■ Informace z vedení Ústeckého kraje (bod 5.) - ad výjezdní zasedání vlády a rozdělení 15 miliard: Hejtman Ústeckého kraje ing. Jiří Šulc konstatoval legislativní problém s rozdělením 15 miliard od české vlády - aby přidělené finance mohly směřovat do revitalizace (tj. na zahlazení důsledků těžby hnědého uhlí v krajině Podkrušnohorské hnědouhelné pánve severozápadních Čech a následně pro přípravu území k dalšímu efektivnímu využití), bude nutná změna zákona. Finance by měly být vázány v samostatné kapitole Státního fondu životního prostředí.
■ Návrh na jmenování vedoucího odboru správy majetku kraje (bod 7.2) – Rada Ústeckého kraje po projednání schválila ing. Jaromíra Rouhu vedoucím nově vytvořeného odboru správy majetku kraje s účinností od 1. ledna 2002.
■ Výběrová řízení – (bod 7.3) Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí vyhlášení výběrových řízení na obsazení funkcí vedoucích odboru investičního a odboru hospodářství a živnostenského podnikání. Výběrová řízení budou vyhlášena na úřední desce kraje, webových stránkách www.kr-ustecky.cz a inzerátem v regionálním tisku.
Dále Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o výběrových řízeních na zajištění dodávek materiálu a služeb v roce 2002 pro Správu a údržbu silnic Ústeckého kraje, příspěvkovou organizaci (bod 9.2). Jedná se o výběrová řízení na veřejné zakázky na nákup posypového materiálu, pohonných hmot, emulze, drtí a písků, pneumatik, svislého a vodorovného značení, opravy strojů a mechanismů, kontrolu systému ekonomiky a mezd.
Konkurzní řízení bude z rozhodnutí Rady Ústeckého kraje vypsáno na místo ředitele Střední odborné školy elektrotechnické a Středního odborného učiliště v Ústí nad Labem na Stříbrníkách (bod 11.3). Dosavadní ředitel této školy odchází k 30. červnu 2002 do důchodu.
Pro všechna výběrová a konkurzní řízení v příspěvkových organizacích Ústeckého kraje rada doporučila posílit v komisích účast zástupců Ústeckého kraje.
■ Věstník právních předpisů Ústeckého kraje (bod 7.4) – Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí členy redakční rady Věstníku právních předpisů Ústeckého kraje navrženém složení.
■ Znak a prapor Ústeckého kraje (bod 8.1) – Rada ÚK vzala na vědomí předložené úpravy znaku kraje, na kterých se usneslo Zastupitelstvo Ústeckého kraje 12. prosince 2001. Tyto drobné úpravy (styčné plochy zelené a modré barvy dělí černá čára, odstranění perspektivy u pluhu, vlnovky znázorňující vodstvo nejsou ukrojené) byly nutné pro to, aby znak byl v souladu s heraldickými pravidly. Rada rovněž schválila předložený návrh praporu ústeckého kraje (autor Radek Michel) a doporučila ho Zastupitelstvu Ústeckého kraje schválit. Prapor i znak budou poté předloženy ke schválení Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Prapor vychází ze znaku, do podoby praporu byl převeden podle daných pravidel.
■ Spolupráce se Severočeským sdružením obcí (bod 8.2) – Rada Ústeckého kraje schválila předložený návrh smlouvy o vzájemné spolupráci mezi Ústeckým krajem a SESO. To sdružuje obce sedmi okresů Ústeckého kraje, vzniklo v roce 1993 za účelem řešení problémů těchto okresů. V uplynulém období realizovalo několik konkrétních projektů na území dnešního Ústeckého kraje, z nichž většina byla zaměřena na otázku životního prostředí a spolufinancována z vnějších, případně zahraničních zdrojů. Těžištěm činnosti SESO jsou v současné době nejen otázky životního prostředí, ale také legislativní rámec fungování obcí, spolupráce se zahraničními subjekty (Provincie Jižní Holandsko), otázky týkající se rozvoje obcí a vzájemná výměna informací. Spolupráce s Ústeckým krajem probíhá již od počátku roku 2001. SESO disponuje značným odborným potenciálem, který je schopen s krajem aktivně spolupracovat při řešení celé škály problémů.
■ Informace o integrovaném dopravním systému (bod 9.1) – Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí teze budování integrovaného systému železniční osobní dopravy, linkové autobusové dopravy a městské hromadné dopravy v rámci Ústeckého a schválila uzavření memoranda o budování integrovaného systému železniční osobní dopravy a autobusové dopravy v rámci Ústeckého kraje. Rada zároveň vyzvala jednotlivé rozhodující dopravce v okresech kraje, aby se podpisem memoranda k integrovanému dopravnímu systému připojili. Statutární zástupce hejtmana Jaroslav Foldyna byl radou zmocněn k podpisu tohoto memoranda.
Navrhovaná integrovaná doprava je systém, který představuje v I. etapě spojení železniční osobní dopravy, linkové autobusové dopravy a městské hromadné dopravy s jednotnými tarifními a přepravními podmínkami. Ústecký kraj tak deklaruje zájem vytvořit moderní integrovaný dopravní systém, který naplní cíle dopravní politiky České republiky a EU.
Se zahájením provozu se počítá v průběhu roku 2004. V roce 2002 bude přípravná část projektu financována z prostředků ČD a ČSAD BUS, v dalších letech bude Integrovaný dopravní systém financován z prostředků určených na dopravní obslužnost, případně z dalších financí, které se na provoz integrovaného dopravního systému podaří zajistit.
■ Informace ze služební cesty Mgr. Petra Lence do Bruselu (bod 10.2) - ve dnech 3. – 4. 12. 2001 se v Bruselu konala konference pod názvem The commision´s White Paper on Governance: What´s in It for The Environment?, na kterou na návrh Provincie Jižní Holandsko Rada ÚK vyslala svého zástupce Mgr. Petra Lence. Konference nabízela možnost seznámit se s dokumentem připravujícím do budoucna reformu vytváření evropské legislativy přímo v sídle Evropské komise a navázat první kontakty s některými politiky, úředníky a zástupci dalších regionů účastnících se konference. Na svém 25. jednání vzala Rada Ústeckého kraje na vědomí informaci Mgr. Lence o této pracovní cestě a zároveň uložila sekretariátu hejtmana, aby další výjezdy P. Lence do Bruselu připravil včetně stanovení programu, cílů a následného podání informací radě. Na přípravě se budou dále podílet hejtman kraje, jeho zástupce pro regionální rozvoj P. Tošovský a předseda komise pro vnější vztahy Otto Neubauer. V současné době má v Bruselu zastoupení ať už v podobě vlastní stálé kanceláře nebo prostřednictvím vypůjčeného zařízení více než 200 regionů, z ČR je to Praha a s ní spolupracující některá statutární města, jedná se také o zastoupení Brněnského kraje.
■ Návrh na bezúplatný převod, nájem či prodej objektu školy v přírodě ve Volyni (bod 11.1) – Rada Ústeckého kraje rozhodla, že objekt školy v přírodě ve Volyni bude převeden, prodán či dán do pronájmu. Nadbytečnost tohoto objektu vyplynula ze zjištění expertní skupiny, kromě toho je škola největší zátěží rozpočtu systému škol v přírodě Ústeckého kraje. Škola v přírodě byla na Ústecký kraj převedena delimitačním rozhodnutím Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy ČR, od něhož také kraj potřebuje souhlas k radou schválenému záměru. Po obdržení souhlasu k nájmu, prodeji nebo bezúplatnému převodu areálu školy v přírodě ve Volyni bude tento záměr zveřejněn na úřední desce.
■ Různé:
Plán práce Zastupitelstva a Rady Ústeckého kraje na 2. pololetí. *** Nutnost připravit hodnocení práce odborů krajského úřadu. *** Návrh připravit oficiální návštěvu v Sasku, zejména vzhledem k nutnosti projednat provázanost například při vytváření územních plánů, stavbě silnic, v cestovním ruchu, školství aj. *** Informace o vyhodnocení výběrového řízení na auditora Masarykovy nemocnice: ze tří firem, které se do výběrového řízení přihlásili, splnil podmínky vyplývající ze zákona pouze Ing. Milan Škoula. *** Informace z jednání expertní skupiny zaměřené na tematiku škol v přírodě: navrhuje změnit systém výjezdů dětí na kondiční pobyty s periodicitou minimálně jedenkrát za školní docházku. Proto by bylo vhodné, aby Rada Ústeckého kraje zahájila proces nabídky všech objektů škol v přírodě do převodu nebo pronájmu k dalšímu využití. *** Hodnocení činnosti výborů a komisí: budou připraveny podklady o docházce jejich členů.
Připravila: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého krae