„Tato nová komunikace s protipovodňovou hrází má pro krajské město velký význam. Je však jednou z dalších důležitých dopravních staveb v kraji,“ uvedla při slavnostním otevření hejtmanka Jana Vaňhová. „Očekávám, že investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, se stejně zodpovědně postaví k dokončení chybějícího úseku dálnice D8 přes České středohoří a ke stavbě rychlostní silnice R7. Tyto stavby dopravní infrastruktury jsou důležité nejen pro obyvatele a návštěvníky našeho kraje, ale zejména pro investory, kteří míří do kraje s nabídkou nových pracovních míst,“ dodala Jana Vaňhová.
Cílem této stavby, která omezí častá zaplavení vozovky podél Labe v centru krajského města, bylo zlepšení průjezdnosti a posílení kapacity v Přístavní ulici, která se změnila ve čtyřproudovou komunikaci. Zabezpečena tak bude ochrana před pětiletou vodou. Stavba je spojena s vylepšením tak zvaného zanádražního prostoru, kde byly za ústeckým hlavním nádražím nedávno zpřístupněny podzemní garáže a můstek spojující nábřežní korzo s novým přístavním molem.
Financování pro investora ŘSD zajistil Státní fond dopravní infrastruktury, dodavatelem bylo sdružení Viamont DSP, Subterra a EDS. Práce na stavbě byly zahájeny v dubnu 2009, cena se vyšplhala na 600 milionů korun.
Hejtmanka Jana Vaňhová při oficiálním uvedení do provozu protipovodňového opatření v krajském městě neopomněla zdůraznit potřebu dostavby dálnice D8 a dalších páteřních komunikací v kraji
Stříhání pásky (zpava): hejtmanka Jana Vaňhová, Karel Havlíček, ředitel odboru SFDI, ústecký primátor Vít Mandík a Milan Dundr, ředitel chomutovské správy ŘSD
Náměstek hejtmanky Arno Fišera (vlevo) spolu s hejtmankou a ústeckým primátorem přivítal rovněž realizaci důležité protipovodňové stavby v krajském městě (detali stavby v pozadí je uveden na následujícm snímku)
Celkový pohled na povodňovou hráz za zanádražním prostorem v Přístavní ulici na komunikaci I/30, jak je ke spatření z výhledu zámečku Větruše