Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média

 

Propagace Ústeckého kraje v cestovním ruchu

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
 
Odpověď pro Luďka Stínila, Deníky Bohemia, (sever@denikybohemia.cz)
 

 
 

ODPOVĚĎ NA DOTAZ Luděk Stínil, Deníky Bohemia, (sever@denikybohemia.cz) ze dne 9.11. 2005

 

Dotaz (v původním znění):

 

Hezký den,

píšu článek o tom, že Liberecký kraj je podle statistik jedním z nejvyhledávanějších krajů tuzemských turistů, kdežto Ústecký kraj je na tom naopak dost špatně, lidé se sem moc nehrnou:-(  Tak by mě zajímalo, co konkrétně dělá Ústecký kraj pro svou propagaci, měla byste něco? Prostě jak se sem snaží přilákat turisty - tedy jestli se vůbec snaží...

 

Odpověď:

Ústecký kraj podporuje rozvoj cestovního ruchu mnoha způsoby. Vydává například průběžně širokou škálu nejrůznějších propagačních materiálů. Jedná se přibližně o 15 různých tipů publikací v několika jazykových mutacích. Slouží jak k propagaci kraje na různých akcích, tak i pro potřeby turistických informačních středisek v regionu. (v květnu letošního roku Ústecký kraj zvítězil v soutěžní přehlídce propagačních materiálů EUROREGIONpropag. Za komplet  sestávající z mapy, brožury věnované aktivní dovolené, padesáti tipů na výlet a publikace Poznejte Ústecký kraj, který připravil odbor regionálního rozvoje krajského úřadu, mu první místo přisoudila jak odborná komise, tak i hlasování veřejnosti. Kromě toho také získal výborné třetí místo za mapu Ústeckého kraje v paralelně probíhající soutěži Tourpropag.)

Kraj se také prezentuje na tuzemských i zahraničních výstavách zaměřených na cestovní ruch. Například v příštím roce se představí na 12 zahraničních veletrzích cestovního ruchu (veletrhy Vacantie Utrecht, Vakanz Luxemburg, Reisen Hamburg, Salon des Vacances Brusel, CBR Mnichov, ITB Berlin, MITT Moskva, TT Varšava, WTM Londýn, TUC Lipsko, TUR Goteborg a Fitur Madrid)  Veletrhů cestovního ruchu se Ústecký kraj účastní s podporou Agentury Czechtourism, která  Ústeckému kraji nabízí zdarma pronájem 6m2 výstavní plochy na všech jmenovaných veletrzích s výjimkou Bruselského Salon des Vacances. Díky této pomoci Czechtourismu dosahují ostatní výdaje plánované v roce 2006 na realizaci prezentace Ústeckého kraje na uvedených zahraničních veletrzích pouhých 650 000 korun. V České republice se pak již tradičně účastní na veletrzích Regiontour v Brně a Holiday World v Praze.

Na těchto řadě těchto akcí se kraj představí spolu s některými z měst.

Kromě toho také Ústecký kraj podporuje rozvoj infrastruktury  a služeb v oblasti cestovního ruchu. Vytvoření destinační agentury, vybudování sportoviště a herní plochy nebo plán rozvoje cestovního ruchu na Ústecku , to jsou některé z projektů z oblasti cestovního ruchu, které získají dotaci ze strukturálních fondů Evropské unie. Jedná se o projekty, které kraj shromáždil v rámci grantových schémat pro Společný regionální operační program. Výzvu k předkládání projektů vyhlásil v březnu letošního roku a v současné době jsou již podepisovány s úspěšnými žadateli smlouvy, na jejichž základě jednotliví žadatelé získají nejen evropské dotace, ale i dotace z rozpočtu Ústeckého kraje. Celkový objem podpořeních projektů činí přibližně 125 milionů korun.

 

 

 

Vydala: Mgr. Romana Žatecká, tisková mluvčí Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 754, mobil 603 192 631

e-mail: zatecka.r@kr-ustecky.cz

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 29.11.2005 / 29.11.2005 | Zveřejnit do: 9.12.2005

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém