Orientační nabídka


 

O metodě výuky matematiky podle prof. Hejného

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
3
Více než dvě desítky pedagogů z Ústeckého kraje se sešly při odborném workshopu pro vyučující na 1. stupni základní školy. Ten se konal v základní škole Svážná v Mostě v rámci projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
 

 
 

Tisková zpráva ze dne 25. května 2015

Cílem bylo seznámit pedagogy s možnostmi, jak zavést techniku do výuky na 1. stupni a kde čerpat inspiraci pro zajímavé vyučování. Přítomní se navíc seznámili s metodou výuky matematiky podle profesora Milana Hejného. Informace o projektu předala účastníkům workshopu Hana Hejlová z odboru strategie, přípravy a realizace projektů Krajského úřadu. Hovořila o klíčových aktivitách, cílech projektu i jeho partnerech. S nejrůznějšími projekty badatelsky orientované výuky, které pomohou zpestřit a obohatit výuku dětí na 1. stupni základních škol, seznámila pedagogy Lenka Černá z pořádající školy. Vysvětlila přednosti webů Objevuj.eu, Tereza, Trojlístek a mnoha dalších.

 

Na téma Jak zavést techniku do výuky na 1. stupni základních škol přednášel Jan Jalovec z Katedry preprimárního a primárního vzdělávání Pedagogické fakulty UJEP. Představil Bloomovu taxonomii výukových cílů a apeloval na pedagogy, aby zaváděli také projektovou výuku. „Teorie je zapotřebí vždy, ale musí být doplněná o vhodné zajímavé příklady a také o praktické dovednosti,“ řekl Jan Jalovec.

 

Druhá polovina semináře se týkala již zmiňované metody výuky matematiky podle prof. Hejného. O jejích výhodách hovořila Martina Hálová z H-mat o.p.s., která tuto metodu používá při výuce na základní škole v Dolních Břežanech. „Výuka matematiky podle profesora Hejného učí děti přirozenou cestou, soustředí se na vývoj dítěte,” uvedla Martina Hálová. Přítomní pedagogové se seznámili s několika základními prostředími, které metoda používá a také s přístupem pedagoga k dětem. „Učitel při výuce není autoritou, ale průvodcem při objevování a moderátor diskuzí,” informovala kantorka. Účastníci semináře si také mohli zkusit vypočítat několik úloh metodou prof. Hejného a na závěr zhlédli záznam z výuky přednášející lektorky, ve kterém viděli, jak děti při hodině matematiky pracují a jakou roli v hodině má učitel.

 

Ing. Petr Donát, odbor strategie, přípravy a realizace projektu, věcný manažer projektu PTVÚK

1

2






 
Zodpovídá: Mgr. Zbyněk Šebesta
Vytvořeno / změněno: 25.5.2015 / 25.5.2015 | Zveřejnit od-do: 25.5.2015-24.6.2015
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém