Orientační nabídka


 

Návrh na omezení kamionové dopravy na silnici II/262

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
a
Dlouholeté stížnosti občanů a představitelů samospráv měst a obcí ležících na komunikaci
II/262, která spojuje Děčín v Ústeckém kraji a Českou Lípu v Libereckém kraji, se intenzivně
řeší už několik měsíců. Včera, 28. 11., bylo v Benešově nad Ploučnicí další jednání.
 

 
 
Tisková zpráva ze dne 29. listopadu 2013
Starostové odsud i z jiných částí obou krajů se dozvěděli návrh řešení – uzavřít silnici druhé třídy,která je z půlky v majetku obou krajů, v době od 22. hodiny večerní do 6. hodiny ranní pro tranzitní nákladní dopravu nad 12 tun. Návrh společně předložili radní obou krajů pro dopravu – Jaroslav Komínek z Ústeckého a Vladimír Mastník z Libereckého kraje. Navržené dopravní omezení vstoupí v platnost až po rozhodnutí správního orgánu a představitelé samosprávy do procesu budou ještě mít možnost vstupovat. Přínos, kterým by mělo být alespoň částečné zklidnění dopravy na silnici,která není pro tranzitní dopravu stavěna, ale dopravci ji z ekonomických důvodů stále častěji využívají  používají ji jako náhradní trasu k silnicím v majetku státu (I/9, I/15, I/13), bude vyhodnocen až poněkolika měsících od nabytí účinnosti.

 

Pracovní jednání, s místy bouřlivou diskusí především starostů sídel u II/262, ale také od „jedniček“, kde se zase představitelé samosprávy obávají zvýšení počtu kamionů, začalo  prezentací dopravního průzkumu, který objednaly oba kraje. Ten na předmětné trase provedla společnost B & C – Dopravní systémy s. r. o. ve dnech 2., 4. a 6. září l. r.. Čísla ze směrového dopravního průzkumu byla zajímavá, například denně projede v těsné blízkosti domů v Březinách, Benešově n. Pl., Františkově n. Pl.,  Žandově, Stružnici a dalších obcích u „dvojky“ s č. 262 v obou směrech až 485 kamionů přes den a dalších téměř 250 v noci. Jak řekl spoluautor studie dr. Pavel Beneš, asi 80 % z vozidel, která tvoří tzv. zbytný tranzit, přitom zásobuje automobilku v Mladé Boleslavi. Města mezi Děčínem a Českou Lípou tedy pro ně nejsou zdrojem ani cílem a de facto sem vůbec nepatří. Zmíněná studie navíc analyzovala situaci i na trasách, které přivádějí dopravu k II/262, a to v několika uzlových bodech.

Zmíněné rozhodnutí není elegantním řešením, jak z pléna zaznělo, tím by bylo úplné uzavření dopravy pro kamiony, postavení obchvatů v mnoha městech,  nové státní páteřní komunikace (alespoň zahájení projektů), urychlené dokončení dálnice D8 a podobně.

Návrh obhajoval Jaroslav Komínek, jenž mimo jiné také řekl: „V tuto chvíli je náš návrh jediným možným řešením. Víme, jak je situace složitá a pro samosprávy citlivá. Proto jsme se s představiteli obcí už opakovaně sešli a mohu také říci, že je to poprvé v historii krajů, kdy se Ústecký a Liberecký kraj spojily k řešení jednoho problému dopravní situace mezi oběma územími. Jiný společný konsensus jsme nenalezli.“

Kontakt:

Mgr. Zbyněk Šebesta, oddělení mediální komunikace

Kancelář hejtmana Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

Tel.:   +420 475 657 742

Mob.:+420  603 192 629

             Mail:   sebesta.z@kr-ustecky.cz

1
Pracovní jednání uvedl Jindřich Franěk, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství

Krajského úřadu Ústeckého kraje.

2
Zprava jsou na snímku radní ÚK Jaroslav Komínek, radní LK Vladimír Mastník

 a Jan Čáp, vedoucí odboru dopravy z Krajského úřadu Libereckého kraje.

3
Vlevo je při prezentaci výsledků dopravního průzkumu Pavel Beneš.

4
Jednání se v benešovském kinu zúčastnilo několik desítek starostů.

 
Zodpovídá: Mgr. Zbyněk Šebesta
Vytvořeno / změněno: 29.11.2013 / 29.11.2013 | Zveřejnit od-do: 29.11.2013-28.12.2013
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém