8. a 9. října 2014 se ve Vysočanech u Chomutova konala konference „50 let VÚRV v Chomutově – IMPULSY 21“. Na konferenci vystoupil i projektový tým projektu „Central Markets – Revitalizace a podpora tradičních trhů ve střední Evropě“, který přítomné hosty seznámil s Nadnárodní společnou strategii.
Nadnárodní společnou strategii zpracovala Agentura pro středomořskou kuchyni v Piemontu, jeden z osmi partnerů projektu. Hlavními body strategie jsou “Systém správy trhu”, “Infrastruktura a místní služby” a “Komunikace a marketingové aktivity”. Tyto hlavní body byly postupně účastníkům konference prezentovány.
Strategie doporučuje městům vytvořit tzv. “řídící výbor” v čele s koordinátorem, který by měl být složen ze zástupců politků, organizátorů trhů, výrobců a spotřebitelů. Hlavní činností výboru měla být kompletní organizace trhů. Další snahou je motivovat majitelé restaurací k nákupu kvalitních a čerstvých potravin z farmářských trhů.
Dále byli účastníci seznámeni s realizovanými aktivitami mezi které patří provedení SWOT analýzy, mapování trhů, zpracování Manuálu pro nové organizátory trhů a vytvoření databáze organizátorů trhů a farmářů. Přítomní hosté byli pozváni na Gastro Food Fest, který se koná 18. října 2014 v Litoměřicích a na závěrečnou konferenci projektu v Bratislavě, která se bude konat dne 11. listopadu 2014.
Projektový tým CENTRAL MARKETS
Zodpovídá:
Bc. Markéta Drahošová