Dotaz žadatele: (doslovný výňatek)
„1. Zveřejňuje kraj návrh rozpočtu také jinak než pouze na úřední desce a její elektronické verzi? Pokud ano, jak?
2. Má kraj zpracovaný a zveřejněný aktualizovaný rozpočtový výhled? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na stránku.
3. Jakým způsobem a kde zveřejňuje kraj veškeré schválené rozpočtové změny? V případě internetových stránek, uveďte prosím odkaz.
4. Řídí se změny schváleného rozpočtu kraje stejnými pravidly jako návrh rozpočtu? (zveřejnění minimálně v zákonem stanovené lhůtě, dopad změny na základní hospodářské ukazatele, komentář provázanosti s rozvojovými strategiemi kraje atd.)
5. Používá kraj transparentní účet? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na stránku, na které je účet zveřejněn.
6. Kolik pokut a o jaké výši dostal kraj v souvislosti s porušením rozpočtové kázně?
7. Vypracovává krajský úřad ekonomické analýzy dopadu v případě žádosti o úvěr?
8. Může se veřejnost zúčastnit zasedání výběrových komisí, na kterých se diskutuje a rozhoduje o přidělení dotace?
9. Má kraj na implementována pravidla pro řešení střetu zájmů či eventuální podjatosti hodnotitelů rozhodujících o bodovém hodnocení projektů? Pokud ano, žádáme o poskytnutí kopie dokumentu, který uvedená pravidla stanoví.
10. Má kraj implementována pravidla pro řešení střetu zájmů či eventuální podjatosti členů výběrových komisí rozhodujících o přidělení dotací? Pokud ano, žádáme o poskytnutí kopie dokumentu, který uvedená pravidla stanoví.
11. Jaká odborná kritéria musí splňovat hodnotitelé projektů přihlášených do dotačních programů poskytovaných z rozpočtu kraje? Má kraj tato kritéria implementována? Pokud ano, žádáme o poskytnutí kopie dokumentu, který uvedená kritéria stanoví.
12. Jaká odborná kritéria musí splňovat členové výběrových komisí jednotlivých dotačních programů poskytovaných z rozpočtu kraje? Má kraj tato kritéria implementována? Pokud ano, žádáme o poskytnutí kopie dokumentu, který uvedená kritéria stanoví.
13. Seznam členů výběrových komisí dotačních programů poskytovaných z rozpočtu kraje obsahující následující informace: jméno a příjmení, dotační program/programy, pro které osoba ve výběrové komisi zasedá.
14. Seznam hodnotitelů všech dotačních programů poskytovaných z rozpočtu kraje obsahující následující informace: jméno a příjmení, dotační program/programy, které daný hodnotitel hodnotí.
15. Zveřejňuje kraj záměr prodeje či pronájmu majetku v hodnotě vyšší než jeden milion korun také jinak než pouze na úřední desce a její elektronické verzi? Pokud ano, jak?
16. Má kraj stanovena interní pravidla pro hospodaření s nemovitým majetkem? Pokud ano, žádáme o poskytnutí tohoto dokumentu.
17. Má kraj stanovena interní pravidla pro hospodaření s movitým majetkem? Pokud ano, žádáme o poskytnutí tohoto dokumentu.
18. V kolika případech od listopadu 2008 použil krajský úřad při prodeji majetku elektronické aukce?
19. V kolika případech od listopadu 2008 použil krajský úřad při pronájmu majetku elektronické aukce?
20. Zveřejňuje kraj na internetových stránkách či jiném dálkově přístupném místě přehledný a ucelený seznam nemovitého majetku kraje s uvedením jeho současného využití? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na příslušnou stránku.
21. Zveřejňuje kraj na internetových stránkách či jiném dálkově přístupném místě dokumentaci proběhlých investičních akcí? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na příslušnou stránku.
22. Má kraj zřízenu škodní komisi eventuálně škodní výbor? Pokud ano, uveďte prosím jména členů tohoto orgánu a jejich politickou příslušnost, pakliže jde o členy zastupitelstva kraje.
23. Vede kraj veřejně přístupnou elektronickou evidence smluv uzavřených krajem? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na příslušnou stránku.“
Odpověď:
1. Návrh rozpočtu je zveřejněn na úřední desce v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb.,
o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů ve formě základních informací. Nově bude elektronicky zveřejněn celý návrh rozpočtu vzdáleným přístupem. Po schválení je rozpočet zveřejněn na adrese:
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=450018&id_ktg=33394&p1=92706.
2. Aktuální rozpočtový výhled je zveřejněn na výše uvedené webové adrese.
3. Veškerá rozpočtová opatření jsou prováděna radou. Zveřejněna jsou prostřednictvím usnesení rady na webové adrese:
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=450018&id_ktg=98261&archiv=0&p1=94906. Rozpočtové přesuny, které nejsou rozpočtovým opatřením (přesuny uvnitř rozpočtové kapitoly) jsou realizovány v rámci účetního programu, nejsou nikde zveřejňovány.
4. Změny schváleného rozpočtu probíhají v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb. a Rozpočtovými pravidly Ústeckého kraje schválenými zastupitelstvem. Pravidla jsou zveřejněna na adrese:
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=450018&id_ktg=33394&p1=92706.
Žádná zákonná lhůta pro zveřejnění rozpočtových změn není stanovena. Každá rozpočtová změna je zkomentována případně může být uvedena provázanost s rozvojovými strategiemi.
5. Ústecký kraj používá běžné bankovní účty v souladu s platnou legislativou. Transparentní účet není založen.
6. V roce 2012 byly uhrazeny 2 pokuty v celkové výši 208 691 Kč.
7. Ekonomické analýzy kraj zpracovává z pohledu dlouhodobé zadluženosti při stanovení výše ročních splátek jistiny. Případné úvěry zejména jejich splácení jsou posuzovány komplexně ve spojitosti se zpracováním rozpočtového výhledu na následujících 5 let.
8. Za odbor životního prostředí a zemědělství (dále jen ZPZ):
V souladu se statuty (jednacími řády) komisí rady Ústeckého kraje, které mají v gesci navrhování projektů k poskytnutí dotací orgánům kraje, jsou jednání výběrových komisí neveřejná. Návrhy na účast veřejnosti při jednání komise je možné podat prostřednictvím členů komise, tajemníka komise, člena Rady kraje, ředitele krajského úřadu a jeho zástupce, vedoucí odboru životního prostředí a zemědělství a jejího zástupce s tím, že o návrzích bude komise dále hlasovat.
Za odbor kultury a památkové péče (dále jen KPP):
Výběrová komise je svým složením shodná s Komisí pro kulturu Rady Ústeckého kraje dle usnesení Rady Ústeckého kraje č. 46/92R/2011 ze dne 7. 12. 2011.
Komisi pro kulturu pro 3. volební období 2008 – 2012 zřídila na základě zákona o krajích č. 129/2000 Sb. jako svůj iniciativní a poradní orgán Rada Ústeckého kraje usnesením č. 9/1R/2008 písm. C) dne 3. 12. 2008.
Dle schváleného Statutu Komise pro kulturu Rady Ústeckého kraje
čl. IV.
Jednací řád komise
odst. 1.
Zasedání komise je neveřejné.
Každý ze členů komise, tajemník i člen rady kraje, zastupitelstva kraje, ředitel krajského úřadu a jeho zástupce mají právo navrhnout přítomnost při jednání dalších účastníků zasedání.
Dle schválených Zásad poskytování účelových finančních prostředků z rozpočtu Ústeckého kraje a záštit představitelů kraje, čl. IX. Hodnocení projektů odst.:
4) Žadatel o dotaci může být pozván k projednání předložené žádosti o dotaci.
5) Výběrová komise předloží stanovisko k hodnoceným žádostem o dotaci, včetně kompletního seznamu projektů s doporučenou výší dotace radě kraje. Výběrová komise nemá za povinnost hodnotit žádosti o dotaci obsahující formální nedostatky, v takovém případě ve stanovisku pouze uvede, že žádost byla podána v rozporu s dotačním programem a nedoporučuje její poskytnutí.
6) O hodnocení žádostí o dotaci bude sepsán protokol, který bude podepsán všemi přítomnými členy hodnotící komise.
7) O poskytnutí dotace rozhoduje rada nebo zastupitelstvo kraje (podle vyhrazených kompetencí stanovených zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů).
Za odbor školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen SMT):
Zasedání výběrových komisí k hodnocení projektů a k návrhům poskytované dotace je
neveřejné.
Za odbor sociálních věcí a zdravotnictví (dále jen SZ):
Dle čl. IX. odst. 4) Zásad pro poskytování účelových finančních prostředků z rozpočtu
Ústeckého kraje a záštit představitelů kraje (dále jen „Zásady“) může být žadatel o dotaci
pozván k projednání předložené žádosti o dotaci. Funkci výběrové komise zastupuje
Komise sociální Rady ÚK pro projekty z oblasti sociálních služeb a Komise zdravotní
Rady ÚK pro projekty z oblasti zdravotní péče.
Za odbor regionálního rozvoje (dále jen RR):
Pro hodnocení předložených projektů je Radou Ústeckého kraje jmenována Pracovní skupina pro hodnocení projektů, která je složena ze zástupců obcí, Severočeského sdružení obcí a Spolku pro obnovu venkova ÚK. Jednání této pracovní skupiny je neveřejné. Zatím jsme neřešili případ žádosti třetí osoby o účast na jednání, pokud by byl, pracovní skupina by rozhodla o možnosti účasti této osoby na jednání. Výsledkem je návrh dotací obcím, který je předkládán Radě Ústeckého kraje a následně Zastupitelstvu Ústeckého kraje ke schválení. Jednání zastupitelstva je ze zákona veřejné.
9. Za odbor ZPZ:
Pravidla pro řešení střetu zájmů či podjatosti hodnotitelů (chápáno jako členů komisí) nejsou implementována do specifického dokumentu, jímž by se měli hodnotitelé řídit. Právní předpisy týkající se střetů zájmů či podjatosti nejsou tímto dotčeny v případech, na které se ustanovení těchto právních předpisů vztahují.
Za odbor KPP:
Ne.
Za odbor SMT:
Sedí-li v komisi statutární zástupce organizace, která žádala o dotaci a jíž je dotace doporučena, tento člen komise se nezúčastňuje projednání žádosti a zdržuje se hlasování
Za odbor SZ:
Kraj nemá v Zásadách implementována pravidla pro řešení střetu zájmů či eventuální podjatosti hodnotitelů rozhodujících o bodovém hodnocení projektů. Odbor sociálních věcí a zdravotnictví má podmínku nepodjatosti uvedenou v interní metodice pro hodnocení žádostí o dotace. Hodnotitelé stvrzují svou nepodjatost čestným prohlášením.
Za odbor RR:
Pro Program obnovy venkova Ústeckého kraje nerelevantní.
10. Za odbor ZPZ:
Pravidla pro řešení střetu zájmů či podjatosti komisí nejsou implementována do specifického dokumentu, jímž by se měly komise řídit. Právní předpisy týkající se střetů zájmů či podjatosti nejsou tímto dotčeny v případech, na které se ustanovení těchto právních předpisů vztahují.
Za odbor KPP:
Ne.
Za odbor SMT:
Sedí-li v komisi statutární zástupce organizace, která žádala o dotaci a jíž je dotace doporučena, tento člen komise se nezúčastňuje projednání žádosti a zdržuje se hlasování.
Za odbor SZ:
Kraj nemá v Zásadách implementována pravidla pro řešení střetu zájmů či eventuální podjatosti členů výběrových komisí rozhodujících o přidělení dotací.
Za odbor RR:
V rámci Programu obnovy venkova Ústeckého kraje může dojít ke střetu zájmu tím, že
členem pracovní skupiny je starosta obce, která podávala projekt. Toto je však
transparentní a všichni ostatní členové o této skutečnosti vědí.
11. Za odbor ZPZ:
Hodnotitelé projektů přihlášených do dotačních programů Ústeckého kraje jsou členy komisí Rady Ústeckého kraje. Proces ustanovení komise rady kraje se řídí zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Za odbor KPP:
Ne.
Za odbor SMT:
Hodnotitelé přihlášených projektů jsou obvykle členy příslušné (výběrové) komise a tito jsou jmenováni radou kraje.
Za odbor SZ:
Odborná kritéria, která musí splňovat hodnotitelé žádostí o dotaci, nejsou stanovena. Všichni pracovníci odboru sociálních věcí a zdravotnictví, kteří hodnotí žádosti o dotace, mají zkušenosti s hodnocením žádostí o dotace v jiných programech, s řízením projektů a zpravidla též předchozí zkušenost s přímou prací s klienty v sociálních službách.
Za odbor RR:
Pro Program obnovy venkova Ústeckého kraje nerelevantní.
12. Za odbor ZPZ:
Výběrové komise jsou komisemi Rady Ústeckého kraje. Proces ustanovení komise rady kraje se řídí zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Za odbor KPP:
Ne.
Za odbor SMT:
Členové výběrových komisí jsou obvykle členy příslušné (hodnotící) komise a tito jsou jmenováni radou kraje.
Za odbor SZ:
Odborná kritéria, která musí splňovat členové výběrových komisí, nejsou stanovena.
Za odbor RR:
Pro hodnocení předložených projektů je Radou Ústeckého kraje jmenována Pracovní skupina pro hodnocení projektů, která je složena ze zástupců obcí, Severočeského sdružení obcí a Spolku pro obnovu venkova ÚK.
13. + 14.
Za odbor ZPZ:
Požadované seznamy obsahující zmíněné informace o členech komisí jsou uvedeny pod následujícími odkazy na webových stránkách Ústeckého kraje:
Komise zemědělství
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/o_utvar.asp?id_org=450018&id_u=14565&p1=95206
- Program pro podporu obnovy krajiny a biodiverzity na území Ústeckého kraje
v roce 2012
- Program na podporu včelařů na území Ústeckého kraje pro rok 2012
- Program poskytování podpor na hospodaření v lesích v Ústeckém kraji na období 2010 – 2013
- Program podpory směrů rozvoje zemědělství a venkovských oblastí v Ústeckém kraji na rok 2008-2013
Komise životního prostředí
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/o_utvar.asp?id_org=450018&id_u=9316&p1=95206
- Program rozvoje ekologické výchovy vzdělávání a osvěty (EVVO) v Ústeckém kraji na období let 2009 – 2012
- Fond vodního hospodářství Ústeckého kraje
Za odbor KPP:
Komise pro kulturu a památkovou péči
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/o_utvar.asp?id_org=450018&id_u=13137&p1=95206
- Program podpory regionální kulturní činnosti pro rok 2012;
- Program podpory aktivit stálých profesionálních divadelních souborů a hudebních těles v Ústeckém kraji na rok 2012;
- Program na záchranu a obnovu kulturních památek na území Ústeckého kraje
na rok 2012;
- Program na záchranu a obnovu drobných kulturních památek a architektury dotvářející kulturní krajinu Ústeckého kraje pro rok 2012.
Za odbor SMT:
Výběrová komise pro hodnocení předkládaných projektů v rámci dotačního programu „Volný čas 2012“ (jmenována radou kraje):
Ing. Petr Jakubec
Oldřich Bubeníček
Ing. Radek Vonka
Ing. Josef Nétek
Ing. Dagmar Waicová
Mgr. Jiří Škrábal
Ing. Klára Laňková
Komise pro sport a tělovýchovu Rady Ústeckého kraje pro hodnocení žádostí a přidělení dotací z dotačního programu „Sport 2012“
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/o_utvar.asp?id_org=450018&id_u=13237&p1=95206
Hodnotící komise projektů na primární prevenci pro rok 2012 (v souladu s čl. IX bod 2) Zásad odbor školství, mládeže a tělovýchovy jmenuje členy z řad odborníků pracujících v terénu (pracovnice pedagogicko-psychologických poraden) a z řad referentů odboru:
Bc. Denisa Leitermannová
Bc. Eva Michalinová
Mgr. Kateřina Davídková
Mgr. Karolína Homolová
Mgr. Kateřina Králíčková
Mgr. Eva Křížová
Mgr. Dana Moclová
Mgr. Lucie Roubalová
Mgr. Marie Šťastná
Mgr. Kamila Tóthová
Mgr. Taťána Zouzalová
Ing. Klára Laňková
Mgr. Petra Vaverková
Za odbor SZ:
U dotačních programů „Podpora sociálních služeb a aktivit zaměřených na podporu rodiny“ a „Podpora vybraných služeb zdravotní péče“ administrovaných odborem sociálních věcí a zdravotnictví plní funkci výběrových komisí Komise sociální a Komise zdravotní Rady Ústeckého kraje. Seznam členů těchto komisí je k dispozici na
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/o_utvar.asp?id_org=450018&id_u=10266&p1=95206
Žádosti o dotaci v programech „Podpora sociálních služeb a aktivit zaměřených
na podporu rodiny 2012“ a „Podpora vybraných služeb zdravotní péče 2012“ hodnotili pracovníci odboru sociálních věcí a zdravotnictví:
Ing. Karel Giampaoli
Bc. Ivana Humlová
Bc. Irena Kalinová
Mgr. Jana Kubecová
Mgr. Jiří Mach
Bc. Lea Medková
Mgr. Ivana Vlasáková.
Za odbor RR:
Pracovní skupina pro výběr projektů Programu obnovy venkova Ústeckého kraje: Bohumil Peterka, Ing. Karel Nováček, Petr Pillár, Jiří Mooz, Jitka Nová, František Voháňka, Zdeněk Kutina, Tomáš Pernekr, Bohuslav Kreuz, Marie Žovínová, Ing. Petr Medáček, Václav Tyl, Pavel Svoboda, Miroslav Kofroň, Jan Bartoň, Karel Kopecký
Za odbor strategie, přípravy a realizace projektů (dále jen SPRP) k bodům 8) – 14):
Odbor SPRP, který je správcem dotačních titulů ÚK „Fond Ústeckého kraje“ a „Spolufinancování projektů schválených Výborem regionální rady regionu soudržnosti Severozápad“, uvedl, že v rámci těchto programů nejsou ustanoveny výběrové komise a nejsou ani jmenovaní hodnotitelé
15. Ne.
16. Ano, jedná se o „Pravidla pro prodej nemovitostí a jejich částí z majetku Ústeckého kraje“. Dokument volně ke stažení na webových stránkách Ústeckého kraje.
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=450018&id_ktg=26640&p1=114055
17. Ano, ve Směrnici o hospodaření, účetnictví a předběžné finanční kontrole, ev. číslo 2012_S_01, konkrétně v čl. 9 této směrnice. Uvedený článek ze směrnice zasíláme přílohou.
18. V žádném z případů nepoužil.
19. V žádném z případů nepoužil.
20. Ne.
21. Ústecký kraj jako veřejný zadavatel zveřejňuje údaje o veřejných zakázkách, které je povinen zveřejňovat podle zákona č. 137/2006 Sb.,o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o veřejných zakázkách“), a to jednak ve Věstníku veřejných zakázek, jednak na svém profilu zadavatele, který má zřízen na certifikovaném elektronickém nástroji firmy Gordion s.r.o. Zatím existuje jen odkaz na všechny profily zadavatele na elektronickém nástroji eGORDION, je nutné v úvodní tabulce doplnit název zadavatele, tedy Ústecký kraj. Pokud chce kdokoliv otevírat uveřejněné soubory, musí se na profilu zadavatele zaevidovat jako dodavatel.
https://www.egordion.cz/nabidkaGORDION/zakazkaProfilList.seam
22. Ano, ve škodní komisi není žádný člen zastupitelstva.
23. Ústecký kraj jako veřejný zadavatel zveřejňuje na svém profilu zadavatele podle zákona
o veřejných zakázkách smlouvy s hodnotou nad 500 tis. Kč bez DPH uzavřené od 1.4.2012 na základě realizovaných zadávacích řízení a všechny jejich změny a dodatky.
https://www.egordion.cz/nabidkaGORDION/zakazkaProfilList.seam
Žadateli byla odeslána příloha dle textu.