„Pro vzdělávání v Ústeckém kraji je realizace Globálních grantů velmi významná. Děkuji Vám všem za Vaši práci a obětavost při práci, kterou věnujete stále zvyšující se úrovni vzdělávání v našem kraji,“ uvedl hned na začátku konference náměstek hejtmana Rybák. Spolu s ním a náměstkyní Vaňhovou sledovali prezentaci projektů i zástupci Řídícího orgánu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, odboru strategie, přípravy a realizace projektů a odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu.
V průběhu konference se představily vybrané projekty, které byly podpořeny v rámci všech čtyř globálních grantů. Představilo se deset realizátorů, kteří své projekty prezentovali formou multimediálních prezentací, přičemž po každé prezentaci byl prostor pro diskusi. S velkým ohlasem se setkal například projekt společnosti Most 2000 – občanského sdružení pro kulturu a vzdělávání, s názvem „Nadání je třeba rozvíjet“, zaměřený na diagnostiku a práci s nadanými dětmi, dále vystoupení zástupců společnosti Blažek&Blažek s.r.o s projektem „Naše virtuální škola“ zaměřeným na práci s multimediální technikou a tvorbu vlastních televizních reportáží žáky ZŠ. Pozornost si také zasloužil projekt společnosti ALMA VIS z.s „Vzdělávání k rozvoji rovných příležitostí dětí a žáků formou školního divadla“, zaměřený na realizaci školních divadelních představení žáky s různými druhy postižení.
Další realizátoři projektů prezentovali výstupy svých projektů v předsálí, velký zájem byl o ukázku projektů „Výuka matematiky pomocí aplikací z reálného života aneb matematika není věda“ ZŠ Žatec, Komenského alej a „Matematika hrou“ Podkrušnohorského gymnázia Most.
Zdroj: OMK a Mgr. Martina Černá, Oddělení grantů EU pro vzdělávání KÚÚK
Zástupci Ústeckého kraje a Krajského úřadu.
Zleva předsedkyně výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost Dagmar Waicová, vedoucí oddělení organizací a koncepcí Roman Kovář, náměstkyně hejtmana Jana Vaňhová, vedoucí odboru strategie přípravy a realizace projektů Jaroslava Kuszniruková a náměstek hejtmana Stanislav Rybák.