Podle zákona o krajích patří
mezi vyhrazené pravomoce Zastupitelstva kraje schvalovat koncepce rozvoje
cestovního ruchu na území kraje, zajišťovat jejich realizaci a kontrolovat
jejich plnění. Jako první sstrategie pro oblast cestovního ruchu byla
v roce 2002-2003 zpracována „Strategie rozvoje cestovního ruchu
2003-2010“. V rámci zpracování byla vytvořena pracovní skupina, která se v
průběhu zpracování rozrostla celkem na 40 členů. Tato skupina byla složena ze
zástupců Ústeckého kraje, měst a obcí Ústeckého kraje, mikroregionů, Správy NP
České Švýcarsko, CHKO Labské Pískovce, Lužické hory a České Středohoří,
Památkového ústavu, Krajského úřadu Karlovarského kraje, Krajského úřadu
Libereckého kraje, Regionální rozvojové agentury Ústeckého kraje, Agentury
regionálního rozvoje Euroregionu Labe, Podkrušnohorského informačního centra,
Svazu cestovního ruchu Deliteus, Euroregionu Labe a Krušnohoří, České centrály
cestovního ruchu a Ministerstva pro místní rozvoj, Severočeského svazu obcí,
zástupců z podnikatelské sféry a dalších subjektů z oblasti cestovního ruchu. V
průběhu zpracování se tato skupina sešla na 5 pracovních setkáních, na kterých
byly projednávány a připomínkovány jednotlivé výstupy. Jednotlivé výstupy byly
poté umístěny na internetové stránce zpracovatele, kde je bylo možné
připomínkovat. Analýza poptávky byla provedena na základě průzkumu chování a
postojů návštěvníků Ústeckého kraje. Proběhla dvě výběrová šetření v letní a
zimní sezóně, která provedla společnost Taylor Nelson Sofres Factum. Podrobné
výstupy těchto šetření jsou také součástí přílohy.
Materiál „Strategie rozvoje
cestovního ruchu Ústeckého kraje“ lze rozdělit do tří částí:
•
Analytická část (profil území, SWOT analýza)
•
Návrhová část (vize, volba cílových skupin, návrh strategických cílů, priorit
a opatření)
•
Realizační část (akční plán, návrh implementačního systému)
Tento rozvojový dokument
doplňující Program rozvoje Ústeckého kraje přispěje k lepšímu využití
potenciálu našeho kraje v oblasti cestovního ruchu, ke zlepšení spolupráce a
koordinaci marketingových aktivit soukromé a veřejné sféry a rozvoji tohoto
dynamicky se rozvíjejícího odvětví ekonomiky.
Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu