Tisková
zpráva z 52. schůze Rady Ústeckého
konané dne 15. ledna 2002
1. Zahájení – určení ověřovatelů zápisu a usnesení
2. Schválení programu
3. Projednání námitek k zápisu a usnesení z minulé Rady Ústeckého kraje
4. Zpráva o plnění úkolů vyplývajících z usnesení Rady Ústeckého kraje
5. Ústní informace z vedení Ústeckého kraje
6. Blok ředitele Krajského úřadu Ústeckého kraje
6.1 Zpráva ředitele o činnosti Krajského úřadu Ústeckého kraje
Rada Ústeckého kraje po projednání dne 15.1.2003 bere na vědomí zprávu ředitele Krajského úřadu o činnosti krajského úřadu: Podařilo se včas připravit prostory pro delimitované pracovníky v budově B (bývalá budova České pojišťovny), provést masivní stěhování v rámci budova A a B, převést spisové materiály, nábytek i PC techniku delimitovanou s úředníky z okresních úřadů (ta však byla mnohdy nekvalitní, nevýkonná a neschopná práce v síti – zejména z bývalých okresů Teplice a Litoměřice) a zahájit 2.1. 2003 provoz umožňující výkon všech činností a agend. Proti usnesení vlády č.695/2002, které předpokládalo delimitaci 188 pracovníků a 133 podepsaným trojdohodám nastoupilo ve skutečnosti pouze 114 bývalých pracovníků okresních úřadů. Krajský úřad připravuje pracovní setkání se starosty a tajemníky pověřených obcí, aby byly nastaveny režimy komunikace ve všech oblastech, zejména v krizovém řízení, následné kontrole, metodické pomoci, převodech financí, kontrolní činnosti dle zákona 320/2002 Sb. aj.
6.2 Uzavírání smluv v přenesené působnosti - zmocnění ředitele Krajského úřadu ODLOŽENO
6.3 Návrh distribuce materiálů ZÚK v elektronické podobě: Rada vzala na vědomí zprávu o problematice distribuce písemných materiálů pro zastupitelstvo v elektronické formě. Zastupitelé kraje by se však měli vyjádřit, v jaké podobě si přejí materiály k jednání dostávat.
7. Blok hejtmana Ústeckého kraje
7.1 Zřízení komisí Rady Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje zřídila:
* komisi legislativní a právní
* komisi zdravotní a sociální
* komisi pro regionální rozvoj a cestovní ruch
* komisi pro dopravu
* komisi pro kulturu
* komisi pro mládež, sport a tělovýchovu
* přejmenovala komisi finanční na komisi finanční a investiční
* přejmenovala komisi životního prostředí, kultury a cestovního ruchu na komisi životního prostředí a zemědělství.
Rada dále jmenovala předsedy komisí, členy komisí legislativní a právní, též zdravotní a sociální, dále uložila hejtmanovi projednat složení komisí s předsedy poslaneckých klubů a tam, kde došlo ke změně obsahu činnosti, i s předsedy komisí.
7.2 Uložení úkolu k provádění řízení a kontroly příspěvkových organizací: úkol byl radou uložen, neboť šlo především o zajištění přenášení úkolů a komunikaci mezi zřizovatelem a jeho příspěvkovými organizacemi.
7.3 Zpráva z pracovní cesty - Rakousko ( 27.11 - 30.11.02): Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí zprávu hejtmana Ústeckého kraje o pracovní cestě do Rakouska a uložila připravit setkání politické reprezentace kraje s představiteli Dolního Rakouska.
8. Blok 1. náměstka hejtmana Ústeckého kraje
8.1 Zjišťovací řízení EIA - Park větrných elektráren Hora Svatého Šebestiána, Novoveský vrch - lokalita 1: Rada Ústeckého kraje se vyjádřila k oznámení záměru „Park Větrných elektráren Hora Svatého Šebestiána“ předloženého oznamovatelem Drobil–Energo, s.r.o., Plzeň, takto: Požaduje provést hodnocení a zpracování dokumentace dle zákona č. 100/2001 Sb., zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. Investor zamýšlí v dané lokalitě vybudovat farmu 3 větrných elektráren typu ENERCON E -40 o jmenovitém výkonu 600 kW, celkový instalovaný výkon by tedy při provozu všech tří věží byl 1,8 MW.
Připomínky k záměru:
- Záměr bude mít s vysokou pravděpodobností dopad na krajinný ráz (je nutné vypracovat studii)
- Při umístění elektráren nebo kabelových rozvodů na pozemky určené k plnění funkcí lesa nebo ve vzdálenosti do 50 m od jejich hranice je především nutné opatřit před vydáním územního rozhodnutí souhlasy příslušného orgánu státní správy lesů (Městský úřad Chomutov)
- Vzhledem ke známému výskytu chráněných druhů organismů (zejména tetřívek obecný) v zájmovém území musí investor rovněž požádat příslušný orgán ochrany přírody o povolení výjimky z ochranných podmínek u zvláště chráněných rostlin nebo živočichů. Rozšíření a početní stav populací jednotlivých chráněných druhů musí být upřesněny dokumentací EIA.
- Požadujeme již ve fázi oznámení doložit vyjádření majitelů dotčených pozemků, případně jejich nájemců, návrh řešení věcných břemen v souvislosti s přístupovými cestami a hlavně kabelovými rozvody.
8.2 Zjišťovací řízení EIA - Program výroby bioetanolu: Rada kraje se vyjádřila k oznámení záměru „Program výroby bioetanolu“ předloženého oznamovatelem N& S&N Consultants, s.r.o., takto: Nepožaduje zpracování dokumentace dle zákona č. 100/2001 Sb., zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (oznámení s náležitostmi dle přílohy č. 4 lze považovat za dokumentaci).
V souvislosti s realizací provozu jednotky vznikne v cílovém roce 2005 50 nových pracovních míst. Dalších 62 pracovních míst vznikne po realizaci II. etapy – třídírna komunálních odpadů a 135 míst po realizaci třídírny TKO. Celkem vznikne 247 pracovních míst. V okrese Most, kde je vysoká nezaměstnanost, je tato skutečnost vysoce pozitivní. Plánovaná stavba je v souladu se schválenou územně plánovací dokumentací uvádí dostatečný přehled opatření ke snížení, eliminaci případně kompenzaci účinků na životní
8.3 Zjišťovací řízení EIA - Výrobní závod Blades Technology Česká republika: Rada Ústeckého kraje se vyjádřila k oznámení záměru „Výrobní závod Blades Technology Česká republika“ předloženého oznamovatelem Tebodin Czech Republic, s.r.o., takto: Nepožaduje provést hodnocení a zpracování dokumentace dle zákona č. 100/2001 Sb., zákona o posuzování vlivů na životní prostředí.
Jedná se výstavbu nového strojírenského závodu na výrobu lopatek oběžných kol proudových motorů ze slitin titanu, niklu a ocele.v zóně vymezené ÚPD pro výrobní aktivity. Nejedná se o provoz slévárny, ale operace řezání, kování za tepla, broušení, chemické frézování a leptání v kyselých lázních. Záměr předpokládá zaměstnání 240 pracovníků.
8.4 Schválení návrhů smlouvy s SVS a.s. o spolupráci na zpracování plánu rozvoje vodovodů a kanalizace: ODLOŽENO
8.5 Založení akciové společnosti - koordinátor IDS: Z rozhodnutí rady bude tento bod znovu projednán s městy, dopravci a v komisi dopravy RÚK.
Základní úkoly koordinátora :
* organizační zajištění dopravní obslužnosti území, plánování a zajištění realizace rozvoje jednotlivých složek dopravního systému a jejich integrace
* sledování a vyhodnocování vývoje přepravovaných osob
* stanovení standardů kvality a kontroly jejich plnění
* koordinace jízdních řádů mezi jednotlivými podsystémy vč. předání výsledných podkladů dopravnímu úřadu
* koncepce tarifního a odbavovacího systému tj. zavedení přestupného jízdního dokladu pro trasu nebo celou oblast daného regionu
* organizace finančních toků (příjmy z přepravy, dotace a příspěvky na dopravu)
* určení klíče pro dělení tržeb mezi dopravce
* výběr dopravců pro nově zřizované příměstské linky
* smluvní zajišťování dopravců, jejich kontrola, spolupráce na modernizaci a vývoji vozového parku, vybavení zastávek a přestupních terminálů, zajištění ochrany dat poskytnutých dopravci
* zajištění jednotného informačního systému
* účast při projednávání územně plánovacích dokumentací v oblasti zajištění dopravní obslužnosti
8.6 Plán investičních akcí v roce 2003 na silnicích II. a III. třídy: Rada předložený plán výstavby schválila (viz příloha). Poslanecká sněmovna schválila v prosinci 2002 pro kraje postižené povodněmi finanční objem na investiční výstavbu silničních staveb na rok 2003 (pro Ústecký kraj 215 miliónů korun). Plán investic schválila rada kraje již loni v červnu, nyní byl ale doplněno povodňové škody. Státní fond dopravní infrastruktury nyní vyzval KÚ, aby plán urychleně upřesnil do výše přiděleného objemu, aby mohl být předložen Poslanecké sněmovně.
9. Blok 2. náměstka hejtmana Ústeckého kraje
9.1 Finanční plány a závazné ukazatele příspěvkových organizací na rok 2003: Nebylo schváleno.
9.2 Rozbory hospodaření příspěvkových organizací za roky 1998 – 2001: ODLOŽENO
9.3 Určení zůstatku sbírky Ústeckého kraje na odstranění povodňových škod: Rada Ústeckého kraje schválila převod finančních prostředků ze zůstatku veřejné sbírky do Fondu obnovy Ústeckého kraje. Následně uložila připravit úpravu pravidel pro rozdělování financí.Hejtman J. Šulc v diskusi zmínil možnost pomoci obcím postiženým povodněmi, až budou žádat o finanční pomoc z dotačních titulů EU – ty by měly být vyhlášeny ještě tento týden, ale jsou podmíněny tím, že obce se budou spolupodílet 25 %. Ve Fondu obnovy Ústeckého kraje je cca 175 miliónů korun (další informace viz též bod 9.5).
Za účelem financování výdajů spojených se zabezpečením mimořádné situace vzniklé povodní v srpnu 2002 byla vyhlášena veřejná sbírka na odstraňování škod na majetku organizací a osob na území Ústeckého kraje. Sbírka byla ke dni 31. 12. 2002 ukončena.
Vyúčtování veřejné sbírky k 31. 12. 2002:
Výtěžek sbírky z vkladů 24 940 555 Kč
Úroky z vkladů na účet 80 805 Kč
Výtěžek sbírky celkem 25 021 360 Kč
Poskytnuto na darech 18 307 782 Kč
Náklady spojené s konáním sbírky 18 199 Kč
Čerpáno celkem 18 325 981 Kč
Zůstatek k rozdělení 6 695 379 Kč
9.4 Obchodní veřejná soutěž na veřejnou zakázku "Demolice staveb a objektů v průmyslové zóně Triangle" - jmenování komise pro otevírání obálek s nabídkami: Rada kraje jmenovala členy komise pro otevírání obálek. Otevírání obálek je v návaznosti na zákonné lhůty stanoveno na 24. 1. 2003 v 10:00 hodin v zasedací místnosti č. 740a.
9.5 Fond obnovy Ústeckého kraje - složení komise: Předsedou komise Rady Ústeckého kraje pro Fond obnovy Ústeckého kraje byl jmenován Ivo Hynl, členy Vlastimil Aubrecht,Radek Vonka, Jan Szántó, Antonín Terber, František Maixner a Luboš Polanský. Termín pro první kolo předkládání žádostí byl stanoven na 31. 12. 2002. K tomuto termínu bylo předloženo 100 žádostí na celkový finanční objem cca 300 mil. Kč. V současné době provádí odbor INV kontrolu úplnosti a oprávněnosti žádostí. Bez funkční komise nebude možné provést následně doporučení k výběru žádostí.
9.6 Vyhlášení obchodní veřejné soutěže na plnění veřejné zakázky „Sanace průmyslové zóny Triangle“ (odstranění starých ekologických zátěží): Rada schválila vyhlášení obchodní veřejné soutěže na plnění veřejné zakázky „Sanace starých ekologických zátěží průmyslové zóny Triangle“ a zároveň upravený text jejího vyhlášení. Schválila také zástupce kraje do komise pro posouzení a hodnocení nabídek
9.7 Vyhodnocení veřejné zakázky „Provedení auditu hospodaření Ústeckého kraje za rok 2002 a průběžný audit v roce 2003“: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o průběhu auditu hospodaření Ústeckého kraje za rok 2002 a další postup pro rok 2003.
9.8 Nakládání s majetkem Ústeckého kraje: Rada kraje schválila převody movitého majetku, který byl ve správě zrušených příspěvkových organizací škola v přírodě za částky 1000 korun v každém jednotlivém případě. Nejedná se o majetek potřebný pro účely Krajského úřadu Ústeckého kraje. Převody však budou realizovány až po zápisu vkladu do katastru nemovitostí.
9.9 Návrh mandátních smluv s regionálními agenturami: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí záměr spolupráce s Agenturou regionálního rozvoje Euroregionu Labe a Regionální rozvojovou agenturou Ústeckého kraje ve formě uzavření závazkových právních vztahů (mandátních smluv) s oběma společnostmi za účelem efektivního využití odborných kapacit těchto agentur, pro maximální využití finančních prostředků v rámci Ústeckého kraje, z národních rozvojových programů i programů Evropské unie.
9.10 Krajská energetická agentura: Rada Ústeckého kraje souhlasí, aby Ústecký kraj zastupovala Agentura regionálního rozvoje Euroregionu Labe o.p.s. jako Krajská energetická agentura. Dne 6. listopadu 2002 schválila svým usnesením č. 1083 vláda ČR Státní program na podporu úspor energie a využití obnovitelných zdrojů energie pro rok 2003. Jednou z významných částí programu je finanční podpora zahájení činnosti Krajských energetických agentur. Krajský úřad obdržel dvě žádosti na vytvoření Krajské energetické agentury. Žádosti podaly Agentura regionálního rozvoje Euroregionu Labe, o.p.s., a Regionální rozvojová agentura Ústeckého kraje, a.s.
9.11 Rozpočtová opatření: Po úpravách schváleno.
9.12 Principy ekonomického modelu Ústeckého kraje: ODLOŽENO
9.13 Čerpání finanční rezervy Rady Ústeckého kraje: Rada doporučuje schválit přesun mezi položkami při zachování celkového objemu příjmů a výdajů ve výši 7 346 736 000 korun.Částka je určena na pořízení nemovitosti – budovy bývalé České pojišťovny.
10. Blok 3. náměstka hejtmana Ústeckého kraje
10.1 Platové výměry ředitelů škol, předškolních a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem: Byly radou stanoveny.
10.2 Program rozvoje tělovýchovy a sportu v Ústeckém kraji: Rada Ústeckého kraje schválila upravený návrh na vypracování projektu Program rozvoje tělovýchovy a sportu v Ústeckém kraji. Tím pokročila v plnění osnovy projektu Koncepce rozvoje tělovýchovy a sportu v Ústeckém kraji. Zákon č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu, stanoví povinnost krajů ve své samostatné působnosti vytvářet podmínky pro sport jakožto veřejně prospěšnou činnost, zejména zabezpečováním rozvoje sportu pro všechny, přípravy sportovních talentů a finanční podpory sportu ze svého rozpočtu. Zpracování programu rozvoje tělovýchovy a sportu v Ústeckém kraji umožní na základě podrobné analýzy současného stavu stanovení priorit pro nejefektivnější vynakládání finančních prostředků z rozpočtu kraje. V současné době je v Ústeckém kraji cca 130 000 registrovaných sportovců.
10.3 Vyhodnocení nabídky ,,Zpracování koncepce environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty Ústeckého kraje“: Rada rozhodla o přímém zadání veřejné zakázky malého rozsahu a uzavření smlouvy na „Zpracování koncepce environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty Ústeckého kraje“ s uchazečem Regionální rozvojová agentura Ústeckého kraje, a. s., za cenu nejvýše přípustnou 540 000 Kč včetně DPH. Koncepce by měla využít také nabídku Provincie Jižní Holandsko na finanční spoluúčast zpracování „Koncepce ekologické výchovy, vzdělávání a osvěty Ústeckého kraje“.
10.4 Výběrové řízení na obsazení funkce ředitele/ky Domova důchodců a ústavu sociální péče Litvínov-Janov, příspěvkové organizace: Rada Ústeckého kraje vyhlásila výběrové řízení na obsazení funkce ředitele/ky Domova důchodců a ústavu sociální péče Litvínov – Janov, příspěvková organizace. Zároveň jmenovala členy komise pro posouzení a hodnocení uchazečů..
10.5 Stanovení platů ředitelů příspěvkových organizací zabezpečujících sociální služby: Byly radou stanoveny.
10.6 Koncepce protidrogové politiky: Rada Ústeckého kraje neschválila koncepci protidrogové politiky Ústeckého kraje na období 2003-2004. Předložený návrh počítal s dotačním titulem Protidrogová politika 2003 v celkovém finančním objemu 3 050 000 korun. Hejtman J. Šulc vznesl k předloženému materiálu několik námitek – především tu, že předložený návrh koncepce se omezuje pouze na financování K center a nebere v úvahu širší souvislosti a (provozy detoxikačních jednotek, volnočasové aktivity atd.).
10.7 Platové výměry ředitelů nových příspěvkových organizací ve zdravotnictví: Byly radou stanoveny.
10.8 Návrh zástupců do správních orgánů VZP: ODLOŽENO
10.9 Jmenování konkurzní komise pro konkurzní řízení na obsazení funkce ředitele Integrované střední školy technické – Centrum odborné přípravy, Most – Velebudice, příspěvková organizace: Rada jmenovala konkurzní komisi pro uvedené řízení.
V Ústí nad Labem, 15.1.2003
Připravila:
Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého