Tisková zpráva ze dne 25. května 2015
Cílem bylo seznámit pedagogy s možnostmi, jak zavést techniku do výuky na 1. stupni a kde čerpat inspiraci pro zajímavé vyučování. Přítomní se navíc seznámili s metodou výuky matematiky podle profesora Milana Hejného. Informace o projektu předala účastníkům workshopu Hana Hejlová z odboru strategie, přípravy a realizace projektů Krajského úřadu. Hovořila o klíčových aktivitách, cílech projektu i jeho partnerech. S nejrůznějšími projekty badatelsky orientované výuky, které pomohou zpestřit a obohatit výuku dětí na 1. stupni základních škol, seznámila pedagogy Lenka Černá z pořádající školy. Vysvětlila přednosti webů Objevuj.eu, Tereza, Trojlístek a mnoha dalších.
Na téma Jak zavést techniku do výuky na 1. stupni základních škol přednášel Jan Jalovec z Katedry preprimárního a primárního vzdělávání Pedagogické fakulty UJEP. Představil Bloomovu taxonomii výukových cílů a apeloval na pedagogy, aby zaváděli také projektovou výuku. „Teorie je zapotřebí vždy, ale musí být doplněná o vhodné zajímavé příklady a také o praktické dovednosti,“ řekl Jan Jalovec.
Druhá polovina semináře se týkala již zmiňované metody výuky matematiky podle prof. Hejného. O jejích výhodách hovořila Martina Hálová z H-mat o.p.s., která tuto metodu používá při výuce na základní škole v Dolních Břežanech. „Výuka matematiky podle profesora Hejného učí děti přirozenou cestou, soustředí se na vývoj dítěte,” uvedla Martina Hálová. Přítomní pedagogové se seznámili s několika základními prostředími, které metoda používá a také s přístupem pedagoga k dětem. „Učitel při výuce není autoritou, ale průvodcem při objevování a moderátor diskuzí,” informovala kantorka. Účastníci semináře si také mohli zkusit vypočítat několik úloh metodou prof. Hejného a na závěr zhlédli záznam z výuky přednášející lektorky, ve kterém viděli, jak děti při hodině matematiky pracují a jakou roli v hodině má učitel.
Ing. Petr Donát, odbor strategie, přípravy a realizace projektu, věcný manažer projektu PTVÚK