Náměstka Komínka zajímal aktuální stav obnovy železniční tratě Lovosice – Teplice poničené sesuvem. Podle ministra bude upravená dokumentace od SŽDC předložena letos do centrální komise, která rozhodne o tom, zda na akci uvolní peníze.
V oblasti silniční dopravy se hovořilo o výstavbě silnice D7. Předpokládaný termín dokončení v roce 2025 platí, Ústecký kraj je také o postupu pravidelně informován na koordinačních schůzkách s místní správou ŘSD.
Problematické v budoucnu může být povinné zabezpečení koridorových železničních tratí, které se v našem kraji někdy kříží s turistickými linkami, což klade obrovské finanční nároky na úpravu vozidel. Náměstek Čoček řekl, že na tyto úpravy by měly být vyhlášené dotační tituly.
Nakonec se hovořilo o budoucnosti aktivit BESIPu v krajích, protože nejen v Ústeckém kraji ukončil činnost dlouholetý krajský koordinátor. „Roli krajských koordinátorů vnímám jako důležitou a nenahraditelnou. Právě oni zastupují stát v regionech a přinášejí do něj koordinované činnosti. Rozbít tuto funkční síť se jeví jako krátkozraké a do budoucna na to doplatí zejména nejohroženější skupiny účastníků silničního provozu, tedy děti a senioři,“ řekl náměstek Komínek.
Na ministerstvu dopravy zleva Jindřich Franěk, Jaroslav Komínek, Vladimír Kremlík a Tomáš Čoček