Odpověď pro Karla Otcovského, Právo (karel.otcovsky@pravo.cz) ze dne 19. 10. 2007
Dotaz (v původním znění):
Ahoj Františku,
mám hned tři dotazy:
1. Jak to vypadá se stavbou silničního obchvatu Roudnice nad Labem, jejíž zahájení bylo původně naplánované na konec letošního roku? Je tam stále problém s majiteli dotčených pozemků. Pokud nekývnou na odkoupení, hrozí jim vyvlastnění?
2. Už získal kraj stavební povolení na nový most přes Labe v Litoměřicích? Pokud ne, jak se věci mají? a stále platí, že stavba mostu včetně příjezdových cest přijde na 1,5 milionu korun?
3. Uvažuje kraj o rekonstrukci železniční vlečky z Postoloprt do zóny Triangle? Pokud ano, tak kdy a kolik by to stálo? Pokud ne, tak proč?
Za odpovědi předem moc děkuji.
S pozdravem
Karel Otcovský, deník Právo
Odpověď:
1. Na konec tohoto roku bylo naplánováno vydání stavebního povolení k akci, nikoli zahájení realizace obchvatu města. V současné době nejsou uzavřena všechna jednání, jak s dotčenými organizacemi, tak s vlastníky pozemků o souhlas se stavbou a s jejich záborem. Ústecký kraj má jednoznačně zájem na dohodě s vlastníky pozemků. K tzv. vyvlastnění pozemků ale kraj přistoupit může, platný stavební zákon mu to, pokud ostatní prostředky k dohodě selžou, umožňuje. V tuto chvíli je v souvislosti se záměrem roudnického obchvatu osloveno přibližně 110 majitelů pozemků. Od většiny z nich již vyjádření došlo a jsou s nimi sepisovány kupní smlouvy. Postup jednání umožňuje předpoklad, že k záměru obchvatu Roudnice n. L. by mohlo být do konce roku vydáno územního rozhodnutí.
2. Náklady na výstavbu mostu představují 1,5 miliardy (nikoli milionu) korun. Stavební řízení na vlastní přemostění Labe zahájil Městský úřad Litoměřice dne 10. 10. 2007 veřejnou vyhláškou. Účastníci řízení se mohou vyjádřit do 9. 11. 2007. Případné odvolání některého z účastníků bude podstoupeno krajskému úřadu. Termín získání pravomocného stavebního povolení a zahájení prací na vlastním přemostění Labe tedy není možné zatím přesněji stanovit.
3. Ústecký kraj je držitelem platného stavebního povolení, vydaného na rekonstrukci železniční vlečky pro nákladní provoz max. rychlostí 60 km/h. Ústecký kraj bude tuto rekonstrukci hradit teprve poté, kdy o tento způsob dopravy projeví zájem některý z investorů v PZ Triangle. Předpokládané náklady všech souvisejících prací se pohybují na úrovni 200 mil. Kč, včetně DPH. V průběhu možné rekonstrukce trati v délce 8,5 km, z nádraží v Postoloprtech do centra PZ Triangle bude provedena výměna či doplnění kolejí, výměna pražců, zpevnění drážního tělesa a mírné redukce některých zatáček. Pro provoz osobní dopravy by bylo zapotřebí dalších stavebních úprav. S nimi však projekt nepočítá.
Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 788
janacik.f@kr-ustecky.cz