Orientační nabídka


 

S kolika stížnostmi se za dobu fungování krajů obrátilo na kraj obyvatel?

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Lenku Zlatníkovou, Deníky Bohemia (lenka_zlatnikova@centrum.cz)
 

 
 

ODPOVĚĎ NA DOTAZ, Lenka Zlatníková, Deníky Bohemia (lenka_zlatnikova@centrum.cz) ze dne 18.3. 2005

 

Dotaz (v původním znění):

1. Zajímalo by nás - pokud to tedy evidujete - s kolika "stížnostmi" nebo problémy se za dobu fungování krajů obrátilo na kraj obyvatel?

2. Zvykli si lidé na funkci hejtmana?

3. Chodí na krajský úřad za úředníky a hledají u nich zastání?

4. Přijímají hejtman/zástupci hejtmana občany osobně?

5. S čím za nimi nejčastěji přicházejí?

 

Odpověď:

1. Od roku 2002 se na krajský úřad občané obrátili s celkem 1070 stížnostmi. Například v  průběhu roku 2004 bylo v centrální evidenci Krajského úřadu Ústeckého kraje  zaevidováno celkem 441 stížností. Jejích počet se v porovnání s rokem 2003, kdy došlo ke zrušení okresních úřadů a přechodu kompetencí na kraje zvýšil jen o 20. Počet doručovaných stížností přitom neklesl pod 22 měsíčně. Celkem 39 stížností, které krajský úřad loni obdržel bylo anonymních.

Z celkového počtu doručených stížností bylo 77 podání postoupeno dalším institucím, nejčastěji ústředním orgánům státní správy a městským úřadům. Meziroční srovnání stížností ukazuje, že občané se stále lépe orientují kompetencích krajské samosprávy a mají lepší přehled o práci krajského úřadu. Výrazně totiž pokles počet stížností, jejichž řešení Krajskému úřadu Ústeckého kraje nepřísluší. Jejich podíl je 12,7 % z celkového počtu.

Krajským úřadem Ústeckého kraje bylo přímo vyřízeno 304 stížností. Směrovány byly do následujících oblastí:

100 - na poměry v územních orgánech a nesprávný úřední postup

44 - sociálního zabezpečení

35 - územního plánování a stavebního řádu

30 - zdravotnictví

30 - životního prostředí a zemědělství

23 - školství

19 - dopravy a silničního hospodářství

19 - občanskoprávních vztahů

4 - živnostenského podnikání

 

Z celkového počtu 441 zaevidovaných stížností bylo jen 49 směrováno proti Krajskému úřadu Ústeckého kraje, na činnost jednotlivých odborů. Jako oprávněné, případně částečně oprávněné, bylo posouzeno 6 stížností a ve všech případech byla přijata účinná opatření k nápravě.

 

2. V povědomí občanů má podle všeho funkce a úloha hejtmana pevné místo. Občané se na něj obracejí především prostřednictvím dopisů a emailů a vyjadřují svůj postoj k aktuálním otázkám případně upozorňují na konkrétní problémy. Několik desítek dopisů například hejtman dostal v souvislosti s diskusí kolem dostavby dálnice D8 v Českém středohoří. Velmi často se na něj také obracení občané, kteří se cítí poškozeni postupem centrálních orgánů, jako například podnikatelé z Podbořan, kteří si stěžovali na jednání tamního finančního úřadu.

 

3. Ano, občané se na krajský úřad obracejí s žádostí o pomoc nebo konzultaci. Výrazně roste například počet žádostí, se kterými se občané na úřad obracejí na základě zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. V roce 2002 bylo takto podáno 26 žádostí, v roce 2003 jich bylo 65 a v roce 2004 již 142.

 

4. Hejtman i jeho náměstci přijímají občany osobně. Záleží na konkrétním problému, se kterým se občané na zástupce kraje obrací. Pokud jde o termíny například hejtman Jiří Šulc se snaží vyhradit si vždy několikrát do měsíce určité dny právě pro schůzky s občany. Termín případné návštěvy se pak domlouvá přibližně s čtrnáctidenním předstihem. Náměstci hejtmana přijímají občany průběžně, nejpozději do týdne, přičemž záleží na jejich momentálním pracovním programu.

 

5. Spektrum problémů je poměrně široké. Nejčastěji prostřednictvím dopisů a emailu prezentují občané své názory na aktuální dění v kraji nebo upozorňují na problémy v jednotlivých obcích. Například představitelé občanských sdružení velmi často žádají představitele kraje o záštitu nad nejrůznějšími akcemi a podniky. Na základě podobné žádosti například hejtman převzal záštitu na festivalem Olešská kramle nebo sjezdem České oftalmologické společnosti.

 

 

Vydala: Mgr. Romana Žatecká, tisková mluvčí Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 754, mobil 603 192 631

e-mail: zatecka.r@kr-ustecky.cz

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 2.5.2005 / 17.7.2006 | Zveřejnit do: 2.6.2005
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém