V tuto
chvíli je tedy jasno, kudy trať povede. Obcím, které mohly být dotčené stavbou
při výběru jiné varianty, se tím uvolňují ruce při rozvojových aktivitách.
Ústecký
kraj chce zachovat pracovní skupinu, ve které by starostové obcí, jejichž
územím má trať v budoucnu procházet, formulovali své požadavky vůči státu.
Cílem je získat maximální možné kompenzace za umístění této stavby. V tuto
chvíli je určený koridor, ale ne zcela přesné umístění, které bude výsledkem
dalších rozhodovacích a schvalovacích procesů. Je tedy ještě možnost do
přípravy zasáhnout s oprávněnými požadavky, např. na minimalizaci hlukové
zátěže apod.
„Vysokorychlostní
trať vnímám jako rozvojovou příležitost pro celý region. Ještě rychlejší a
komfortnější propojení s centrem republiky nebo s Německem je
jednoznačným přínosem jak pro místní, tak z hlediska cestovního ruchu.
Rozhodnutí zastupitelů vnímám jako výhru Ústeckého kraje a věřím, že budoucnost
mi dá za pravdu. O to pozorněji se ale teď zaměříme na další jednání se státem,
aby si dotčené obce vymohly takové náhrady, že i pro ně to bude výhodný
projekt,“ řekl
hejtman Jan Schiller.