Dne 13.10.2008 byla Krajskému úřadu Ústeckého kraje doručena žádost o poskytnutí informace dle zák. č. 106/1999 Sb. Na základě této žádosti Krajský úřad Ústeckého kraje poskytnul žadateli následující informace:
I. aktualizace již poskytnutých informací
1. POSKYTOVÁNÍ EXTERNÍCH PRÁVNÍCH SLUŽEB
Požadovaná informace
a) se kterými konkrétními advokátními kancelářemi uzavřel Ústecký kraj smlouvy o poskytování právních služeb v době od 1. 7. 2007 do současnosti.
Poskytovaná informace
V roce 2007 Ústecký kraj uzavřel dodatek ke smlouvě o poskytování právních služeb ze dne 25. 5. 2005 s JUDr. Danielem Volákem, advokátem - AK Business Centre Litvínov se sídlem Jiráskova 413, Litvínov a dále pak s advokátem Mgr. Vlastimilem Škodou, AK Škoda, Pazdziora a spol. se sídlem Řetězová 2, Děčín I. Dále byla uzavřena smlouva o poskytování právních služeb s advokátní kanceláří Kocián Šolc Balaštík se sídlem Jungmannova 24, Praha 1. Téhož roku byla zadána objednávka se společností Weil, Gotshal & Manges, v.o.s. se sídlem Křížovnické náměstí 1/193 Praha
Smlouvy na poskytování externích právních služeb jsou uzavírané, ve smyslu ust. § 2 odst. 2 vyhlášky Ministerstva zdravotnictví č. 221/1995 Sb., o znaleckých komisích, v platném znění. Krajský úřad ustavuje z vlastního nebo jiného podnětu znaleckou komisi pro každý jednotlivý případ, ke kterému došlo při výkonu zdravotní péče ve zdravotnickém zařízení, které má sídlo na území kraje (dále jen "územní znalecká komise"). V souladu s ustanovení § 3 odst. 4 vyhlášky č. 221/1995 Sb. Komise k jednání přizve a) právníka s praxí v oblasti zdravotnictví, s advokátem Mgr. Michalem Mlejnkem, Sídlo: Souběžná 115, 273 41 Brandýsek.
Požadovaná informace
b) jakým způsobem byly tyto advokátní kanceláře vybrány. Pokud byla na jejich výběr vyhlášena veřejná soutěž, sdělte kdy a jakým způsobem, pokud byl proveden jiný výběr, sdělte jaký a důvod.
Poskytovaná informace
Všechny výše zmíněné smlouvy byly s advokáty uzavřeny na základě výběru na portálu České advokátní komory, dle zaměření na určité odvětví práva. Tito advokáti nebo advokátní kanceláře byly poté osloveny ke spolupráci s Ústeckým krajem se žádostí o sdělení nabídky služeb a výše odměny za poskytované služby. Advokáti byli vždy vybráni v souladu se zákonem o krajích, tzn. v souladu s kritérii účelnosti a hospodárnosti. Jelikož smluvní cena, resp. výše za poskytované služby za jednotlivý případ provedený advokátem nepřesáhla 2.000.000.,-- Kč, nebylo potřeba podle zákona o veřejných zakázkách vyhlašovat veřejnou soutěž.
Požadovaná informace
c) jaká konkrétní výše nákladů byla jednotlivým advokátním kancelářím vyplacena v době od 1. 7. 2007. Údaje uveďte nikoliv souhrnně, nýbrž podle jednotlivých faktur.
Poskytovaná informace
Společnosti Weil, Gotshal & Manges, s.r.o. byly vyplaceny za externí právní služby na základě platné mandátní smlouvy z r. 2006 za období od 1. 7. 2007 do dnešního dne následující platby:
od 1. 7. 2007 do 31. 12. 2007 |
Od 1. 1. 2008 | ||
Termín úhrady |
Částka |
Termín úhrady |
Částka |
11.7.2007 |
772 725,32 Kč |
7.2.2008 |
915 055,32 |
9.8.2007 |
976 674,90 Kč |
29.2.2008 |
1 149 611,96 |
11.9.2007 |
1 488 413,88 Kč |
2.4.2008 |
1 271 133,75 |
15.10.2007 |
1.419.769,64 Kč |
9.5.2008 |
352 677,38 |
10.12.2007 |
925.123,37 Kč |
10.6.2008 |
515 787,64 |
14.12.2007 |
1.215.520,36 Kč |
8.7.2008 |
671 742,55 |
31.12.2007 |
1.011.865,37 Kč |
4.8.2008 |
1 067 711,72 |
|
|
4.9.2008 |
1 507 576,25 |
|
|
9.10.2008 |
1 454 167,96 |
Výše nákladů za poskytování právních služeb v oblasti zdravotnictví advokátem Mgr. Michalem Mlejnkem:
2007 | |||
č.účet.dokladu |
dodavatel |
činnost |
platba (Kč) |
1119-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
1750,00 |
1120-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
3000,00 |
1121-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
1750,00 |
1122-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2750,00 |
1123-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2250,00 |
2937-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2677,50 |
4854-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
1500,00 |
4855-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
1750,00 |
4856-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2677,50 |
4857-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
3272,50 |
4858-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2975,00 |
4859-7 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2677,50 |
celkem |
|
|
29030,00 |
2008 | |||
č.účet.dokladu |
dodavatel |
činnost |
platba (Kč) |
08/00599 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
3570,00 |
08/00600 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
3570,00 |
08/01521 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2380,00 |
08/01522 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2380,00 |
08/01523 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2380,00 |
08/01542 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2082,50 |
08/01617 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2975,00 |
08/02721 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
3272,50 |
08/02722 |
Mgr. Mlejnek |
účast v komisi |
2082,50 |
celkem |
|
|
24692,50 |
Na základě uzavřeného dodatku ke smlouvě o poskytování právních služeb s advokátem Mgr. Vlastimilem Škodou a advokátem JUDr. Danielem Volákem, viz výše, se vyplácí odměna za služby vždy za každý měsíc zpětně (tudíž v prosinci 2007 byla odměna vyplacena 2 x = za měsíc
r. 2007 |
JUDr. Volák |
Mgr. Škoda |
r. 2008 |
JUDr. Volák |
Mgr. Škoda |
únor |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
únor |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
březen |
49 600 Kč |
47 600 Kč |
březen |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
duben |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
duben |
48 095 Kč |
47 600 Kč |
květen |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
květen |
47 600 Kč |
49 630 Kč |
červen |
47 600 Kč |
48 600 Kč |
červen |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
červenec |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
červenec |
47 885 Kč |
47 600 Kč |
srpen |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
srpen |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
září |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
září |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
říjen |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
říjen |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
listopad |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
| ||
prosinec |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
| ||
prosinec |
47 600 Kč |
47 600 Kč |
|
V roce 2007 byla na základě objednávky z roku 2006 vyplacena za právní služby advokátní kanceláři NH Niederhuber Hager, Rechstanwälte GmbH, Mag. Bernhard Hager, se sídlem Wollzeile 24, Wien v lednu 2007 částka ve výši 6.882,50,- Kč.
V témže roce byla advokátní kanceláři Kocián Šolc a Balaštík proplacena faktura za nasmlouvané právní služby ve výši 123.165,- Kč, 51.170,- Kč a 28.708,- Kč.
Dále byla vyplacena částka ve výši 34.812,20 Kč za nasmlouvané právní služby dle smlouvy uzavřené v roce 2006 panu Mgr. Bronislavu Šerákovi, advokátovi, AK se sídlem Na Bělidle 2/830, Praha 5.
Advokátní kanceláři Rödl & Partner, v.o.s. byla dle objednávky vyplacena částka ve výši 83.300,- Kč.
Advokátní kanceláři Weil, Gotshal & Manges, v.o.s. byla zaplacena faktura za služby ve výši 45.777,25 Kč.
V roce 2008 byly vyplaceny pouze smluvní paušální odměny Mgr. Škodovi a JUDr. Volákovi, viz výše uvedená tabulka.
Požadovaná informace
d) samostatně uveďte veškeré náklady za právní služby, poskytnuté v souvislosti se spory s DPÚK, ČSAD Česká Lípa, event. dalšími dceřinými či sesterskými společnostmi a to od
1. 7.
Poskytovaná informace
Tyto náklady nelze z výše uvedených plateb blíže specifikovat.
Požadovaná informace
e) jaká konkrétní výše nákladů byla uhrazena Ústeckým krajem, resp. krajských úřadem za externě poskytované právní služby spojené s konzultacemi popř. poradenstvím souvisejícím s výkonem přenesené působnosti, pokud tyto náklady lze z přiložených vyúčtování právních služeb takto specifikovat.
Poskytovaná informace
Výše nákladů je totožná s údaji za poskytování právních služeb v oblasti zdravotnictví advokátem Mgr. Michalem Mlejnkem. Ostatní platby za právní služby není takto možno rozlišit.
Požadovaná informace
f) z jaké konkrétní rozpočtové kapitoly kraje jsou shora uvedené náklady hrazeny.
Poskytovaná informace
Náklady fakturované Mgr. Michalem Mlejnkem jsou hrazeny z rozpočtu odboru sociálních věcí a zdravotnictví odvětvové třídění §
2. POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB PR AGENTUR
Požadovaná informace
a) jaké náklady vynaložil Ústecký kraj na PR Agentury v období od 1.1.2007 do současnosti. Tyto náklady specifikujte podle jednotlivých PR Agentur a to vždy podle jednotlivých uhrazených faktur.
Poskytovaná informace
Přehled faktur - společnost Mather Public Relations, s.r.o. za období od 1.1.2007 do současnosti:
Datum vystavení 16. 11. 2008 |
Částka vč. DPH 327.250,- Kč |
Předmět návrh a realizace komunikačních aktivit KÚÚK |
5. 12. 2007 |
327.250,- Kč |
návrh a realizace komunikačních aktivit KÚÚK |
30. 4. 2008 |
577.150,- Kč |
návrh a realizace komunikačních aktivit KÚÚK |
15. 7. 2008 |
518.426,60 Kč |
návrh a realizace komunikačních aktivit KÚÚK |
2. 10. 2008 |
559.142,30 Kč |
návrh a realizace komunikačních aktivit KÚÚK |
Požadovaná informace
b) jaké konkrétní PR Agentury poskytovaly v období od 1.1.2007 do současnosti Ústeckému kraji své služby a jak byly tyto agentury vybírány. Pokud na výběr těchto agentur proběhla veřejná soutěž , sdělte, kdy a jak byla vyhlášena, pokud nikoliv sdělte důvod zvolené formy výběru.
Poskytovaná informace
V období od 1. 1. 2007 až do současnosti poskytuje Krajskému úřadu Ústeckého kraje své služby PR agentura Mather Public Relations, s.r.o., se sídlem Jankovcova 53, Praha 7, IČO: 25635425. Tato agentura byla v loňském i letošním roce vybrána jako nejvhodnější na základě veřejných zakázek malého rozsahu na služby s názvem „Návrh a realizace komunikačních aktivit Krajského úřadu Ústeckého kraje“.
V roce 2007 byla písemná výzva k podání nabídek ve plnění veřejné zakázky malého rozsahu na služby č.ev. VZ-KH-3/INV/2007 odeslána 3 vybraným dodavatelům dne16. 7. 2007 s lhůtou pro podání nabídek do 31. 7. 2007. Předmětem nabídky bylo zajištění návrhu a realizace komunikačních aktivit Krajského úřadu Ústeckého kraje, s dobou plnění do 30. 9.
V roce 2008 byla písemná výzva k podání nabídek ve plnění veřejné zakázky malého rozsahu na služby č.ev. VZ-KH-7/INV/2008 odeslána dne 13. 2. 2008 3 vybraným dodavatelům s lhůtou pro podání nabídek do 27. 2. 2007. Předmětem nabídky bylo, stejně jako v loňském roce, zajištění návrhu a realizace komunikačních aktivit Krajského úřadu Ústeckého kraje, s dobou plnění do konce roku
Ústeckého kraje.
Požadovaná informace
c) jaké náklady vynaložil Ústecký kraj na PR Agentury v období od 1. 1. 2007 do současnosti v přímé souvislosti s vytvářením mediálního obrazu ve sporech s DPÚK popř. jeho sesterskými společnostmi, pokud tyto údaje lze z dostupných faktur zjistit. náklady uveďte strukturovaně podle jednotlivých faktur a poskytovatelů.
Poskytovaná informace
V přímé souvislosti s vytvářením mediálního obrazu ve sporech s DPÚK Ústecký kraj služeb žádné PR Agentury nevyužíval.
Požadovaná informace
d) z jaké konkrétní rozpočtové kapitoly rozpočtu kraje jsou shora uvedené náklady v uvedeném období hrazeny.
Poskytovaná informace
Zhora uvedené náklady v období od 1. 1. 2007 až do současnosti jsou hrazeny z rozpočtu kanceláře hejtmana.
3. EXTERNÍ AUDITOŘI
Požadovaná informace
a) kteří konkrétní externí auditoři, popř. auditorské společnosti poskytují v období od 1.7.2007 Ústeckému kraji své služby.
Poskytovaná informace
V období od 1. 1. 2007 do současnosti poskytuje Ústeckému kraji služby účetního a daňového poradenství spol. AGIS, s.r.o. se sídlem v Mostě. Externí audity, které jsou součástí technické asistence grantových schémat SROP a projektu „Ústecký kraj – kraj přírody a člověka“ zpracovaly firmy ADAKA, s.r.o. Ústí nad Labem a HZ consult, s.r.o. Praha.
Požadovaná informace
b) jakým způsobem byli tito auditoři popř. auditorské společnosti vybráni. Pokud byla na jejich výběr vyhlášena veřejná soutěž, sdělte kdy a jak se tak stalo. Byl-li vyhlášen, popř. proveden jiný způsob výběru, uveďte důvod, pokud je znám.
Poskytovaná informace
Auditorská společnost AGIS, s.r.o, byla vybrána na základě poptávkového řízení, realizovaného v roce 2005 na „Poskytování účetního a daňové a obecně ekonomického poradenství“, VZ 212/05/2005, VZ malého rozsahu do
Požadovaná informace
c) jaké náklady vynaložil Ústecký kraj externím auditorům event. auditorským společnostem v období od 1. 7. 2007. Tyto náklady uveďte s uvedením jednotlivých plátců a to strukturovaně podle jednotlivých faktur.
Poskytovaná informace
Soupis faktur hrazených všem auditorským společnostem za období od 1. 1. 2005 do současnosti je uveden v příloze č. 11 tohoto vyjádření.
Požadovaná informace
d) které auditorské společnosti event. externí auditoři poskytují své služby Ústeckému kraji v souvislosti s prováděním veřejnosprávních kontrol.
Poskytovaná informace
Oblast veřejnosprávních kontrol je v působnosti odboru kontroly.
Požadovaná informace
e) jaké náklady vynaložil Ústecký kraj externím auditorům popř. auditorským společnostem od 1.7.2007 v přímé souvislosti s jejich účastí při veřejnosprávních kontrolách. Náklady specifikujte podle jednotlivých plátců a to strukturovaně podle jednotlivých faktur.
Poskytovaná informace
viz. bod a), c) a d)
Oblast veřejnosprávních kontrol je v působnosti odboru kontroly.
Požadovaná informace
f) z jaké konkrétní rozpočtové kapitoly kraje jsou shora uvedené náklady hrazeny.
Poskytovaná informace
Výdaje Ústeckého kraje na poskytování účetního a daňového poradenství jsou hrazeny v rámci běžných výdajů kraje v působností odboru Evropských projektů § 3299 položka
II. nově žádané informace
1. POSKYTOVÁNÍ EXTERNÍCH PRÁVNÍCH SLUŽEB
Požadovaná informace
a) Existují uzavřené smlouvy o poskytování právních služeb s jednotlivými advokáty, jejichž služeb Ústecký kraj v uvedeném období využíval?
a. Pokud ano, přiložte k odpovědi jejich stejnopisy.
b. Pokud ne, uveďte, zda jaká je v jednotlivých případech sjednána výše smluvní odměny.
Poskytovaná informace
Ano, existují smlouvy, jejichž kopie přikládáme v příloze, tj.:
Požadovaná informace
b)Uveďte, zda jednotlivé advokátní kanceláře vykazují Ústeckému kraji provedené úkony právní služby, či zda je sjednána paušální výše odměny za konkrétní období? V případě paušálních odměn uveďte o jaké advokátní kanceláře se jedná a jaká byla výše paušální odměny v jednotlivém období.
Poskytovaná informace
Pokud je právní službou požadováno provedení konkrétního úkonu, není třeba tyto vykazovat (např. posouzení návrhu smlouvy, atd.). Smluvní vztah vzniká na základě objednávky.
S odkazem na přílohu č. 3 a č. 4 – smlouvu o poskytování právních služeb uzavřenou s advokátem Mgr. Bronislavem Šerákem a AK Kocián Šolc Balaštík sdělujeme, že v tomto případě byl vždy spolu s došlou fakturou přiložen advokátem seznam vykazující provedené služby.
Smlouvou uzavřenou s Mgr. Škodou a JUDr. Volákem, viz příloha č.
Požadovaná informace
c)k odpovědi přiložte kompletní zadávací dokumentaci výběrových řízení na výběr jednotlivých advokátních kanceláří popř. stejnopisy dopisů, kterými byly osloveny jednotlivé advokátní kanceláře v případě, pokud byl výběr zvolených advokátů proveden výběrem z předem oslovených. V takovém případě uveďte seznam oslovených advokátních kanceláří.
Poskytovaná informace
V příloze přikládáme kopii zadávacích dokumentací (příloha č.
V ostatních případech je poptávka realizována na základě objednávky vybrané advokátní kanceláře dle příslušného zaměření na určité odvětví práva zveřejněného na portálu České advokátní komory.
Přílohy:
příloha č. 1 – Smlouva o poskytování právních služeb uzavřená s Mgr. Vlastimilem Škodou (včetně dodatků č.
příloha č. 2 - Smlouva o poskytování právních služeb uzavřená s JUDr. Danielem Volákem (včetně dodatků č.
příloha č. 3 - Smlouva o poskytování právních služeb uzavřená s Mgr. Bronislavem Šerákem
příloha č. 4 - Smlouva o poskytování právních služeb uzavřená se společníky advokátní kanceláře Kocián Šolc Balaštík
příloha č. 5 - Objednávka č. 0701464/06 uzavřená s AK Weil, Gotshal & Manges, v.o.s.
příloha č. 6 - Objednávka č. 070866/06 uzavřená s advokátní kanceláří Rödl & Partner, v.o.s.
příloha č. 7 - Zadávací dokumentace k zakázce s ev. č. VZ/86/04/2003
příloha č. 8 – Smlouvy uzavřené s advokátem Mgr. Michalem Mlejnkem, Sídlo: Souběžná 115, 273 41 Brandýsek v elektronické podobě
příloha č. 9 – Mandátní smlouva se společností Weil, Gotshal & Manges, s.r.o.
příloha č. 10 – Zadávací dokumentace k zakázce s ev. č. VZ50016321
příloha č. 11 - Soupis faktur hrazených všem auditorským společnostem
Připravila: Lucie Jarolimkova, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 740
jarolimkova.l.@kr-ustecky.cz