PrPro některé obecní školy už nebude využívání moderních multimediálních pomůcek neuskutečnitelným snem. Vyučování dětí ve vesnických školách a základních školách v odlehlých mikroregionech by se mělo v blízké budoucnost dostat na standardní úroveň ostatních škol. Stane se tak díky projektu „Propojená škola“, který prosadila mostecká vzdělávací a poradenská společnost Asista s. r. o. V odlehlých regionech bude možné pro zmíněný cíl využít finance z Evropského sociálního fondu. V rámci operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost se během dvou let do vybraných malotřídek dostane moderní technika a školy budou mít možnost si mimo jiné například za vedení odborníků vytvořit informační a vzdělávací portál.
Realizátoři projektu vycházeli ze situace, kdy malé školy nemají vzhledem k personálnímu vytížení žádné nadbytečné kapacity pro samostatnou přípravu a realizaci projektů. Jsou tím již předem znevýhodněny, a to zejména v možnostech zavádění nových forem výuky do praxe, při obnově a dovybavení školy IT technikou a podobně. „Obecně pak chybí teoretické a hlavně praktické dovednosti učitelů s využitím prvků e-learningu v konkrétních didaktických situacích. Rovněž chybí ucelená koncepce pro využití ICT pro mimoškolní aktivity žáků, a to především se zaměřením na jejich samostatnou přípravu na výuku,“ uvádí Michaela Mudrochová, vedoucí projektu, která má v této oblasti bohaté zkušenosti na řadě škol v Ústeckém kraji a sama působí jako lektorka distančního, e-learningového, vzdělávání.
Projekt Propojená škola se v kraji zaměřuje především na tři oblasti - Šluknovsko, Lounsko, Mostecko. Přímo v budově partnerských škol vzniknou samostatná centra pro žáky i učitele, kde se budou moci v zavádění ICT zdokonalovat a využívat potřebné technické zázemí i mimo vyučovací hodiny. Školáci pak budou moci zejména vyhledávat informace na internetu, připravovat si domácí úkoly, věnovat se samostatnému e-learningovému vzdělávání a podobně. „Partnerská škola bude spolupracovat při zácviku svých pedagogických pracovníků, aby zvládli práci s portálem a jeho využití při výuce, ale také při volnočasových aktivitách žáků,“ doplnila Michaela Mudrochová.
E-learningovou podporu získá 100 žáků a 30 učitelů. Vzniknout by mělo 10 nových školních portálů. „Zvolená forma a systém vzdělávání, který je doplněn o moderní metody e-learningu, klade důraz na bourání mantinelů omezujících dostupnost ke vzdělání, a to jak dopravní, tak především časové. Forma takového vzdělávání následně přináší zlepšení samostatného rozhodování, plánování času, individuálních analytických schopností,“ zdůraznila Michaela Mudrochová.
Kontaktní osoba pro podrobnější informace a rozhovory: