Za podpory Ústeckého kraje se v neděli 20. dubna 2014 uskutečnila již tradiční velikonoční akce na Novém Hradě v Jimlíně. V rámci této akce zároveň proběhla prezentace projekt Central Markets, jejíž součástí byla ochutnávka kvalitních potravin oceněných značkou „Regionální potravina“.
Návštěvníci této akce měli možnost shlédnout bohatý kulturní program a také navštívit propagační stánek projektu „Central Markets – Revitalizace a propagace tradičních trhů ve Střední Evropě“. Členky projektového týmu je zde seznámily s projektem, jeho cíli, záměry a již realizovanými aktivitami. Mezi tyto aktivity patří provedení SWOT analýzy, mapování trhů a sestavení manuálu pro nové organizátory trhů. Na propagačních letáčcích, které byly rozdávány na akci, byly uvedeny důvody, proč je výhodné nakupovat potraviny na farmářských trzích a termíny jejich konání v následujících měsících.
Nedílnou součástí akce byla i ochutnávka oceněných regionálních potravin. Své produkty představily společnosti jako např. Uzenářství CHOVANEČEK-Rodinná firma s.r.o. Litoměřice, Farma Držovice u Úštěku, Cukrárny u Beránků z Libochovic, LoPe Fruit s.r.o, Branka pekárna atd.
Návštěvníci uvítali ochutnávku nabízených produktů (sýry, klobásky a mošty) a ocenili pozitiva, která přináší pořádání lokálních farmářských trhů. Návštěvníci především oceňují chuť a čerstvost produktů.
Místní akce projektu Central Markets byla hodnocena kladně. Členky projektové týmu si odnesli nové poznatky od návštěvníků, které rádi chodí na farmářské trhy. Tyto poznatky budou využity především při propagaci farmářských trhů v Ústeckém kraji.
Kontakt:
Projektový tým CENTRAL MARKETS
Zodpovídá:
Michaela Řeháková