Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Doprava Ústeckého kraje

 

Nová motorová jednotka "RegioShark" na zkouškách v Ústeckém kraji

 
RegioShark
V polovině července zavítala po kolejích do Ústeckého kraje významná návštěva v podobě zkušební jízdy motorové jednotky PESA Link, která v letošním a příštím roce rozšíří vozový park ČD na regionálních i meziregionálních spojích objednávaných Ústeckým krajem.
Nová motorová jednotka označená u ČD řadou 844 bude zajišťovat výkony ve čtyřech krajích včetně Ústeckého.
 

 
 

Pesa 1

Uzavření 10 leté "Smlouvy o závazku veřejné služby ve veřejné drážní osobní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti územního obvodu Ústeckého kraje" mezi ČD a.s. a Ústeckým krajem na konci roku 2009 umožnilo dopravci zahájit obnovu vozidlového parku dle skutečných potřeb objednavatele. Technické kvalitativní požadavky a závazný harmonogram obnovy vozidlového parku určeného k plnění smlouvy totiž jasně definuje potřebnou obnovu vozového parku pro konkrétní relace v objednávkách kraje. Kvalitativní požadavky Ústeckého kraje stanovené smlouvou a soustavný dohled nad jejich dodržováním cestující na železničních linkách již poznávají.
Dalším dílkem do mozaiky zlepšování železniční dopravy v Ústeckém kraji patří již uvedená motorová jednotka PESA Link, která budí nejen u odborné veřejnosti zaslouženou pozornost. 
Popis motorové jednotky
V březnu roku 2011 uzavřel dopravce České dráhy a.s. kontrakt na dodávku 31 motorových jednotek řady 844 s vítězem veřejné soutěže polským výrobcem PESA Bydgoszcz SA.
Motorová jednotka pojmenovaná pro svůj design čela RegioShark je zcela novým částečně nízkopodlažním vozidlem, které na regionálních tratích výrazně zvýší kvalitativní prvky a kulturu cestování. Dvoudílné vozidlo o délce 43,7 metrů pojme celkem 240 cestujících z toho 120+15 sedících (z toho 9 v 1. třídě). Standardem je klimatizace, bezbariérový nástup do prostor se sníženou podlahou a bezbariérové WC. Ve vozidle se nachází univerzální prostor pro přepravu dětských kočárků, jízdních kol či objemných zavazadel. Informace cestujícím jsou poskytovány prostřednictvím elektronického audiovizuálního systému. Maximální rychlost ekologicky šetrné jednotky je 120 km v hodině. 
U 22 jednotek je u financování využito podpory Regionálních operačních programů a u 9 přímo ze zdrojů ČD.

  • RegioShark
  • RegioShark
  • Agresivní vzhled čela podle kterého byla jednotka pojmenována  
    • Interiér
    • Interiér

Motorové jednotky pro Ústecký kraj
Pro Ústecký kraj je z výše uvedeného kontraktu určeno 8 jednotek, které budou dodávány postupně v roce 2012 (1 ks) a 2013 (7 ks). Vše pochopitelně v závislosti na dokončení probíhajících zkoušek vozidel. 

Regio Shark v České Kamenici na trati 081 během zkušební jízdy.
Dodání první v kraji a zároveň druhé vyrobené se předpokládá v září letošního roku a výkony bude zajišťovat s další jednotkou určenou pro Karlovarský kraj na společně objednávané železniční lince Most - Karlovy Vary. U některých spojů se předpokládá zajíždění do dalších úseků.

Dalších 7 jednotek je určeno pro obsluhu železničních linek na Děčínsku, Šluknovsku a přeshraničních relacích do oblasti německého dopravního svazu Verkehrsverbund Oberelbe (VVO). Z tohoto důvodu jsou tato vozidla financována bez podpory ROP. Předpoklad dodávek je postupně v rozmezí od června do října 2013.

Nasazení jednotek v případě Děčínska a Šluknovska je provázáno specifickými požadavky Ústeckého kraje, které jsou stanoveny smlouvou. V současnosti jsou kromě vnitrostátních vlaků na linkách do Šluknovského výběžku (tratě 081 a 083) objednávány společně s německým organizátorem dopravy VVO vlaky na lince Děčín - Dolní Žleb - Bad Schandau (trať 098) s návaznostmi na vlaky do vnitrozemí obou regionů. V souvislosti s připravovaným obnovením železničního spojení Dolní Poustevna (CZ) - Sebnitz (D) mají objednavatelé Ústecký kraj a VVO připraven dopravní koncept meziregionální železniční linky Děčín - Bad Schandau - Sebnitz - Dolní Poustevna - Velký Šenov - Šluknov - Rumburk. Linka bude společně obsluhovat české i německé území a zároveň výrazně zrychlí spojení do Šluknovského výběžku. 
Setkání motorových jednotek PESA Link (zkušební jízda)  a Desiro (zapůjčené do doby nástupu PESY do pravidelného provozu)

Cestující do Šluknovského výběžku a do Bad Schandau však již dnes využívají komfort moderních jednotek Desiro zapůjčených dočasně od německého dopravce DB. Smlouva totiž dopravce zavazuje tento typ jednotek provozovat i před dokončením obnovení výše uvedené přeshraniční spojky. Nové motorové jednotky PESA Link následně nabídnou shodný komfort již v barvách národního dopravce, který se v případě úspěšného obnovení přeshraničního provozu také může stát dopravcem zajišťujícím přímo výkony na německé části linky. Ostatně podobný projekt jiného dopravce již úspěšně funguje mezi Varnsdorfem - Zittau - Libercem.


 
 
Zodpovídá: Jan Maxa
Vytvořeno / změněno: 19.7.2012 / 19.7.2012

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém