ODPOVĚĎ NA DOTAZ Hospodářské noviny (David Macháček, david.machacek@economia.cz) ze dne 3.12.2003
Dotaz (v původním znění):
1) Má váš kraj zpracovanou strategii rozvoje turistiky? Jaké jsou slabiny a jaké jsou přednosti vašeho regionu?
2) Na jaké konkrétní atrakce lákáte turisty?
3) Je některá z těchto atrakcí například součástí loga kraje, oficiálních symbolů nebo piktogramů?
4) Prezentujete turistické atrakce vašeho kraje na cestovních veletrzích? Pokud ano, kde jste vystavovali v letošním roce a kam se chystáte příští rok?
5) Jakými způsoby váš kraj propagujete? Máte například nějaký reklamní slogan?
Odpověď:
1) Ano, Ústecký kraj má vypracovanou strategii rozvoje cestovního ruchu. Zastupitelé Ústeckého kraje ji schválili 3.9.2003. Za přednost kraje v oblasti cestovního ruchu je možné označit například jeho příhraniční polohu a sousedství s SRN, rozmanitou přírodu nebo velké množství kulturních památek. Hlavním nedostatkem je pak špatný obraz regionu v očích veřejnosti, který vznikl v minulosti.
(více na: http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokumenty2.asp?u=450018&id_org=450018&id=340606&p1=56376&p2=0&p3=)
2) Při propagaci se Ústecký kraj zaměřuje především na jednotlivé lokality, například na Českosaské Švýcarsko, Litoměřicko nebo Krušné hory. Propaguje také velmi rozvinutou síť značených cyklostezek a turistických tras.
3) Ano, přímo ve znaku je odkaz na Portu Bohemiku, na přemyslovce a Stadice.
(více na: http://www.kr-ustecky.cz/vismo/vsuvka.asp?u=450018&id_org=450018&id_vsuvky=11274&p1=49354&p2=0&p3=)
4) V zahraničí se Ústecký kraj prezentoval v letošním roce na Tour Salon v Poznani (22. – 25. října 2003) a na veletrhu TUC v Lipsku (19. – 23. listopadu 2003). V roce 2004 se kraj představí na veletrzích Vacantie Utrecht (13. - 18.1.), CMT Stuttgart (17. - 25.1.), BIT Miláno (14.-17.2), Vacances Brusel (18. - 22.3), TS Poznaň (říjen) a TUC Lipsko (listopad). V České republice se kraj pravidelně zúčastňuje výstav k cestovnímu ruchu v Praze a Brně.
(více na: http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokumenty2.asp?u=450018&id_org=450018&id=337107&p1=56376&p2=0&p3=)
5) Kraj se představuje především prostřednictvím konkrétně zaměřených propagačních materiálů připravovaných pro veletrhy cestovního ruchu a informační centra. Jedná se například o turistické tipy, speciální mapy nebo průvodce.
Vydala: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 754, mobil 603 192 631
e-mail: konecna.r@kr-ustecky.cz