Orientační nabídka


 

Stavba čerpací stanice v Mníšku

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro A. Janouška, MfD (artur.janousek@mfdnes.cz)
 

 
 

 

Odpověď pro A. Janouška, MfD (artur.janousek@mfdnes.cz) ze dne 28. 11. 2007

 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den, vážená paní Kindlová,

obracím se na vás s následujícími dotazy, které se týkají stavby čerpací stanice v Mníšku, části Nové Vsi v Horách.

 

1) Stavební úřad v Litvínově vydal územní rozhodnutí a následně stavební povolení firmě DukOil. Rozhodnutí potvrdil i Krajský úřad Ústeckého kraje. Titíž úředníci předtím několika zájemcům žádost o stavbu benzinky na stejném pozemku zamítli. Proč ten obrat?

2) Proč byla ze stavebního řízení vyloučena obec Nová Ves v Horách? Předtím při zamítání žádostí její účast nevadila.

3) Jeden z majitelů firmy DukOil potvrdil, že si najali lobbistu Tomáše Prejzu za 1,8 milionů korun, aby potřebná razítka získal a rozhodnutí úředníků změnil. Kolik z této částky dostali krajští úředníci?

4) Firmy DukOil již staví, ale v rozporu s projektovou dokumentací - jinak se buduje myčka a příjezdová trasa. Zhruba před týdnem byli krajští úředníci na kontrole. Jak dopadla?

5) Již v srpnu podal advokát obce Nová Ves v Horách Luboš Hendrych na Odbor územního plánování a stavebního řádu a Odbor životního prostředí podnět k přezkoumání vydání stavebního povolení. Dosud se nic nezměnilo. Proč?

 

Odpověď:

1. Součástí zamítnutého projektu výstavby, oproti tomu současnému, nebyla žádná další občanská vybavenost, jednalo se pouze o čerpací stanici. To však bylo v rozporu s Urbanistickou studií, na rozdíl od umístění stavby „ČSPHM a Obchodní centrum Mníšek v Krušných horách“ (ČS), jehož součástí jsou kromě obslužného objektu i dva prodejní objekty o celkové zastavěné ploše cca 800 m2. K umístění této stavby nebylo vydáno žádné negativní stanovisko dotčeného orgánu. Jak úřad územního plánování v Litvínově, tak autorky urbanistické studie a i litvínovský stavební úřad shledaly stavbu umisťovanou v ploše „občanská vybavenost s případnou lokalizací ČS pohonných hmot“ přípustnou. Obrat v rozhodování tedy nastal pouze z důvodu změny charakteru stavby ve vazbě na Urbanistickou studii z roku 1995 a z důvodu souhlasu všech dotčených orgánů.

 

2. V územním řízení je obec účastníkem vždy. Toto její právo je zakotveno ve stavebním zákoně a  v obou odvoláními napadených územních rozhodnutích obec účastníkem byla. Ve stavebním řízení může být obec účastníkem pouze za předpokladu, že se stavba nebo nějaká její část staví na jejích pozemcích, nebo se její pozemky používají v průběhu stavby - např. pro zařízení staveniště, nebo se stavba jejích pozemků přímo dotýká jiným způsobem. V tomto případě tomu tak není. Stavba ČS se staví na pozemcích stavebníka a sousední pozemky dotčeny nebudou. O stavební povolení na připojení el. vedení bude samostatně žádat ČEZ a bylo územně povoleno současně s celou stavbou. Proto také krajský úřad v odvolacím řízení potvrdil usnesení stavebního úřadu o nepřiznání práva účastenství obce ve stavebním řízení.  

 

4. Dne 17. 10. 2007 bylo odboru UPS krajského úřadu doručeno podání obce Nová Ves v Horách, ve kterém požaduje provedení „státního dozoru“. K provedení kontrolní prohlídky stavby je však příslušný věcně a místně příslušný stavební úřad jímž je úřad MÚ Litvínov a proto mu bylo podání postoupeno. Tento příslušný stavební úřad provedl dne 5. 11. 2007 kontrolní prohlídku, zjistil, že část stavby se staví v rozporu s vydaným stavebním povolením a celou stavbu okamžitě zastavil. Další postup vychází ze stavebního zákona – bude zahájeno řízení o odstranění stavby. V tomto řízení není okruh účastníků speciálně upraven stavebním zákonem, proto se ho může účastnit i obec. V souvislosti s realizací stavby provedl šetření i krajský odbor životního prostředí a zemědělství. S ohledem na skutečnost, že stavba nebyla projednána ve Stálém výboru Sasko České Německé komise pro hraniční vody, požaduje Ministerstvo životního prostředí ČR přezkoumání vodoprávních rozhodnutí vydaných pro stavbu litvínovským stavebním úřadem. Krajský odbor životního prostředí ve věci prvoinstančně nerozhodoval, pouze si z Měského úřadu Litvínov si vyžádal veškeré podklady a v současné době je přezkoumává. O nutnosti informovat o záměru Stálý výbor Sasko České Německé komise pro hraniční vody byl stavební úřad v Litvínově oficiálně informován před vydáním stavebního povolení.

 

5. Podle správního řádu může podat podnět k přezkumnému řízení pouze účastník řízení nebo dotčený orgán. Z tohoto důvodu bylo nutno nejprve rozhodnout o účastenství obce v řízení. Pokud by byla účastníkem, nejednalo by se o přezkum, ale věc by byla řešena v rámci řádného odvolání obce jako účastníka řízení. Za situace, kdy již bylo rozhodnuto, že obec účastníkem skutečně není, může být její (v současné době již prošetřený) podnět vyřízen. Obec bude o výsledku informována.

 

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 11.12.2007 / 11.12.2007 | Zveřejnit od-do: 11.12.2007-11.1.2008
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém