TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 21.1.2005
Patnáct firem z Ústeckého kraje získalo Cenu spokojených zákazníků
Ocenění za příkladné služby zákazníkům převzali dnes z rukou hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce zástupci patnácti firem, které nominovalo Sdružení českých spotřebitelů (SČS).
Cena spokojeného zákazníka, nad níž hejtman převzal záštitu, je udělována na dva roky. Firmy, které ho získaly, svým zákazníkům trvale poskytují kvalitní služby, dodržují platnou legislativu a jejich zákazníci nemají problémy například se servisními službami nebo vyřízením případné reklamace.
„Velmi mě těší, že se daří rozvíjet tuto tradici oceňování schopných a příkladných, letos se scházíme už čtvrté a něco takového nám ostatní kraje mohou jen závidět,“ řekl v úvodu Jiří Šulc. Právě drobné podnikatele, kteří mezi tvoří většinu oceněných, považuje hejtman za velmi významné pro další rozvoj kraje. „I když vím, že drobní podnikatelé u nás rozhodně nemají na růžích ustláno, věřím, že se při předávání tohoto ocenění budeme scházet v hojném počtu i v příštích letech,“ dodal.
Oceněné firmy v roce 2004 |
sídlo |
AB COLOR, s.r.o. |
Most |
Rudolf Šíma - Řeznictví u Rudolfa |
Duchcov |
Alena Vránová - Koloniál AJVA |
Duchcov |
BONEKA, spol. s r.o. |
Teplice |
Ladislava Horáčková |
Dubí |
Otakar Svoboda - České pekařství |
Jirkov |
Lenka Paurová - GALERIE XXL |
Louny |
Jaroslav Radoš - Řeznictví, uzenářství |
Lom |
Blanka Dvořáková |
Duchcov |
V A K A , výroba potravinářského zboží, s.r.o. |
Teplice |
INTER TANK OIL v.o.s. |
Ústí nad Labem |
ERGOlighting, s.r.o. |
Litvínov |
SOFTEX NCP, s.r.o. |
Most |
Hana Mašínová |
Ústí nad Labem |
Jana Buštíková |
Duchcov |
Vydala: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 754, mobil 603 192 631
e-mail: konecna.r@kr-ustecky.cz
TISKOVÁ ZPRÁVA SČS
z vyhlášení a předání Ceny Sdružení českých spotřebitelů:
Spokojený zákazník Ústeckého kraje,
21. ledna 2005, 10,00 hodin,
Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem
I. Informace o ceně:
1. Ocenění Sdružení českých spotřebitelů vyjadřuje, že firma, která ho získala, trvale poskytuje služby v oboru svého podnikání v souladu s očekáváním spotřebitele. Předpokládá se tedy, že naplňuje nejen požadavky dané obecně závaznými platnými právními předpisy, ale dále při poskytování služeb, či při uvádění výrobků na trh, má dostatečně srozumitelně deklarovánu jakost a spolehlivost a „nadstandardně“ poskytuje své služby s odpovídající odbornou úrovní prodejce, poskytuje potřebné informace spotřebitelům, např. o zajištění odborného servisu, a podobně. Při udělení ceny bylo komisí ustavenou při SČS přihlédnuto i k tomu, jaký image firma má jak mezi spotřebiteli, tak i u místní a podnikatelské samosprávy.
2. Cena je udělována na základě:
a) návrhu předneseným členem SČS,
b) návrhu předneseným zástupcem místních nebo podnikatelských samospráv,
c) výsledků vyhlášeného šetření „spokojený zákazník“ provedeném účelově v rámci aktivit SČS.
3. Ocenění se uděluje na dva roky. Bližší informace o metodice udělování ceny, kategoriích pro něž je vyhlašována atd. jsou vystaveny na www.regio.cz/spotrebitel.
4. V Ústeckém kraji převzal záštitu nad předáním ceny hejtman Ústeckého kraje, pan Ing. Jiří Šulc.
II. Regionální politika SČS:
5. Spokojenost spotřebitele vnímáme jako významný faktor dopadů způsobených rozdíly trhu v jednotlivých krajích, mikroregionech, městech a obcích. Na základě například zveřejňovaných cen vybraných výrobků a služeb je patrné, že regionální rozdíly jsou významné. Proto klade Sdružení českých spotřebitelů důraz na aplikaci nástrojů, které by vedly ke snižování rozdílů v úrovni poskytovaných služeb, tedy i v oblastech souvisejících s podporou regionálního rozvoje. Pro tuto strategii však zatím nenalézá dostatečnou podporu u centrálních orgánů. Jsme však v kontaktu se zákonodárnými orgány a zejména je snahou SČS rozšiřovat činnost přímo v regionech.
6. Cílem SČS je prosadit vnímání pojetí ochrany spotřebitele jako nedílné součásti regionální politiky a tedy jako součást aktivit spadajících do působnosti regionální a místní samosprávy, neboť ochrana spotřebitele by měla být pojímána jako jeden z nástrojů zvýšení úrovně hospodářské a sociální soudržnosti. Musí být vnímána jako další prostředek, který je součástí cílených podpor regionálního rozvoje uplatňovaných v rámci zákona o regionálním rozvoji. Takto zaměřenou podporou se vytváří podmínky pro koordinaci a realizaci hospodářské a sociální soudržnosti s cílem vyváženého rozvoje státu nebo územních obvodů kraje.
III. Informace o ustavování odborných komisí pro ochranu spotřebitelů v regionech:
7. Na základě zhodnocení stávající úrovně ochrany spotřebitele na celostátní a regionální úrovni a výše zmíněné analýze regionálního rozvoje v oblasti ochrany spotřebitele, dospělo představenstvo SČS k rozhodnutí, že by přínosem bylo posílení regionální činnosti zřízení kontaktního a informačního centra ve vybraných regionech a zejména ustavení platformy pro spolupráci zástupců regionálních a místních samospráv, orgánů státní správy (dozoru, kontrol, inspekcí) působících v regionu, zástupců podnikatelských samospráv a dalších nevládních, neziskových organizací, působících v oblasti spotřebitele ve formě odborné komise pro ochranu spotřebitele.
8. Cílem ustavení komise, v daném případě v Ústeckém kraji, je trvalé zlepšování vzájemné informovanosti partnerů, monitorování úrovně ochrany spotřebitele v kraji, vznášení podnětů, návrhů ke zlepšení služeb a úrovně ochrany spotřebitele a v neposlední řadě zviditelňování firem se zvláštním přístupem ke spotřebiteli působících v kraji. Odborná komise pro ochranu spotřebitele rovněž projednala a schválila seznam podnikatelských subjektů, kterým je Cena SČS pro rok 2004 udělena.