VYJÁDŘENÍ K ČLÁNKU „Rozhovor s premiérem Jiřím Paroubkem“
Vyšlo v Denících Bohemia dne 14.10.2005
Placený kvíz pana premiéra
Premiér ČR se stal, jak se dalo očekávat, oficiálním lídrem ČSSD v Ústeckém kraji. Startuje volební kampaň. Mezi způsoby presentace patří placená reklama.
Pro nezasvěcené jde o to, že si politická strana nebo její představitel pokud chce něco sdělit voličům vytvoří rozhovor na dané téma a poté jako inzerci zveřejní v tisku. Otázky jsou pochopitelně připravené a odpovědi taktéž. Nemám proti tomuto způsobu zhola nic. Mnohdy stranám nezbývá nic jiného a pokud je tento rozhovor jako inzerce i označen, je to naprosto v pořádku. Z daného rozhovoru uveřejněného v pátek 14.10. v Denících Bohemia jsem se mimo obligátních útoků proti ODS dozvěděl, že premiér svou kandidaturu myslí zcela vážně. Prý sníží nezaměstnanost, zlepší dopraní infrastrukturu a hodlá našemu kraji cituji „věnovat trvalou pozornost“. No konečně si nás někdo všiml, děkujeme. Nejvyšší nezaměstnanost, neschopnost dokončit dálnici D8, kapacita silnice R7, která již odradila nejednoho velkého investora, sociální systém lákající slovenské Romy do našich měst. Na tomto nezlepšila vláda včele s ČSSD po mnoha letech vlády téměř nic. Nenechme se zmást. Vrcholem jeho čísla je v tomto rozhovoru pasáž o malém vědomostním testu o Ústeckém kraji. Pan Paroubek ví, co je Hněvín a dokonce ví, že v Jirkově jezdí trolejbusy a navozuje tím dojem jaký má přehled o kraji. Doufám, že si redaktoři nenechají ujít zopakovat tento kvíz „naostro“. V placené inzerci to považuji za poněkud trapné.
V jiné části rozhovoru nám premiér sdělil, že Ústecký kraj má veliký turistický potenciál. Rádi u nás pražské turisty jeho typu uvítáme. Každý turista se však jednou vrátí domů a z pobytu mu zbudou jen vzpomínky a fotografie. Co zbude po volbách po návratu do Prahy z návštěv a slibů turisty Paroubka je velká neznámá.
Radek Vonka,
náměstek a zástupce hejtmana Ústeckého kraje