Odpověď pro Otto Urmu, Žatecké noviny (urma@ohremedia.cz) ze dne 17. 10. 2007
Dotaz (v původním znění):
Vážený pane Janačíku,
v příloze zasílám příspěvek starosty Libočan Jiřího Hudečka včetně tří dokumentů, které ukazují na nehorázné zdražení autobusových linek novým dopravcem. Také kvalita služeb se zhoršila.
Prosím o vaše vyjádření, proč se jízdné pro cestující tolik zdražilo.
O stanovisko prosím nejpozději během zítřejšího dopoledne.
Děkuje a zdraví
Otto Urma, Žatecké noviny
Odpověď:
Ceník regulovaného jízdného tvoří dopravce, nikoli Ústecký kraj, ten do jeho tvorby ani nemůže zasahovat. Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a.s. jízdné vykalkuloval, stejně jako DPÚK nebo jiní dopravci (jiný postup zákon neumožňuje), na základě Ceny pro propočet plného věcně usměrňovaného jízdného, která je přílohou Cenového věstníku Ministerstva financí č. 01/2007.
Dražší jízdné, ve srovnání s ceníkem Dopravního podniku Ústeckého kraje a.s. se v oblasti objevuje pouze v tarifních pásmech 1 - 2 km a 3 - 4 km. V dalších pásmech je jízdné Dopravního podniku měst Chomutova a Jirkova a.s. v porovnání s ceníkem DPÚK na stejné úrovni. Co ale již není stejné je, že DPÚK vykazoval při svém jízdném Ústeckému kraji na těchto linkách vyšší prokazatelnou ztrátu než současný dopravce. Za vyšší rozdíl mezi vybranými tržbami a prokázanými náklady pak DPÚK od Ústeckého kraje získával, na tuto prokazatelnou ztrátu, více na dotacích z krajského rozpočtu a jeho požadavky se stále stupňovaly.
O nedostatcích ve vozovém parku dopravce Ústecký kraj ví. Dopravce byl také za zjištěné nedostatky v kvalitě vozového parku sakcionován Radou Ústeckého kraje. Společnost DPmCHJ přislíbila v nejbližší možné době nápravu, nicméně je faktem, že dodací lhůta jím nakupovaných vozů, které mají zajišťovat i tuto oblast trvá i několik měsíců.
Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 788
janacik.f@kr-ustecky.cz