po technické
stránce chatbota připravila Hypedigitaly s.r.o. - technologický startup a AI
agentura se specializací na vývoj komunikačních AI asistentů a zavádění umělé
inteligence do firem a institucí – za celkovou cenu 85 tisíc korun.