V rámci projektu Central Markets již bylo provedeno mapování a SWOT analýza trhů v Ústeckém kraji a byla vtvořena první část manuálu pro nové organizátory trhů. Dokumenty, které na základě těchto aktivit vznikly, jsou vám nyní k dispozici na internetových stránkách Ústeckého kraje ke stažení.
SWOT analýza je v současné době poměrně rozšířeným nástrojem k analýze různých prostředí. Zaměřuje se na silné a slabé stránky a na hrozby a příležitosti v našem případě trhů v Ústeckém kraji. Pracuje s názory poptávky, tedy návštěvníků trhů, i s názory nabídky, tj. pořadatelů. Tato SWOT analýza byla zpracovávána na základě informací získaných telefonickými i osobními rozhovory s pořadateli i návštěvníky trhů.
Cílem mapování trhů bylo získat přehled o trzích v Ústeckém kraji. Informace byly získávány telefonicky či prostřednictvím internetových stránek příslušných měst a obcí. Celkem bylo osloveno 7 okresních měst a 47 měst a obcí. Šetření se týkalo 29 trhů, včetně farmářských i tématických.
Manuál pro nové organizátory trhů byl měl sloužit jako ucelený návod pro organizátory a soubor rad pro vyvarování se případných chyb při organizování trhů.
Zpracoval projektový tým CENTRAL MARKETS