Orientační nabídka


 

Provoz na silnici I/30 mezi Lovosicem a Ústím nad Labem

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Radka Nohla, Ústecký deník (radek.nohl@denik.cz)
 

 
 

Odpověď pro Radka Nohla, Ústecký deník (radek.nohl@denik.cz) ze dne 15. 2. 2008

 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o zodpovězení několika otázek o silnici I/30 podél Labe.

1.         Probíhají nějaká jednání, které by mohla snížit počet nákladních vozů na silnici I/30?

2.         Uvažuje kraj o umístnění nějakých bezpečnostních opatřeních (například radary či značku

             snižující rychlost)?

3.         Bude se vedení kraje nějak zasazovat, aby klesla vytíženost dopravy na silnici I/30?

4.         Jak lze kritickou situaci do dostavby dálnice D8 vyřešit?

 

Chtěl bych Vás poprosit o zodpovězení během dnešního dne. Děkuji a přeji příjemný zbytek dne, Nohl Radek

 

Odpověď:

1. Přihlédneme – li k tomu, že jedinou kompetencí, kterou může krajský úřad do provozu na silnici I/30 mezi Lovosicem  a Ústím nad Labem zasáhnout je fakt, že odbor dopravy stanovuje při splnění zákonných podmínek dopravní značení na silnicích I. tříd, pak lze říci, že kraj i krajský úřad vyvíjejí nadstandardní aktivity k alespoň částečnému zklidnění provozu na této komunikaci. Zástupci krajského úřadu se účastnili a účastní všech expertních jednání. Ta probíhají již od otevření posledního dostavěného úseku dálnice D8. V této souvislosti, vzhledem k často se opakujícímu nesprávnému mediálnímu výkladu role krajského úřadu v těchto jednáních připomínáme, že Ústecký kraj není vlastníkem a ani správcem této komunikace.

 

2. Ústecký kraj a ani krajský úřad nejsou orgány, které by měly pro silnice I. třídy prosazovat umístění dopravních značek nebo např. technických zařízení typu radaru nebo retardérů. Jedná se o kompetenci správce komunikace, který ji musí prodiskutovat s orgány policie a až s kladným doporučením policie může zažádat krajský úřad o změnu dopravního značení nebo provedení jiných úprav.

 

3. Z vyjádření, která jsme poskytli dříve, Vám dne 11. ledna 2008, je zřejmé, že představitelé kraje, resp. hejtman Jiří Šulc a krajský radní pro dopravu Milan Franc, usilují o naředění hustoty tranzitu, mířícího z Prahy k německé hranici v Ústeckém kraji. Doposud nákladní doprava proudí především po dálnici D8, s cílem opustit ČR v Krásném Lese kde se dálnice napojuje na německou autostrádu A17. Podle představitelů kraje nákladní doprava dostatečně nevyužívá rychlostní silnice R7 a novou možnost průjezdu přes Horu Svatého Šebestiána, což je možné od 21. 12. 2007. Jak již představitelé kraje mnohokrát upozornili, řidiči kamionů musí mít možnost zvolit směr další jízdy do SRN již ve Středočeském kraji. Podle toho je potřeba změnit na dálnici D8 i na silnicích I. i II. tříd dopravní značení a také mapové podklady GPS navigace.

 

4. Silnici I/30 mezi Lovosicemi a krajským městem může alespoň částečně odlehčit výraznější využívání přejezdu do SRN přes Horu svatého Šebestiána, avšak úlevu motoristům v kraji na silnicích I/30 a E55 v úseku Lovosice  - Teplice může přinést až zcela dostavěná dálnice D8.

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 24.4.2008 / 24.4.2008 | Zveřejnit od-do: 24.4.2008-24.5.2008
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém