Oblast
zdravotní péče je nedílnou součástí základních strategických vládních dokumentů
a příprava krajské koncepce tak musí také vycházet i ze Strategického rámce
rozvoje péče o zdraví v České republice do roku 2030 a plynule navazovat na
Strategický rámec České republiky 2030 přijatý vládou ČR, která svým
rozhodnutím také určila základní zastřešující cíl pro oblast zdravotnictví
„Zdraví všech skupin obyvatel se zlepšuje“. Strategický rámec Zdraví 2030 také
vychází z dříve formulovaných strategických materiálů, jako jsou Zdraví 2020 ‒
Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí s příslušnými
akčními plány; Národní strategie elektronického zdravotnictví a Strategie
reformy psychiatrické péče. V mezinárodním kontextu byla pro tvorbu
Strategického rámce Zdraví 2030 výchozím dokumentem především Agenda 2030 pro
udržitelný rozvoj, ze které vychází tzv. SDGs – cíle udržitelného rozvoje OSN.
Nově
definovaná strategie Ústeckého kraje by měla kromě výše uvedených dokumentů
vycházet z vyhodnocení předchozí krajské strategie pro roky 2015-2022 z analýzy
Ústavu zdravotnických informací a statistiky ZDRAVÍ 2030 – analytická studie:
Ústecký kraj.
Nově
definovaná strategie Ústeckého kraje by měla kromě Strategického rámce Zdraví
2030 vycházet
-
z
vyhodnocení předchozí krajské strategie pro roky 2015-2022,
o
co se
podařilo splnit a jak (co se nepodařilo),
o
jak kraj
realizoval podporu udržení a rozvoje zdravotních služeb,
-
z analytických
podkladů Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ZDRAVÍ 2030 – analytická
studie: Ústecký kraj) z roku 2022,
o
determinanty
zdraví (rizikové faktory),
o
determinanty
sítě zdravotních služeb,
o
demografické
a socioekonomické faktory determinující vývoj potřeb zdravotní péče
o
problematické
aspekty sítě zdravotních služeb,
-
z „tezí“
tvorby nové strategie, které definovala Rada Ústeckého kraje.