Orientační nabídka


 

Radní Komínek: Železniční dopravu řešíme koncepčně na území celého kraje

01
Jak probíhají jednání o obnově trati 097, o podpoře železniční dopravy i ohlédnutí za železniční z německého Sebnitz do Děčína. I o tom je rozhovor s krajským radním pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jaroslavem Komínkem.
Tisková zpráva ze dne 27. července 2015
 

 
 

Dopravu Ústeckého kraje od letošního roku zajišťují zcela nové autobusy.  Jaký je přístup kraje k železniční dopravě?

Ústecký kraj dlouhodobě podporuje železniční dopravu. Od loňského máme zpracovanou koncepci rekreačních železničních tratí, které chceme obnovit a od příštího roku na několika z nich vysoutěžit dopravu na cca 5 let. Našim cílem je na tyto tratě znovu přivézt pravidelné turistické linky, které budou sloužit nejen obyvatelům našeho kraje.  Máme jeden z nejmladších vozových parků a objednáváme nejvíce kilometrů na železničních tratích v přepočtu na počet obyvatel a velikost kraje.

 

Zhruba před rokem byla obnovena trať Sebnitz – Dolní Poustevna. Jak hodnotíte její provoz?

Tato trať je pro Ústecký kraj velmi významná. A to nejen pro příhraniční dopravu ale i pro cestování po Děčínsku. Cestujícím ze Šluknovska se zkrátilo spojení do Děčína o hodinu a to já považuji za velký úspěch. Tato trať ožila po více než 64 letech. Není běžné, aby kraje tolik stály o výstavbu nové železniční cesty, často se je snaží spíše upozadit, i v tomto směru byla tato akce unikátní.


Všeobecně známou a sledovanou se stala nyní trať 097, kterou zničil rozsáhlý sesuv zeminy nad rozestavěnou D8 při povodních 2013. Jak si kraj představuje její další osud?

Ústecký kraj stále požaduje obnovu této tratě. Máme na trati platnou objednávku a chceme ji samozřejmě využívat i do budoucna. Vedeme intenzivní jednání se Správou železniční dopravní cesty s cílem najít nějakou možnost, jak dosáhnout obnovy této trati, která plní funkci dopravní obslužnosti kraje a zajišťuje spojení mezi městy a obcemi na trase. Trať nelze porovnávat s dálnicí, neboť velká část obcí podél dálnice neleží. Trať je využívána v hojné míře také turisty směřujícími například do Opárenského údolí nebo na Milešovku. Vlaky na trati 097 vcelku vhodně navazují v Lovosicích, Teplicích a Úpořinách na další vlaky, což jejich vytíženost ještě zvyšuje.  Bohužel musím zmínit, že mi nyní před volbami přijde populistické, že si politické hnutí PRO Kraj! nyní rok před krajskými volbami vybralo téma jedné jediné trati. Železniční dopravu se snažíme řešit koncepčně na území celého kraje.

 

Jak jednání se SŽDC pokračují?

Na posledním jednání se zástupci SŽDC zaznělo, že na akci Obnova tratě 097 teprve zpracují projekt, aby vyčíslili její náklady. Pokud by kraj měl ustoupit od požadavku na obnovu poškozené tratě např. z důvodu její velké finanční náročnosti, požadoval by po SŽDC kompenzace na funkčních částech této tratě nebo na jiných úsecích železniční sítě v kraji. SŽDC nám však zatím nenabídlo jiné možné kompenzace, které by odpovídaly rozsahem obnově trati a které by nás přiměly ustoupit od této akce.

 

 

 
Zodpovídá: Ing. Lucie Dosedělová
Vytvořeno / změněno: 27.7.2015 / 27.7.2015 | Účinnost od-do: 27.7.2015-27.8.2015
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém