Ústecký kraj především požaduje elektrizaci částí tratí u Litvínova a Kadaně, kde mají v budoucnu jezdit nové elektrické jednotky. Bez realizovaných úprav by ovšem nasazení nových vozů nemělo smysl. Generální ředitel Kolář ujistil hejtmana Bubeníčka, že tyto tratě jsou zařazeny v plánu investic, stejně jako úpravy přejezdů. Společným zájmem je snížit pomalé jízdy, aby cestující mohli plně využít rychlostní potenciál nových vlaků a modernizované železniční cesty.
Dalším požadavkem Ústeckého kraje je obnova křížení v Markvarticích. Důvodem je optimalizace linek směřujících do Šluknovského výběžku v souvislosti s plánovaným zprovozněním přeshraničního železničního spojení Dolní Poustevna – Sebnitz v červnu 2014.
Diskutovalo se také o budoucnosti regionálních tratí, které mají využití turistické, nikoli dopravní a jejichž údržba stojí SŽDC ročně miliony, dále o možném vybudování vysokorychlostní trati. Vzhledem k obrovským nákladům to ale není plán do nejbližších let.
Připravila:
Mgr. Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí
odbor kanceláře hejtmana Ústeckého kraje
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 726
mob. 737 203 666
U hejtmana Oldřicha Bubeníčka se sešli (zleva) Josef Kalivoda a Jiří Kolář ze SŽDC a vedoucí odboru dopravy KÚ Jindřich Franěk
Generální ředitel SŽDC Jiří Kolář a hejtman Oldřich Bubeníček