TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 5.12.2006
Okružní křižovatka na Litoměřicku byla slavnostně otevřena
Stavba silnice II/247 přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky je největším stavebním projektem, který financuje Ústecký kraj. Stavbu původně zajišťoval a financoval stát, ale poté, co byla překvalifikována na silnici II. třídy, přešla kompletní zodpovědnost na Ústecký kraj, který ji převzal od Ředitelství silnic a dálnic. To však nebyla jediná změna. V roce 2002 byla provedena revize přípravné dokumentace a bylo rozhodnuto o navýšení nivelety komunikace tak, aby toto důležité dopravní spojení pro město Litoměřice a celý pravý břeh řeky Labe bylo provozuschopné i za mimořádné situace, jakou byla srpnová povodeň v roce 2002. Právě v souvislosti s touto přírodní katastrofou rozhodl Krajský úřad Ústeckého kraje, aby úroveň budoucího levobřežního dálničního přivaděče k průmyslové zóně Prosmyky, včetně nového, takzvaného Západního mostu přes Labe, byla půl metru nad výškou velké vody v roce 2002. U levobřežního přivaděče se tak výška komunikace, jejíž součástí je i část stávající silnice Mlékojedy a Prosmyky, zvýšila zhruba o čtyři metry. „Tento most se po svém dokončení stane významným prvkem protipovodňové ochrany Litoměřicka, zejména Lovosic včetně chemičky. Západní most je projektován na více než tisíciletou vodu a v případě povodně zajistí bezpečný průjezd do Litoměřic po silnici postavené na pětimetrovém náspu, ochrání obce a umožní překonat i rozvodněné Labe,“ řekl při slavnostním otevření hejtman Jiří Šulc. Akce se zúčastnil starosta města Litoměřice Ladislav Chlupáč a zástupci zhotovitelů, sdružení firem SHP CZ a.s, Metrostav a.s. a SSŽ a.s.
„Ústecký kraj se stal investorem rozsáhlé stavby s celkovým rozpočtem 1,5 miliardy korun. Pro zajištění zatím největší krajské investice se naskytla příležitost čerpání ukázkového využití finančních prostředků z evropských strukturálních fondů. Z nich získal kraj pomocí odboru evropských projektů krajského úřadu 75% na realizaci I. etapy,“ uvedl hejtman. Tato část stavby zahrnuje okružní křižovatku, umístěnou již na kótě nad stoletou vodou, vybudování mostů na nájezdech, napojení paprsků okružní křižovatky na navazující silniční síť, dopravní značení, sadové úpravy, vsakovací systém a rekultivace ploch dočasných záborů. Z celkových nákladů na tuto část stavby, které jsou 209.024.750,- Kč bylo z fondů Evropské unie, programu SROP, čerpáno 75 % (156.768.750,-), z krajského rozpočtu 25% (52.256.000,-).
Na realizaci čeká další část stavby, která bude napojením na okružní křižovatku Žernosecká. Trasa bude dále pokračovat severním směrem podél železniční trati Lovosice – Litoměřice – Česká Lípa. V místě přechodu železniční trati je silnice vedena ve 160 metrů dlouhém tunelu. Přivaděč za tunelem pokračuje podél trati v prostoru stávající vlečky mrazíren, pokračuje k napojení do ulice Kamýcká. Délka této trasy je téměř 1,5 kilometru.
připravila : Šárka Roudnická, tisková mluvčí
kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení informací a vnějších vztahů
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 756, 737 203 663
roudnicka.s@kr-ustecky.cz
Slavnostní zprovoznění nové stavby: (zprava) Ladislav Chlupáč, starosta Litoměřic, Jiří Šulc, hejtman Ústeckého kraje a Martin Doksanský, generální ředitel SMP CZ.