Orientační nabídka


 

Tisková zpráva z 33. schůze Rady Ústeckého kraje dne 12.6.2002

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
 

 
 

Tisková zpráva z 33. schůze Rady Ústeckého kraje konané 12. června 2002

Organizační struktura Krajského úřadu Ústeckého kraje (bod 6.2) – Limitní počet zaměstnanců úřadu stanovený Radou Ústeckého kraje je 233,5 pro rok 2002. To je v souladu se schváleným rozpočtem Ústeckého kraje. Dále je nutno počítat s delimitací  176 pracovníků z rušených okresních úřadů (v druhé etapě reformy jsou krajům převáděny kromě dalších majetků také rozsáhlé kompetence z rušených okresních úřadů v přenesené působnosti, zejména v kontrolních činnostech). Z počtu 176 pracovníků bude 155 vykonávat přenesenou působnost, v těchto případech si stát „hradí“ příspěvek na zřízení jednoho místa.

Závěrečný účet kraje a zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření kraje za uplynulý kalendářní rok (bod 7.1) - Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí návrh závěrečného účtu Ústeckého kraje za rok 2001. Ten bude ještě předložen ke schválení Zastupitelstvu Ústeckého kraje včetně návrhu rozdělit kladné hospodářské výsledky příspěvkových organizací do jejich fondů a návrhu krýt ztráty Masarykovy nemocnice a Galerie výtvarného umění v Mostě.

Rada doporučuje zastupitelstvu souhlasit s celoročním hospodařením Ústeckého kraje za rok 2001 bez výhrad, vzít na vědomí údaje o plnění rozpočtu příjmů a výdajů za rok 2001 a vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu, schválit výsledek hospodaření Ústeckého kraje včetně návrhu na jeho rozdělení.

V závěrečném účtu jsou obsaženy údaje o příjmech a výdajích a o dalších finančních operacích tak, aby bylo možné zhodnotit finanční hospodaření územního samosprávného celku. Dále je součástí závěrečného účtu vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu, rozpočtům krajů, obcí, státním fondů a jiným rozpočtům a k hospodaření dalších osob.

Hospodaření Ústeckého kraje bylo přezkoumáno auditorem. Ústecký kraj vykazuje za rok 2001 výsledek hospodaření ve výši 4 835 000 Kč, zůstatek k rozdělení ve výši 739 000 Kč (návrh na použití: na částečné krytí rozpočtových výdajů v roce 2002 ve výši 339 000 Kč, částečný příděl do rezervních fondů příspěvkových organizací v oblasti sociální, a to Ústavu sociální péče Snědovice v objemu 200 000 Kč a Diagnostickému ústavu Čížkovice ve výši  200 000 Kč). Závěrečný účet Ústeckého kraje je k nahlédnutí na internetových stránkách Ústeckého kraje a na ekonomickém odboru Krajského úřadu Ústeckého kraje.

Dotační tituly kraje pro rok 2002 (bod 7.3) - Rada Ústeckého kraje doporučila Zastupitelstvu Ústeckého kraje schválit dotační tituly pro rok 2002 v celkovém finančním objemu 10 miliónů korun.

  • Program podpory obcí do 5000 obyvatel s vysokou nezaměstnaností (k 1.1. vyšší než 20 %) - komplexní komunální programy na podporu malého a středního podnikání, výstavba infrastruktury pro podnikání, podnikatelská a inovační centra, oživení starých nevyužívaných průmyslových budov a areálů, stimulace nezaměstnaných, turistická infrastruktura apod.

  • Sport pro všechny - podpora volnočasových aktivit v oblasti tělovýchovy a sportu  mládeže. Finanční podpora je určena především na sportovní akce celokrajského  významu, na zvýšení společenské hodnoty a role sportu, na změnu hodnotové orientace mládeže a reprezentaci Ústeckého kraje.

  • Podpora místní kulturní a divadelní činnosti - podpora kulturních a vzdělávacích programů, výstav, koncertů a soutěží, dílen a workshopů v uměleckých oborech (divadlo, zpěv, tanec, hudba, výtvarná výchova, fotografie apod.).

Při rozdělování nespecifikované rezervy bylo radou schváleno přesunutí 1 milionu korun do nově vytvořeného dotačního titulu Prevence negativních jevů souvisejících se sociálním vyloučením (další informace v odstavci II. etapa rozdělování nespecifikované rezervy)

Cesta 3. zástupce hejtmana PaedDr. M. Řebíčka do USA (bod 7.10) - Rada Ústeckého kraje schválila účast 3. zástupce hejtmana Ústeckého kraje Miroslava Řebíčka na společné studijní cestě zástupců krajů České republiky do USA (13.7.–4.8.2002). Název studijního programu je Krajská samospráva – budování demokracie a tržní hospodářství. Cestu organizuje Úřad pro mezinárodní výměny, který pracuje pod Ministerstvem zahraničí Spojených států amerických. Tento program pro osobnosti z oblasti vlády, politiky, médií, pedagogiky, ekonomie, prevence, drog a  kriminality, vědy, životního prostředí, práce, lidských práv, ženských otázek,  uměleckého managementu a mnoha dalších probíhá již 60 let. Účastníky vybírají americká velvyslanectví, americká strana ho také plně financuje.

Harmonogram plánovaných oprav komunikací II. a III. třídy, včetně mostů (bod 8.1) - Rada Ústeckého kraje souhlasila s harmonogramem zbývajících plánovaných oprav silnic II. a III. třídy na rok 2002 v celkovém objemu 20 miliónů korun. Na jaře bylo na opravy silnic II. A III. třídy už rozděleno 60 miliónů korun. Z nových akcí: silnice III/22316 Petlery, III/2234 Háj - oprava propustku, III/25374 Ústí nad Labem - Seifertova – Sibiřská aj. Opravy budou provedeny z finančních prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.  

Návrh na majetkoprávní vypořádání pozemků dotčených stavbou silnic II/613 Ústí nad Labem, Žižkova II.c (bod 8.2) - Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí  informaci o tom, jak pokročily přípravy stavby silnice II/613 v Ústí nad Labem Žižkově ulici (stavba II).

Tato stavba má jako jediná pro rok 2002 zajištěno financování z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury, stále se ale protahuje předávání dokladů a materiálů k této akci od Ředitelství silnic a dálnic. Předání dokladové části nebylo dosud dokončeno, doklady majetkového charakteru byly odboru předány dne 31.5.2002 současně s návrhem darovací smlouvy mezi ŘSD a Ústeckým krajem na pozemky, které již byly v minulosti pro tuto stavbu vykoupeny. Bez  řádné přípravy, dořešení majetkoprávních vztahů a zajištění pravomocných stavebních povolení by nebylo možné stavbu v letošním roce zahájit, proto byla již v průběhu měsíce května  zahájena aktualizace projektové dokumentace, a to bezodkladně po uzavření smlouvy se SFDI na financování. Další postup byl stanoven tak, aby po aktualizaci projektové dokumentace bylo možné zahájit stavební řízení, zajistit stavební povolení, zadat veřejnou zakázku na zhotovitele a předat staveniště  k 1.12.2002.

Veřejné zakázky (bod 8.3) – Rada Ústeckého kraje schválila zadání veřejné zakázky „Studie dopravní infrastruktury – dlouhodobý program rekonstrukcí a výstavby komunikací II. a III. třídy (včetně jejich příslušenství a součástí) Ústeckého kraje“ a podání výzvy více zájemcům. J. Foldyna zdůraznil, že jde o důležitou studii, která dosud kraji chyběla.

Studie rozvoje dopravní infrastruktury Ústeckého kraje bude dlouhodobým programem investičních akcí - výstavby a modernizace silnic II. a III. třídy včetně jejich příslušenství a součástí. Silniční síť Ústeckého kraje je dostatečně hustá, většina silnic II. a III. třídy má však nevyhovující technické parametry - šířku, směrové a výškové parametry, špatnou kvalitu vozovek a dlouhodobě převládající závady. Pro vnitřní zajištění osobní i nákladní dopravy, ale i pro rozvoj cestovního ruchu a zlepšení dopravní dostupnosti nově vznikajících a stávajících správních, zdravotnických, vzdělávacích a kulturních zařízení je nutné modernizovat síť silnic II. a III. třídy, zároveň musí být prověřeno dopravní propojení se SRN a zamezení přetěžování hraničních přechodů na hraničních trasách popřípadě jejich zkapacitnění.

- Monitorování skalních masivů u silnic I. třídy (bod 8.4) – Z rozhodnutí Rady Ústeckého kraje byla zmíněná zakázka rozdělena mezi dva uchazeče: RNDr. Jiří Zvelebil  bude monitorovat skalní masivy Lomová stěna, nadloží Suché Kamenice, pilíř d.b. 31, Admirál, Růžový hřeben I, Strážce dolního Žlebu, pilíř SKS -  IIa2, pilíř Suché Kamenice, pilíř d. b.20, pilíř d.b. 1 , Růžový hřeben I – IV. Firma AZ Consult Most pak bude monitorovat skalní masiv Tyršovy věže.

Vyjádření k dokumentaci EIA – Pokračování hornické činnosti lomu Bílina podle POPD na roky 2003 – 2010 (bod 8.5) – Rada Ústeckého kraje schválila opatření, která by měla vést k vyloučení, snížení a kompenzaci nepříznivých vlivů záměru Pokračování hornické činnosti lomu Bílina v letech 2003-2010 na životní prostředí. Hejtman Jiří Šulc zdůraznil, že navržené rekultivace jsou nepřijatelné, neboť nevracejí přírodu člověku tak, aby ji byl schopen užívat k bydlení, rekreaci nebo práci. Podle jeho názoru je nutné nutit uhelnou společnost  k tomu, aby rekultivovaná plocha byla maximálně vhodná pro osídlení, budování průmyslových zón nebo k turistice či rekreaci. Nelze tedy například akceptovat rekultivace výhradně v podobě narůstajících ploch lesů, ale získat maximum ploch k ostatnímu využití, které jsou vhodnější pro revitalizaci a jejich užívání člověkem.

Rada dále požaduje zařazení sedimentačních jímek do systému odvodnění rekultivovaných ploch v oblasti Ledvic, zmenšit zábory vnějších ploch u výsypky Pokrok, rozšíření stávajícího monitoringu emisí prachu a hluku o měření v obcích Ledvice, Chotějovice a Braňany, provedení potřebných průzkumných a udržovacích prací tak, aby bylo možné obnovit zrušená chráněná území  přírodních rezervací Kajba a Vršíček, vybudovat odstavné parkoviště pod patou bývalého plaviště Eleonora.

Návrh harmonogramu postupu zavádění integrovaného dopravního systému  kraje (bod 8.7) - Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí návrh harmonogramu postupu zavádění integrovaného dopravního systému  v Ústeckém kraji. Doporučila zkrátit termíny a zdůraznila nutnost podepsat do 31.7.2002 memorandum o budování integrovaného systému železniční osobní dopravy, linkové autobusové dopravy a městské hromadné dopravy měst s dotčenými subjekty.

Harmonogram:

·        Rekapitulace odbavovacích systémů (do 30.9.2002)

·        Souhrnné informace o veřejné hromadné dopravě osob v Ústeckém kraji (do 15.12.2002), .

Informatika o jízdních řádech a dopravních cestách bude obsahovat vzájemnou vazbu všech dopravních subjektů v Ústeckém kraji. Konečná podoba bude cestující veřejnosti k dispozici nejpozději do 15.12.2002 dnu platnosti nových jízdních řádů v linkové i drážní dopravě. 

·        Volba rozsahu integrovaného dopravního systému v Ústeckém kraji (do 31.12.2002)

Rychlost zavádění a rozsah zvoleného typu integrovaného dopravního systému bude záviset na finančních prostředcích, jenž budou k dispozici pro technickou vybavenost. Finální zhodnocení  s doporučenou formou integrovaného dopravního systému bude předloženo po konzultaci s výborem pro dopravu do 31.12.2002.

·        Příprava a zahájení realizace integrovaného dopravního systému v Ústeckém kraji (do 31.12.2006).

V průběhu roku 2003 bude probíhat příprava pro zahájení zkušebního provozu podle plánu stanoveného dle rozsahu a typu zvoleného integrovaného dopravního systému, určeného na základě závěrů z bodu 3. Od 1.1.2004 bude zahájeno postupné zavádění integrovaného dopravního systému v Ústeckém kraji. Úplné zavedení stanoveného rozsahu integrovaného dopravního systému bude dokončeno v roce 2006.

Plán investičních akcí (bod 8.9)  - Rada Ústeckého kraje souhlasila s upraveným plánem investičních akcí silnic II. a III. třídy na rok 2003 a se stanovením priorit. Ty byly stanoveny takto:

Rozestavěné stavby:

·        II/613 Ústí nad Labem Žižkova II.c (bude zahájeno v roce 2002).

Nově zahajované stavby:

·        II/247 Litoměřice, přivaděč

(Na základě celostátního sčítání dopravy je zřejmé, že město Litoměřice potřebuje nové propojení břehů řeky Labe. Jako nejvýhodnější byl vybrán přechod přes západní okraj Písečného ostrova. Nové přemostění je součástí přeložky silnice II/247, která bude zaústěna do okružní křižovatky se současnou silnicí I/8.)

·        III/25852 Mototechna Děčín

(Navrhovaná okružní křižovatka podstatně zvýší plynulost a bezpečnost dopravy, bezpečnost chodců.)

·        Oprava komunikace II/266 Lobendava – Šluknov

(Nutná rekonstrukce, neboť stabilita zdi ohrožuje stabilitu tělesa komunikace.)

·        Rekonstrukce silnice II/260 Úštěk – Habřina

(Vzhledem k současnému dopravnímu zatížení a podmáčení dochází k plošným deformacím vozovky.)

·        Oprava kamenných mostů na silnici III/22316 Klášterec nad Ohří - Měděnec

(Mosty jsou v havarijním stavu, je nutná jejich úplná rekonstrukce včetně opravy kleneb. Součástí rekonstrukce je i oprava komunikace a jejího odvodnění.)

·        II/269 Julčín, most

(Rekonstrukce bude spočívat v úplné demolici konstrukce a postavení nového mostu.)

·        II/224 Očihov, most

(Rekonstrukce bude spočívat v úplné demolici a ve vystavění zcela nového mostu.)

·        Oprava silnice II/253

(Vedle obnovy obrusné vrstvy budou opraveny krajnice, příkopy, uliční vpusti, propustky, opěrné zdi a po dokončení povrchu vozovky obnova vodorovného značení.)

·        Rekonstrukce silnice II/226 Podbořany - Lubenec

(Vzhledem k současnému dopravnímu zatížení silně konstrukčně poddimenzována a vzhledem k nadměrnému namáhání podloží u ní dochází k častým výskytům plošných deformací vozovky. Dále je nutno provést opravy 4 mostů.)

·        II/262 Děčín – okružní křižovatka Benešovská

(Úsek silnice je dopravně komplikovaný, nevyhovující pro kategorie hlavních městských komunikací a pro silnice II. třídy. Jako řešení je navržena malá okružní křižovatka.)

  • III/2478 Bohušovice nad Ohří, most
  • III/2478 Bohušovice nad Ohří, most

(Tyto mosty je nutné vzhledem k jejich technickému stavu řešit přednostně.)

Alianční smlouva mezi hnědouhelnými společnostmi (bod 8.11) – Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o uzavření alianční smlouvy mezi společnostmi Mostecká uhelná společnost, a.s., Most, Severočeské doly, a.s., Chomutov a Sokolovská uhelná, a.s., Sokolov. Podpořila snahu o užší spolupráci s cílem minimalizovat negativní sociální dopady a přispět tak k zachování sociálního smíru v Ústeckém kraji. Rada vyslovila zájem na tomto záměru spolupracovat.

Letiště Žatec – informace o současném stavu (ekologická zátěž, smlouva o převodu) (bod 8.13) - Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí stanovisko k úplnosti ekologických studií a dále podklady ke stanovení nákladů na odstranění ekologické zátěže. Rozhodla o tom, že budou osloveny společnosti zabývající se ekologickým poradenstvím v kraji se žádostí o zpracování nabídky na aktualizaci analýzy rizik a její dopracování do návrhu sanace. Souhrnnou informaci o letišti Žatec předloží J. Foldyna Zastupitelstvu Ústeckého kraje 26. června 2002, ing. Tošovský pak návrh na převod letiště 18. září 2002.

Náklady na odstranění ekologické zátěže jsou vyčísleny na 345 milionů korun. Hodnocení se zaměřilo zejména na sledování ropných látek po velké ekologické havárii, za kterou byla letišti v roce1989 udělena pokuta 500 000 korun. Sanační práce, které zatím nebyly dokončeny, pouze zajišťují, aby se ekologická zátěž nešířila do dalších, dosud nepoškozených ploch. V nákladech na sanaci zjištěných škod představuje největší položku cca 200 miliónů korun na odtěžení, odvezení a vyčištění kontaminované zeminy v tzv. nesaturované zóně (tedy v prostoru nad hladinou podzemní vody). Dalších cca 45 miliónů korun představuje vybourání a dekontaminace silně znečištěných podzemních nádrží na pohonné hmoty a doprovodných zařízení, 50 miliónů korun na zasypání vytěžených prostor inertním materiálem. Vlastní sanace pak představuje jednorázový náklad ve výši 2 miliónů korun na doplnění zařízení (dodatečné vrty) a na provoz po dobu 2 až 5 let podle dílčí lokality celkem 20,5 miliónů korun.

II. etapa uvolňování nespecifikované rezervy Ústeckého kraje (bod 9.1) - Rada Ústeckého kraje doporučila Zastupitelstvu Ústeckého kraje schválit uvolnění nespecifikované rezervy v celkové výši 176,278 miliónu korun.

Při schvalování rozpočtu Ústeckého kraje pro rok 2002 byla vytvořena nespecifikovaná rezerva ve výši 375,553 miliónu korun; v prvním kole bylo uvolněno 194,994 miliónu korun (schváleno zastupitelstvem 24.4.2002). 

Finanční limity pro komise Rady Ústeckého kraje, výbory Zastupitelstva Ústeckého kraje a  standardy vybavení pro zastupitele Ústeckého kraje (bod 9.7) – Rada Ústeckého kraje schválila standardy vybavení pro zabezpečení výkonu funkce členů Zastupitelstva Ústeckého kraje. Standardy byly stanoveny v oblasti prostorové, organizační, materiálně-technické, finanční a vzdělávací.

Vyhodnocení možnosti použití dotační politiky pro realizaci programů vyplývajících  z PRÚK (bod 9.9) – Zásady dotační politiky nelze využít pro projekty vyplývající z Programu rozvoje Ústeckého kraje. Rada Ústeckého kraje proto rozhodla připravit pravidla pro to, aby mohl být zřízen Fond rozvoje Ústeckého kraje (jako zvláštní  položka v rozpočtu kraje) a také principy fungování tohoto fondu. Zároveň rozhodla o zpracování pravidel pro dotační tituly tohoto fondu pro roky 2002, 2003. Jedná se o tyto dotační tituly: Podpora projektové přípravy na využívání zdrojů EU, Výstavba a obnova sítí technické infrastruktury, Rozvoj cestovního ruchu a lázeňství – revitalizace a obnova sídel.

Odměny k ocenění pracovních zásluh při odchodu do starobního důchodu (bod 10.15) – Rada Ústeckého kraje souhlasila s návrhem, aby ředitelé škol a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem dostali při odchodu do starobního důchodu jednorázovou odměnu 5000 Kč. Navíc může rada kraje v každém jednotlivém případě přidělit na odchodnou další mimořádnou odměnu jako ocenění za dobře vykonávanou funkci.

Aktuální problémy transformace školství (bod 10.11) - Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí závěry z jednání expertní skupiny zabývající se školami v přírodě. Zastupitelstvu bude doporučeno schválit návrh transformovat školy v přírodě. Rada kraje dále dopracuje koncepci transformace škol v přírodě včetně ekonomické rozvahy a legislativně právního rámce. Dále bezpečnostní rada kraje posoudí možnost vyčlenit jeden objekt, dopravně i kapacitně vhodný, pro případy havárií, živelních katastrof aj. na území kraje. Podle M. Řebíčka bude řešení takové, aby nezakládalo nároky na rozpočet kraje v roce 2003.

Financování dokončení investiční akce „Masarykova nemocnice Ústí nad Labem - dostavba“ (bod 10.8) - Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o jednání mezi zástupci Ústeckého kraje a Ministerstva zdravotnictví ČR o způsobu dokončení dostavby Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem. Souhlasila s tím, aby dostavba byla financována z dodavatelského úvěru. Rada požádala, aby finanční prostředky byly čerpány optimálně a aby nemocnice dbala na maximální možné úspory při pořizování investic. Úvěr bude hrazen ze státního rozpočtu a Masarykova nemocnice zaručí splácení úroků úvěru z úspor hospodaření. Ministerstvo zdravotnictví předpokládá, že úvěr bude splacen nejpozději do roku 2005, podle naplnění státního rozpočtu je možné očekávat zkrácení splátek až na 27 měsíců.

Termín konání 12. schůze Zastupitelstva Ústeckého kraje: 26.6.2002 od 15 hodin. 

V Ústí nad Labem, 13.6.2002

Zpracovala: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje


 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 13.6.2002 / 13.6.2002 | Zveřejnit od-do: 13.6.2002-13.9.2002
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém