„Toto setkání s nově zvolenými starostkami a starosty děláme vždy krátce po volbách, letos je to již potřetí. Velmi se nám osvědčilo, že starostové mají základní a nezbytné informace a veškeré kontakty na krajský úřad a složky integrovaného záchranného systému (IZS). Ústecký kraj se v minulosti musel vypořádat s významnými krizovými situacemi, povodněmi, požáry, haváriemi, proto je dobré mít připravené partnery k rychlé a účinné součinnosti,“ vysvětlil smysl školení Marcel Kucr, vedoucí oddělení krizového řízení z Krajského úřadu Ústeckého kraje.
Odborné školení připravil odbor kanceláře hejtmana - oddělení krizového řízení ve spolupráci s dalšími odbory krajského úřadu, složkami IZS a Krajským vojenským velitelstvím v Ústí nad Labem. Hlavní náplní jsou zejména povinnosti orgánů obce s rozšířenou působností a orgánů obcí týkající se připravenosti na řešení krizových situací v jejich správním obvodu. Přednášeli pracovníci krajského úřadu (krizové řízení a ekonomický odbor), Hasičského záchranného sboru Ústeckého kraje, Policie ČR Ústeckého kraje, Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje a Krajského vojenského velitelství v Ústí nad Labem.
Školení pro obce z dalších okresů budou pokračovat. V únoru se tak setkají vedení obcí Lounska, v březnu z Děčínska, Litoměřicka a Teplicko, Mostecko a Chomutovsko mají termíny v průběhu dubna.
Marcel Kucr, vedoucí oddělení krizového řízení, v pozadí vedoucí ekonomického odboru Stanislav Dostál
Školitelé z Krajského vojenského velitelství a Hasičského záchranného sboru ÚK