Cílem této vzdělávací akce je připravit učitele na úspěšnou
realizaci programu Všech pět pohromadě a osvojit jim základní znalosti,
dovednosti a postoje související s duševní gramotností a sociálně emočním
učením. Učitelé se zaměřují na témata, jako je duševní zdraví a psychické
problémy, role pedagoga v programu, principy duševní gramotnosti, péče o sebe
sama. Získávají tak pedagogické dovednosti důležité pro realizaci programu a
teoretická a vývojová východiska. Lektoři předávají znalosti a dovednosti pro
zvládání emocí a stresu, podporu zdravé komunikace, zvládání konfliktních a
náročných situací, budování zdravých vztahů či včasnou identifikaci a řešení
případných psychických potíží. Učitelé tak budou vybaveni znalostmi a
dovednostmi potřebnými ke zlepšení vlastní duševní pohody, což jim pomůže
předcházet syndromu vyhoření.
Vzdělávací program Všech pět pohromadě vyvinula Pracovní
skupina pro výzkum duševního zdraví dětí a adolescentů Národního ústavu
duševního zdraví společně se skupinou českých a zahraničních odborníků z
vládního a vzdělávacího sektoru a z oblasti duševního zdraví. Při vývoji
programu a školení pro učitele se vycházelo z intervencí a informací založených
na důkazech, zaměřených na podporu duševního zdraví a well-beingu ve školách.