Orientační nabídka


 

Pět otázek pro hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro časopis Lafarge
 

 
 

Rubrika Rozhovor rozsah 1TS

 

Pět otázek pro hejmana ústeckého kraje jiřího šulce

 

 

Pozvání do rubriky rozhovor přijal tentokrát hetman Ústeckého kraje Ing. Jiří Šulc. …

 

Medailon:

Jiří Šulc, hejtman Ústeckého kraje, se narodil se v Mostě, kde žije dodnes. Po maturitní zkoušce na kadaňské stavební průmyslovce absolvoval České vysoké učení technické v Praze, fakultu stavební. Pracoval u Investorsko-inženýrské organizace v Mostě, později působil v soukromé sféře jako autorizovaný inženýr. Od roku 1991 je členem Občanské demokratické strany. V roce 1994 byl zvolen starostou města Mostu a byl jím až do počátku roku 2001. V historicky prvních krajských volbách úspěšně kandidoval na hejtmana Ústeckého kraje. Je také členem Zastupitelstva města Mostu, Hospodářské a sociální rady Mostecka, Regionální rady regionu soudržnosti NUTS II. Je ženatý, má tři děti.

 

 

 

 

1. Které investiční akce povazuje v severních Čechách pro další období za nejdůležitější?

 

Z pohledu dalšího rozvoje Ústeckého kraje je asi nejvýznamnější investicí proměna bývalého

vojenského letiště v Žatci na průmyslovou zónu Triangle. Vybudování areálu, ve kterém by po

příchodu investora mělo najít práci na deset tisíc lidí, přijde celkem asi na 1,6 miliardy

korun.  Většina prostředků je hrazena ze státního rozpočtu, Ústecký kraj se zavázal, že na

tuto akci uvolní celkem 180 milionů korun v průběhu čtyř let. 

 

2. Vstupem České republiky do EU se na Ústecku prudce zvýšilo množství silniční kamionové dopravy, jaký je výhled na dostavbu dálnice D8 – „Teplické“

 

Dálnice D8 je pro náš kraj naprosto nezbytná a bez jejího dokončení si další rozvoj Ústeckého kraje nedovedu představit. Dálnice je naším spojením s Evropou, na ní je tento kraj také hospodářsky závislý – očekávám, že tato moderní, rychlá a zejména kapacitní silnice bude hrát významnou roli při rozhodování investorů, zda se se svými aktivitami u nás usadí. Vím, že toto hledisko není při takovém rozhodování jediným argumentem, ale podle zkušeností, zejména ze zahraničí, je to velmi podstatná podmínka – například jeden ze zájemců o průmyslovou zónu Triangle v Žatci uváděl nedostatečnou infrastrukturu v kraji jeho důvod, proč zónu odmítl. Bohužel práce na dokončení postupují velmi pomalu - do značné míry je blokují ekologičtí aktivisté, kteří soustavně napadají uzemní rozhodnutí i stavební povolení nezbytně nutná pro zahájení její výstavy přes České středohoří. To jsou naprosto zbytečné průtahy. Jako pozitivní prvek ve věci dostavby vnímám fakt, že jsme lobováním a soustředěným tlakem donutili Špidlovu vládu rozhodnout o půjčce 12 miliard na dokončení D8 od Evropské investiční banky.

 

3. Plánovaná výstavba druhého přemostění v Litoměřicích ovlivní dopravní obslužnost v regionu, jaký je aktuální stav přípravy této stavby?

Litoměřický západní most je z hlediska dopravní infrastruktury jednou z mých priorit, ale i z priorit Ústeckého kraje. Jak je pro tento kraj důležité další přemostění Labe, které bude navíc schopné obstát i při velké vodě, to nejlépe ukázaly srpnové povodně v roce 2002 s kterými mám osobně neopakovatelné zkušenosti. Důkazem priority je i skutečnost, že kraj uvolnil na realizaci projektu již v roce 2003 celkem 10 milionů korun. Současně jsme požádali Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) již v roce 2002 o zařazení stavby do celostátního plánu – bylo schváleno 20 milionů korun na zahájení stavby a v roce 2004 dalších 8 milionů. Bohužel doposud nemáme pravomocné stavební povolení. Předpokládám, že jej získáme ve III. čtvrtletí a pak už nic nebude bránit tomu, aby byla stavba zahájena.

 

4. Vybudování jezů na Labi a následné zesplavnění jeho dolního vyvolalo širokou diskusi ve společnosti. Jaký je váš názor na tento problému? Co by to přineslo regionu?

 

Musím říct, že na tento problém nemám zcela vyhranění názor.  Ano, splavnění Labe by jistě prospělo rozvoji vodní dopravy, která je velmi levná a ekologická. Na druhou stranu zatím, přesně nevíme, kolik by výstavba jezů celkem stála.  Problematika splavnění Labe je podle mě hlavně otázkou ekonomickou, a tento aspekt bohužel zatím ve veřejné diskusi nedostává moc prostoru. Zásadní pro mě je, jak rychle se nám vrátí peníze vložené do výstavby jezů.

 

5. Jaký je Váš vztah ke společnosti Lafarge Cement?

 Cementárnu Lafarge Čížkovice vnímám především jako dobře prosperující podnik, který dává práci řadě obyvatel Ústeckého kraje a má již málo co společného s továrnou, která zatěžovala okolí Lovosic a jižní svahy Českého středohoří kouřem a prachem ještě v osmdesátých letech minulého století. Může sloužit jako příklad úspěšného vstupu zahraničního kapitálu do našeho regionu a já osobně bych považoval za úspěch, kdyby se takových firem v tomto kraji usadilo více. Tvář Ústeckého kraje, který se tak těžce vyrovnává se změnami plynoucími z hospodářských proměn, by jistě byla mnohem vlídnější, spokojenější a nesla by nepřehlédnutelné stopy prosperity a úspěchu.  

 

Vydala: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 754, mobil 603 192 631

e-mail: konecna.r@kr-ustecky.cz

 

 

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 10.9.2004 / 17.7.2006 | Zveřejnit do: 31.12.2004
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém