Orientační nabídka


 

Poznámka k rozvoji turismu v kraji: Zlato se třpytí, ale chléb zasytí

11
Nedávno byl v tisku uveřejněn článek o Tomiu Okamurovi, který před mosteckými studenty hodnotil místní cestovní ruch a údajně nešetřil kritikou. Známý podnikatel hodnotí věc logicky, ale v mnoha bodech se mýlí, ačkoliv je považován za odborníka přes cestovní ruch.
 

 
 

Ústecký kraj dělá všechno pro to, aby smazal svou starou image a dokázal turistům, že je tady řada přírodních i kulturních unikátů a jedinečných památek, které jsou na prvních příčkách nejen v rámci Česka. Není sice na prvních příčkách v návštěvnosti, ale o to víc se snaží využít svůj nemalý potenciál.

 Kraji je vytýkáno, že nemá funkční koncepci rozvoje cestovního ruchu. Na roky 2010–2015 je pro cestovní ruch základním koncepčním dokumentem Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje. V této strategii je klíčovým bodem členění území kraje na turistické oblasti. Podle přirozených podmínek je takto v Ústeckém kraji vyčleněno České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří.

 „Tzv. marketingová regionalizace je už zaběhnutá v mnoha zemích. Na základě tohoto členění vytváříme veškeré propagační a prezentační materiály. Turistické zajímavosti jsou tak prezentovány jednotnou a přehlednou formou“, vysvětlil Radek Vonka, radní pro regionální rozvoj a cestovní ruch.

Zmiňovaná strategie analyzuje celé území, hodnotí potenciál rozvoje cestovního ruchu a předkládá priority, které jsou pro kraj klíčové. Potenciál rozvoje cestovního ruchu je obrovský, ne každý kraj se může pochlubit takovou pestrostí a různorodostí nabídek, jako právě Ústecký. Od letních pěších tras napříč horskými lesy či pískovcovými skalními městy evropského významu, cyklostezek, lázeňství, horolezectví, golfu, přes nádherné historické budovy, zámky až k zimním radovánkám od saní až po snowboard. „Významná je pro nás přeshraniční vazba, díky které mohou návštěvníci využívat stezky vedoucí z Čech do Saska a obráceně“, řekl Radek Vonka.

 Mnozí upřednostňují právě tzv. domácí cestovní ruch. Návštěvnost, kterou udávají statistiky, je třeba ale správně posoudit, protože mnohdy zohledňují jen část návštěvníků, kteří skutečně danou oblast navštíví. Některá čísla dokonce zahrnují jen ty, kteří přenocují. Jednodenní výlety tím pádem započteny nejsou. „Rádi bychom přesvědčili turisty o tom, že krásu mají hledat doma. To je ostatně i slogan nového turistického loga kraje. Nové logo bylo vytvořeno s novou propagační kampaní a nese název Brána do Čech. Součástí je i nový turistický web www.branadocech.cz, kde si můžete přečíst jak podrobnější informace o projektu, tak samozřejmě vyhledat ideální tip na výlet přesně podle vašich potřeb“, uvedl Radek Vonka.

 Ústecký kraj má na svém území nespočet zajímavostí a památek, jak přírodních, tak kulturně-historických. Lidé už znají z jiných koutů republiky tzv. hnědé cedule, které upoutávají na blízkou zajímavost. Krajské cedule se už instalují a obce je uvítaly s nadšením, protože se tak zviditelní památky na jejich území, o kterých návštěvník možná ani neví. „Hnědé cedule jsou nenásilnou, ale viditelnou formou reklamy. Řada měst i ostatních krajů už cedule má a nikterak jejich smysl nepodceňuje“, vysvětli Radek Vonka.

 V souvislosti se snahou zlepšit situaci v cestovním ruchu vznikají nové destinační agentury. V souladu s uvedeným členěním budou plnit roli manažerských center agentury pro České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří. Vzorem jejich činnosti je České Švýcarsko, které má svou úspěšnou agenturu už několik let. „Cestovní ruch v kraji bude řízen čtyřmi specializovanými agenturami, které znají své území nejlépe a jejich práce bude tak maximálně efektivní. Ústecký kraj přispěje na jejich činnost do destinačního fondu jedním milionem korun. Pan Okamura dělá cestovní ruch v Praze, městě, které na sebe stáhne více jak 60 % turistů přijíždějících do Česka, aniž by muselo významně hnout prstem. Jeho knížecí rady si rád poslechnu, ale vydělím si je dvakrát, ne li třikrát. Nabízet Prahu v Japonsku umí každý. Zvyšovat návštěvnost Ústeckého kraje je  přece jen o něco složitější“. dodal Radek Vonka.

 

Připraveno ve spolupráci s oddělením regionálního rozvoje a cestovního ruchu

 
Zodpovídá: RNDr. Zdeněk Rytíř
Vytvořeno / změněno: 15.12.2010 / 15.12.2010
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém