Sledovanost webu je zaznamenávána prostřednictvím nástroje Google Analytics, díky kterému lze shromažďovat záznamy nejen o počtu návštěv, době strávené na webových stránkách či místa, odkud se lidé na web dostanou, ale také nejoblíbenější turistická místa a nejzobrazovanější články.
Za měsíc květen navštívilo web bezmála 35 000 lidí a počet zobrazení se přiblížil ke 200 000. Průměrná doba, kterou návštěvník na webu strávil, byla více než 6 minut. Díky webové kampani, kterou Brána do Čech na jaře odstartovala, se 70 % návštěvníků dostalo na tyto stránky díky reklamě či upoutávce na jiných webech. A na co se kliká nejvíce? Nejoblíbenějším cílem je již tradičně Pravčická brána, hned v závěsu je to za květen zcela nově Muzeum čertů v Úštěku, dále se pak střídají ostatní cíle: vodní hrad v Budyni nad Ohří, zámek Ploskovice a Libochovice, hora Říp (připomeňte si praotce Čecha: www.praoteccech.cz), dále Kyjovské údolí (České Švýcarsko), přístav v Píšťanech (Žernosecké jezero u Litoměřic) či Tiské stěny nebo Hazmburk.
„Statistiky návštěvnosti sledujeme pravidelně každý měsíc, ale takto velký nárůst jsme dosud nezaznamenali“, uvedl Radek Vonka, radní Ústeckého kraje pro cestovní ruch a regionální rozvoj, spoluautor projektu Brána do Čech.
Web Brána do Čech byl poprvé spuštěn v listopadu 2010. Jeho sledovanost byla více méně vyrovnaná, první větší nárůsty byly zaznamenány v březnu, v souvislosti s nástupem jara a blížící se turistické sezóny. Není se čemu divit, v současné době je na webu více než 1 200 turistických cílů rozdělených mezi destinace České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří. K návštěvě Ústeckého kraje lákají nejen významné památky a jedinečná příroda, ale také pestré kulturní a sportovní akce a tipy na turistické trasy na běžkách či na kole. Pokud přemýšlíte, kam na víkend či dovolenou, klikněte si na www.branadocech.cz a vybírejte podle libosti. Dokonce se na webu můžete i zaregistrovat a přispívat do jeho obsahu. Máte-li jakýkoliv dotaz, pište na info@branadocech.cz.
A co na turisty a výletníky u nás čeká?
- Zbrusu nové turistické mapy, které získaly první místo na mezinárodním festivalu map a průvodců TourMap 2011
- Turistický průvodce obsahující 80 nejlepších tipů na výlety
- Tématické letáky pro každého – od památek až po adrenalin
- Web Brána do Čech, který byl oceněn jako nejlepší svého druhu v soutěži Velká cena cestovního ruchu za rok 2010
- Poučný a zábavný projekt pro rodiny s dětmi Vydejte se po stopách praotce Čecha nově obohacen o geocaching – www.praoteccech.cz
„Snažíme se o to, abychom změnili obraz Ústeckého kraje v očích veřejnosti. Díky Bráně do Čech prezentujeme řadu rarit a unikátů, o kterých ví málokdo. Mezi naše další kroky bude patřit překlad webu a tištěných materiálů pro naše zahraniční turisty a především důraz na elektronickou a mediální prezentaci“, uvedl Radek Vonka.
Připravil: odd. RR a CR ve spolupráci s OTI