Na tiskové konferenci zaznělo, že zavedení centrálního registru přestupků je předmětem dlouhodobých diskusí mezi ministerstvy. Ústecký kraj nezařadil zřízení registru do Ústeckého balíčku záměrně, neboť by to mohlo zkomplikovat schvalování návrhu legislativních změn. I kdyby centrální registr byl do návrhu zařazen, rozhodně by nebyl začleněn z důvodu lustra občanů před přistěhováním, ale proto, aby bylo možné zjistit, že se již nejedná o přestupek, ale o trestný čin.
Návrh nebyl konzultován s ministerstvy a tudíž ho ani nemohly napadnout, jak zcela nepřesně autor příspěvku na iDNES uvádí. Na tiskové konferenci nezaznělo, že nevěříme, že registr vznikne. Určitě nebylo řečeno, že je to nákladné stejně, jako rejstřík trestů. Pouze bylo uvedeno, že rejstřík přestupků bude rozsahově stejný, jako rejstřík trestů.
Rozhodně nebylo před novináři řečeno, že úředníci při projednávání žádosti o trvalý pobyt mají volat na radnici obce, ze které se žadatel stěhuje. Registr slouží k tomu, aby si ověřil orgán, který šetří přestupek, zda-li občan dané obce nespáchal již jiné přestupky, takže se v šetřené věci nejedná o přestupek, ale o trestný čin. Návrh zákona slouží pro přestupkové a trestní šetření, nikoliv pro lustrum lidí. Návrh se snaží minimalizovat administrativu namísto registru.