Arena Tourism Poland je jedním z nejmodernějších a třetím největším veletržním areálem v Polsku. Nový veletrh svůj první ročník zvolil v režimu B2B, což představuje možnost osobních jednání s obchodními partnery a touroperátory (= lidé organizující výlety a zájezdy) ze všech zúčastněných zemí na workshopech.
„Polský veletrh v Ostrodě je příkladem hledání nových turistických destinací ruku v ruce s budováním polské infrastruktury, konkrétně s dobudováním dalších úseků dálnice vedoucí od německo-polských hranic ve Frankfurtu nad Odrou směrem do vnitrozemí Polska přes Poznaň až do Gniezna, odkud se pokračuje do oblasti Mazurských jezer, Gdaňska a ruského Kaliningradu,“ uvedl k veletrhu radní Ústeckého kraje pro regionální rozvoj, cestovní ruch a zahraniční vztahy Jan Szántó a dodává: „Poláci vyhledávají nové lokality s horskými středisky pro zimní sporty, zajímají se o vinařství a nevšední krásu pískovcových skal v Českém Švýcarsku. Z opačného pohledu je turistický potenciál Warminsko – mazurského kraje obrovský zejména díky nespočtu Mazurských jezer vhodných pro letní turistiku, což je předpoklad pro mezinárodní spolupráci v obou krajích v oblasti cestovního ruchu.“
Veletrh Arena Tourism Poland se konal od 10. do 12. října. Zejména díky režimu B2B byl podnětem pro přípravu turistické nabídky čtyř turistických destinací Ústeckého kraje České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří pro podchycení zájmu polských a ruských turistů.
Připravila: Bc. Ellen Herzogová, Odbor regionálního rozvoje, Oddělení cestovního ruchu, Krajský úřad Ústeckého kraje
Poláci měli zájem o turistické informace i regionální produkty.