Odpověď médiím:
Odpověď pro Elišku Bártovou týdeník Respekt
Ze dne 8.8.2003
1) Kolik doplácíte ročně na provoz trati Teplice-Moldava, která měla být v roce 1996 zrušena pro ztrátovost?
2) Pokud je trať ztrátová, máte v plánu ji zrušit nebo její zrušení navrhnout?
Ztrátu musí vyčíslit České dráhy, nikoli my. Ústecký kraj má pro tento rok s ČD uzavřenu smlouvu o závazku veřejné služby. V dokumentu je mj. vyjmenováno 36 ztrátových úseků tratí v území, na ně Ustecký kraj vyčlenil dotaci 199,9 mil korun. Trať č.135 Most - Teplice - Moldava v délce 39,1 km mezi tyto úseky patří, figuruje v seznamu ztrátových tratí, o jejichž rušení ČD uvažovaly kvůli snížení ztrát. Trať ale rušena nebude, ČD nabídly v průběhu vyjednávání s Ústeckým krajem o příštím roce jinou formu úspor spočívající v omezování provozu výrazně ztrátových spojů, nikoliv tratí.
Co říkáte tomu, že byla prohlášena za kulturní památku - je to pro vás důležité?
Ústecký kraj převzal závazky veřejné služby k několika historickým tratím a jeho úsilí směřuje jak k jejich zachování, tak i k zachování pokud možno obvyklého provozu těchto technických památek.
Vydala: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje