Na autobusových linkách probíhaly celodenní průzkumy počtů nastupujících a vystupujících osob na zastávkách i obsazenost autobusů mezi zastávkami. Frekvence cestujících se sledovala v pracovní dny i o víkendech a zvláště byly sledovány ranní dopravní špičky. Výsledky říjnového průzkumu potvrdily trend snižování počtu přetížených i málo využívaných spojů a naopak zvyšování počtu spojů, které jsou vytíženy optimálně.
Podobné sčítání cestujících se na Ústecku uskutečnilo naposledy na jaře 2014. To letošní se kromě porovnání s předchozím stavem zaměřilo na oblast Trmic - na ověření nového provozního konceptu MHD Ústí nad Labem zavedeného od ledna 2015 a zaměřeného na zpřehlednění linkového vedení a na optimalizaci vytížení spojů. Výsledky ukázaly, že se zde díky změnám dopravní obslužnosti podařilo dosáhnout významného pokroku. Za příklad může posloužit radikální zvýšení obratu cestujících v zastávce Nad Zámkem. Počet cestujících, kteří tuto zastávku využívají, vzrostl od ledna přibližně desetinásobně a zastávka se tak zařadila mezi tři nejvyužívanější v rámci města Trmice.
Radní pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek vidí klíč k úspěchu v dobré spolupráci všech zainteresovaných složek: “Optimalizace provozu MHD v Trmicích proběhla úspěšně hlavně díky dobré spolupráci Ústeckého kraje s vedením města Trmice, Odborem dopravy a majetku Magistrátu města Ústí nad Labem a Dopravním podnikem města Ústí nad Labem.“
Doprava Ústeckého kraje průzkum po podrobném vyhodnocení využije pro pokračování optimalizace linek a spojů na Ústecku.
Průzkumy personálně zajišťovali studenti z oborů s dopravním zaměřením ze Střední průmyslové školy Ústí nad Labem v Resslově ulici pod dohledem zástupce ředteieleš koly Vlastimila Sekala. „Jde o dlouhodobou spolupráci s uvedenou školou, neboť vybraní studenti odvádějí přidělenou práci vždy ve vysoké kvalitě“ informoval technický ředitel společnosti CZECH Consult Tomáš Matras, která měla organizaci dopravních průzkumů na starosti.