Zahraniční novináři a zástupci tour operátorů a incentivních agentur z celého světa ve dvou dnech navštívili Roudnici nad Labem, kde si prohlédli historické centrum, věž Hlásku a Lobkowiczký zámek a hrad. Odtud pokračovali na prohlídku vinařských sklepů s odbornou degustací pod taktovkou sklepmistra Karla Stejskala ve Vinařství Zámek Lobkowicz Roudnice. Segment minipivovarů zastoupil Dvůr Perlová voda, kde po prohlídce objektu včetně minipivovaru následovala prezentace konceptu spolupráce regionálních výrobců při utváření gastronomické nabídky resortu.
Hřebenovka láká
Každoročně před zahájením turistické sezóny pořádá Ústecký kraj pro zástupce nejrůznější média tripy po turistických atraktivitách, jejichž účelem je prostřednictvím příslušných výstupů podnítit turisty k návštěvě našeho kraje.
Ve dnech od 14. do 15. dubna se například uskuteční MICE trip pro české eventové agentury, korporáty a organizátory firemních akcí. Cílem tipu budou Lužické hory.
Na květen jsou připraveny tripy ve spolupráci se Zahraničním zastoupením CzechTourismu pro Benelux a s centrálou CzechTourism.
*Individuální holandský press trip Vlakem podél Labe z Ústeckého kraje do Holandska se bude konat od 6. do 10. května ve Hřensku, Národním parku České Švýcarsko a v Děčíně a okolí. Cílem bude podpora turismu v oblasti mezinárodního vlakového spojení.
*Další Aktivní press trip bude od 19. do 23. května. Aktivní turistika po trase Hřebenovky bude představena novinářům z Německa, Skandinávie, Polska, Beneluxu, Rakouska prostřednictvím místní agentury Active Point.
*Influencer trip (ve dnech od 22. do 27. května) bude zaměřen na propagaci dálkové pěší turistické trasy Hřebenovka České Švýcarsko, tentokrát pro sociální média. Dvě holandské blogerky se vydají na všech šest etap Hřebenovky, aby se podělily o autentické zážitky se svými čtenáři.
A od 28. do 29. dubna se v Ostravě koná Czechia Travel Trade Day 2025, kde si budou moci nákupčí i novináři z celého světa objevit pro změnu turistický potenciál Moravskoslezského kraje. Cílem bude zpropagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu.
Ústecký kraj se také prezentuje i na zahraničních veletrzích cestovního ruchu. Dva takové se konaly v březnu v polské Wroclawi a slovenské Nitře. Poláci jsou druhou největší skupinou zahraničních turistů po Němcích, kteří navštěvují Ústecký kraj a Slováci třetí. Veletrhy jsou hojně navštěvované a vzhledem ke spojení nabídky cestovního ruchu a karavaningu je zájem o návštěvu Ústeckého kraje konkrétní, často jde o požadavky návštěvníků o doporučení vícedenní dovolené.

Zahraniční turisté objevují krásy Ústeckého kraje v rámci vinařské turistiky

Ochutnali i roudnická vína

Stánek Ústeckého kraje v Nitře na Mezinárodním veletrhu Karavan, Bike, Travel 2025

Ústecký kraj se prezentoval také v polské Wroclawi