„Největším problémem příštího roku bude nedostatek peněz na opravy silnic. Několik let posílal stát na silnice II. a III. třídy 300 milionů korun ročně, letos už to byla jen polovina. Zbytek si mají kraje čerpat prostřednictvím evropských fondů. To klade zcela jiné nároky na rozsah a přípravu jednotlivých akcí, navíc při vypsání v listopadu nemáme prakticky šanci peníze vyčerpat,“ upozornil náměstek Komínek.
V děčínském okrese v letošním roce probíhají (některé s pokračováním v příštím roce) tři velké investiční akce Ústeckého kraje - rekonstrukce silnic II. třídy spolufinancované z Integrovaného operačního programu. Účastníci jednání se shodli, že stav silnic nejen na Děčínsku, ale v celém Ústeckém kraji je velmi dobrý, že systematické investice do silniční infrastruktury mají na úroveň silniční sítě velký dopad, což řidiči oceňují.
Hovořilo se také o velmi dobré spolupráci s dopravní policií. Náměstek Komínek v blízké době navštíví také provozy v Ústí nad Labem a v Chomutově.
Správa a údržba silnic Ústeckého kraje je příspěvkovou organizací, která provádí údržbu a oprav sítě silnic II. a III. třídy o celkovém rozsahu 3 642 km včetně součástí a příslušenství a zimní údržbu silnic I. třídy a dálnic D6 a D7 na území Ústeckého kraje.
Náměstek Jaroslav Komínek s ředitelem Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Liborem Tačnerem před budovou děčínského provozu
Vedoucí provozu Ivana Pekařová ukazuje náměstkovi Komínkovi naskladněnou sůl na posyp silnic I. třídy v okrese Děčín
Na jednání se sešli (zleva) Lenka Holovská, náměstkyně ředitele SÚS, vedoucí odboru dopravy Jindřich Franěk, náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek, vedoucí oddělení pozemních komunikací Jiří Smrčka a ředitel SÚS Libor Tačner