Cesta vedla z Ústí nad Labem do Úpořin. Během této části cesty si
prohlédl vlakovou linku U5 a soupravu Pesa Elf. Dále byla plánována prezentace
vozidla Stadler RS1, avšak namísto dvou moderních nízkopodlažních jednotek byly
nasazeny starší motorové vozy řady 810. To vedlo k neplánované kontrole, při
níž byly zjištěny odchylky od smluvně stanovených standardů.
V rámci cesty do Radejčína se radní Rieger setkal s dalším problémem –
dlouhodobě nefunkční tratí 097 u Dobkoviček. Tato trať byla vážně poškozena
sesuvem půdy v roce 2013 a dodnes nebyla obnovena. „Od prvního dne ve funkci
mě zajímalo, jaká je situace ohledně této tratě. Již více než 11 let zde kraj
objednává vlaky, ale v realitě jsou nahrazeny autobusy. Bohužel ani dnes nemáme
od Správy železnic konkrétní termín opravy a trať zůstává mimo provoz,“ uvedl
Rieger.
Další část cesty vedla do Lovosic a poté do Loun, kde radní znovu
narazil na nedostatky v provozu. Na lince U11 byla místo očekávané moderní
jednotky Stadler RS1 nasazena starší souprava 814+914 Regionova, která
neodpovídala smluvním požadavkům kraje. „Z dvou plánovaných jízd Stadlerem
RS1 jsem nakonec viděl pouze jediný vlak. Je to pro mě jasný signál, že musíme
lépe dohlížet na plnění smluvních závazků,“ komentoval radní.
Jízda pokračovala do Slaného po lince U40, která je v současnosti
předmětem diskuzí. Rieger zdůraznil, že osobní zkušenost s dopravou je klíčová
pro rozhodování o budoucím fungování linek. „Jedna cesta nenahradí detailní
analýzy, ale umožní mi lépe porozumět reálnému stavu dopravy v kraji. Na
základě těchto poznatků budu jednat s obcemi a dopravci o možných zlepšeních,“ dodal.
Závěr inspekční cesty patřil testu autobusové linky 650, která
propojuje Ústecký a Středočeský kraj. I zde byl Rieger spokojen s fungováním
služby a dodržováním standardů.
Radní pro dopravu a silničního hospodářství Tomáš Rieger v doprovodu vedoucího odboru Jindřicha Fraňka